samsung galaxy S3 andere batterij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 21:04
Ik heb hier een "oude" samsung galaxy S3 liggen die ik wil gebruiken als ip camera (via ip cam). Nu is het probleem echter dat de batterij kapot is gegaan (ze staat bol...)
Ik he wel nog een andere samsung batterij liggen uit een GT-S3100? Deze batterij heeft hetzelfde voltage (3.7V), is ook Li-ion, maar is een stuk kleiner, zowel qua formaat als qua vermogen (maar 800mAh ipv 2100mAh). Ook heeft deze batterij maar 3 connectoren ipv 4, maar de + en - zitten op dezelfde plaats, deze ertussen zit er ook (vermoed de bsi pin?) maar die naast de - niet. (geen idee wat deze doet) :? misschien dat deze noor "near field communication" is?

De originele batterij:
Afbeeldingslocatie: http://lucanirepair.com/wp-content/uploads/wp-checkout/images/samsung-s3-battery-1393016735.jpg

deze van de GT-S3100
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/6128em7TSqL._SX425_.jpg

Ik heb de batterij eens geprobeerd en het toestel start op en denkt zelfs de batterij op te laden (of dit zo is weet ik niet).
Ik vraag me juist af of het gevaarlijk is dit zo te gebruiken met de adapter (micro-usb) continue aangesloten? Li-ions kunnen immers ontploffen als ik me niet vergis :( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Waarom niet gewoon een nieuwe accu? Kost je hoogstens € 15 en dan weet je zeker dat alles compatibel is.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Laatst online: 06-10 21:04
Ik heb voor alle veiligheid inderdaad maar een nieuwe besteld, kwestie van het huis niet af te branden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Op zo'n manier is het bijna onmogelijk om li-ions kapot te krijgen.

Al dit soort batterijen (platte li-ions die door gebruikers gewisseld kunnen worden) hebben intern een protection circuit wat beschermd tegen overladen, leegtrekken, stroompieken etc.

Die moet er zitten om te voorkomen dat je brand krijgt als een gebruiker 'm in een rommella gooit en 'm kortsluit.

Dat de capaciteit anders is zorgt hooguit voor 'storingen' dat de telefoon bijv aangeeft dat de accu stuk is, maar niet voor gevaarlijke situaties.