Snelle check moederbord en co. upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:40

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Topicstarter
Goedenavond medeTweakers,

De laatste jaren heb ik in mijn 7 jr oude systeem meerdere upgrades uitgevoerd, het moederbord etc zijn echter achtergebleven. Voor de eenvoud heb ik de componenten uit de BBG van januari gepakt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair gamen, hierbij stel ik geen hoge grafische eisen. Mijn bijna zeven jaar oude moederbord en co. zijn echter wel aan een upgrade toe :o

Wat mag het systeem gaan kosten?
±350,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Elite 334€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 88,-€ 88,-
2OCZ Agility 3 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 88,-

Tevens randapparatuur en DVD/brander (merk niet opgezocht omdat dit volgens mij minder relevant is gezien de focus van de upgrade bij het mobo ligt).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 185,51€ 185,51
1MSI H170M-A PRO€ 98,95€ 98,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 34,95€ 34,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 319,41

Het MSI mobo in plaats van de Gigabyte in verband met de vermelding over het werkgeheugen. Ik heb liever geen gedoe met een nieuwe aankoop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee (hoewel de BBG al een lange tijd lovend is over Intel :o )

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop op een relatief stil systeem, een 3rd party processorkoeler lijkt mij daarom verstandig boven geleverde koeler.

Huidig:
#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Katana 3€ 25,68€ 25,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 25,68

Mijn oog valt hierbij op:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,95€ 25,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 25,95

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Een snelle check of ik niet iets over het hoofd zie..

Dit is de eerste keer dat ik het aankoopadvies op deze manier gebruik. Hulde aan de opzet die Tweakers geeft om de users te helpen! (hopelijk doe ik het goed :X ))

Beste antwoord (via Sumerechny op 01-04-2016 17:44)

Verwijderd

Waarom een H170 chipset, mis je iets met B150? pricewatch: MSI B150M PRO-VDH Of een pricewatch: Asus B150M PRO GAMING waar €20,- cashback op zit waardoor deze onder de €70,- uit komt.
Met pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213 zijn er geen issues met Gigabyte borden en is nog goedkoper dan Ballistix ook.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Waarom een H170 chipset, mis je iets met B150? pricewatch: MSI B150M PRO-VDH Of een pricewatch: Asus B150M PRO GAMING waar €20,- cashback op zit waardoor deze onder de €70,- uit komt.
Met pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213 zijn er geen issues met Gigabyte borden en is nog goedkoper dan Ballistix ook.

Verwijderd

Volgens my ondersteunt die Scythe geen 1151 socket. Ik zou zoiets nemen:

pricewatch: Scythe Mugen 4

Stock cooler is overigens ook gewoon stil. Trouwens je hebt voor 2,4 ghz ram gekozen waar je moederbord alleen 2,1 ghz ondersteunt (geen probleem alleen zonde doordat het toch terugklokt):

pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:53:
Volgens my ondersteunt die Scythe geen 1151 socket.
Wel 1150 dus ook 1151.
Ik zou zoiets nemen:

Beetje overkill voor een 65w cpuutje vind je niet? De Katana kan TS blijven gebruiken, de Tranquilo is een goede vervanger mocht het nodig zijn.

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:49:
Owh, die cashback ziet er wel goed uit. Bedankt voor de tip!
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:53:
Volgens my ondersteunt die Scythe geen 1151 socket. Ik zou zoiets nemen:

Stock cooler is overigens ook gewoon stil. Trouwens je hebt voor 2,4 ghz ram gekozen waar je moederbord alleen 2,1 ghz ondersteunt (geen probleem alleen zonde doordat het toch terugklokt):

pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213
Dank voor de headsup van het RAM trouwens! De huidige Scythe is juist toe aan vervanging, hij begint langzaam meer geluid te maken. De Mugen 4 ziet er wel goed uit maar is een stuk duurder dan de Gelid terwijl ik er weinig meerwaarde in zie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:06:
[...]

Wel 1150 dus ook 1151.

[...]

Beetje overkill voor een 65w cpuutje vind je niet? De Katana kan TS blijven gebruiken, de Tranquilo is een goede vervanger mocht het nodig zijn.
Thx for the headsup, idd overkill maar goed imo is dat voor elke cooler die je erbij neemt voor deze processor (stock voldoet prima).

@TS
Zag trouwens over het hoofd dat je al die katana had, ik dacht dat je die wou gebruiken :D, my bad!

• Sumerechny

Sumerechny

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:45:
[...]
Thx for the headsup, idd overkill maar goed imo is dat voor elke cooler die je erbij neemt voor deze processor (stock voldoet prima).

@TS
Zag trouwens over het hoofd dat je al die katana had, ik dacht dat je die wou gebruiken :D, my bad!
Geen punt natuurlijk. Overkill is het vast qua koelcapaciteit, maar een aftermarket koeler heeft toch een lagere geluidsproductie? (wat ik weet met mijn beperkte kennis en wat ik op internet lees)

Hoe zit het eigenlijk met het formaat van die koelers? Past het sowieso in deze kast? Als ik snel meet lijkt het krap te worden namelijk..

[ Voor 11% gewijzigd door Sumerechny op 31-03-2016 22:32 ]

Pagina: 1