Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vercoutere
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-08 10:20
Ik van vroeger de gewoonte om bij een herinstallatie van een toestel na de installatie en configuratie van het systeem de harde schijf er uit te nemen en aan mijn primaire pc aan te sluiten via een docking station, waarna ik bestanden die ik op voorhand gebackupt had zo terug plaats.

Echter, bij Windows 10 lijkt dit niet te lukken. Wanneer ik manueel bestanden op de schijf plaats, deze terug in het toestel stop, en daarna de computer op start, dan zijn alle bestanden gewoon terug weg.

Ik veronderstel dat dit een beveiliging is in Windows 10 om te voorkomen dat er zo ongewenste troep op je PC komt, echter is het voor mij dus nogal vervelend.

Ik neem steeds een backup van de volledige schijf via Acronis waarna ik achteraf individuele file recovery doe. Buiten Acronis om is het resultaat echter gewoon hetzelfde.

Momenteel is mijn oplossing om met een tussenmedium te werken. Ik doe de file recovery van op mijn primaire machine naar een USB drive en hang deze dan aan de PC waar ze terug op moeten komen. Dit verdubbelt echter de tijd die ik hier aan moet spenderen.

Heeft iemand weet of je dit automatisch verwijderen van bestanden kan voorkomen?