Provincie vergeten, pakket niet aangekomen, aansprakelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 18:36
Ok, lang verhaal kort,ik had een bestelling bij gearbest.com gedaan via paypal, had de optie voor verschillende types/soorten adressen bij paypal niet gezien en gewoon op bevestigen geklikt, hierdoor werd mijn "state" aka provincie niet ingevuld, maar de rest wel (straat, plaats, postcode, land). Hier kwam ik pas achter naar een gesprek met de klantenservice over het feit dat mijn pakketje na iets meer dan 2 maand nog steeds niet was afgeleverd. Deze antwoorden vervolgens met dat er een deadline opzat, en dat ik nog een paar dagen moest wachten voordat ik met gearbest in gesprek kon gaan over de vervolging van dit verhaal. Dat gedaan, kwamen ze met het bericht dat gearbest volgens hun voorwaarden niet aansprakelijk is voor het niet afleveren van het pakket vanwege het feit dat ik de adres gegevens incompleet heb ingevuld, want de provincie(state) miste.

Nou lijkt mij dat het gewoon mogelijk moet zijn om een pakket af te leveren met alle boven genoemde gegevens, met uitzondering van provincie. Helaas kan ik dit nergens zwart op wit vinden, dus ik ben nu een beetje aan het twijfelen wat ik moet doen. Ze hebben een tegen offer gegeven om 30% van de aankoopwaarde terug te storten, maar dat vind ik in mijn ogen te weinig. Had ik nou mijn straatnaam plaats of postcode vergeten was dat natuurlijk anders geweest.

Nu weet ik niet of ik nu recht heb op een refund of opnieuw laten versturen of niet. Graag zou ik een bron met de informatie over verplichte gegevens voor afleveren vanuit het buitenland (liefst in het engels) willen hebben, om wat voet aan de grond te krijgen. Helaas heb ik hier zeer weinig over kunnen vinden.

Als jullie iets weten wat me zou kunnen helpen, zou ik daarvoor heel dankbaar zijn _/-\o_ , ik zelf heb hier geen enkel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zit je gewoon in Nederland?

In de VS is een adres zonder staat inderdaad incompleet en dan kan het zaakje niet verzonden of zelfs verkeerd bezorgd worden. In Nederland heb je met de postcode/huisnummer-combinatie altijd een uniek adres en is het weglaten van de provincie dus geen enkel probleem. Je adres ís dus compleet ook als je dat weglaat.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Sowieso is state niet equivalent aan provincie buiten dat het niet gebruikelijk of nodig is om de provincie aan te geven.

Dat nogmaals aangeven en anders via PayPal proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
Misschien heb je hier wat aan van Post NL, vooral pagina een is relevant
PostNL voorwaarde

Hier staat nergens dat het relevant is dat de provincie relevant is in Nederland;

De Internationale standaard van Nederland uit de pdf van PostNL

[ Voor 23% gewijzigd door Datazor op 31-03-2016 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Stellen dat de postcode in combinatie met huisnummer uniek is in heel Nederland.
Escaleren via Paypal incl. dat argument. Die hebben er meer verstand van.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
Dank, allen voor de reacties, ik ga het proberen via paypal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 22:09
Kans is aanwezig dat paypal e claim niet meer in behandeling neemt. Daar heb je een bepaalde termijn voor maar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
koektrommeltje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:35:
Kans is aanwezig dat paypal e claim niet meer in behandeling neemt. Daar heb je een bepaalde termijn voor maar namelijk.
45 dagen is het termijn van claimen. Dus ik denk dat je te laat bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
Datazor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:40:
[...]

Raar, volgens deze pagina kan binnen 180 dagen: https://www.paypal.com/selfhelp/article/FAQ776

Edit: en ook volgens hun gebruikers overeenkomst: https://www.paypal.com/nl...ement-full?locale.x=nl_NL

[ Voor 17% gewijzigd door RareAMV op 31-03-2016 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Datazor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:40:
[...]

Is al een tijd geleden uitgebreid.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Flinke uitbreiding dan. Gunstig voor TS _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door ago op 01-04-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
Nadat ik begon te spreken over een paypal claim, gingen ze akkoord met het terugbetalen van de volledige aankoop bedrag. Bedankt voor alle reacties! Ik moet wat meer voor mezelf opkomen blijkbaar ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste chinashops zijn erg gevoelig voor het indienen van paypal claims. Ik vind het overigens vreemd dat gearbest zoiets doet. Over het algemeen is dit toch een zeer betrouwbare (en coulante) webwinkel.
Geef aan bij gearbest dat je een paypal claim in zal dienen als ze niet binnen x dagen over de brug komen.

/edit spuit elf.. :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2016 13:34 ]

Pagina: 1