Toon posts:

Cookies in topics (vervelend)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg continu als ik door de topics aan het varen ben cookie-waarschuwingen.
Ik gebruik een anti-cookie programma en die geeft dus mooi aan waarvandaan die cookie ook komt.

Komt dit doordat mensen hun usericon rechtstreeks van een site jatten en door het opvragen van het topic (en dus de usericons) dat die cookie wordt gegeven ?????

Denk zelf dat het zo werkt maar weet het niet zeker.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:36

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 23 juni 2001 11:18 schreef michielk het volgende:
Ik krijg continu als ik door de topics aan het varen ben cookie-waarschuwingen.
Ik gebruik een anti-cookie programma en die geeft dus mooi aan waarvandaan die cookie ook komt.

Komt dit doordat mensen hun usericon rechtstreeks van een site jatten en door het opvragen van het topic (en dus de usericons) dat die cookie wordt gegeven ?????

Denk zelf dat het zo werkt maar weet het niet zeker.
Allereerst, je moet dit in LA posten, maar er zal zo wel iemand de boel moven. Second, wat boeien jou die cookies nu eigenlijk? Een speciaal anti-cookie programma? Ben je bang voor een cookiemonster ofzo?

De islam kan uw vrijheid schaden

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op zaterdag 23 juni 2001 11:22 schreef rdgf het volgende:

[..]

Allereerst, je moet dit in LA posten, maar er zal zo wel iemand de boel moven. Second, wat boeien jou die cookies nu eigenlijk? Een speciaal anti-cookie programma? Ben je bang voor een cookiemonster ofzo?
Ach ik kan hem wel begrijpen.
Ik hou er ook niet van dat men mij mogelijk zou kunnen volgen over het net.

Trouwens ik gebruik de setting: allow cookies only for the originating website only.(oftewel geen 3rd party cookies).

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:08

Floor-is

5.2

MOVE IT -> LA

Bericht hierboven

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:36

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zaterdag 23 juni 2001 11:25 schreef NiPeng het volgende:

[..]

Ach ik kan hem wel begrijpen.
Ik hou er ook niet van dat men mij mogelijk zou kunnen volgen over het net.

Trouwens ik gebruik de setting: allow cookies only for the originating website only.(oftewel geen 3rd party cookies).
Pff. Er wordt al zoveel kenmerken van mij vastgelegd dat die paar cookies er ook nog wel bij kunnen.

De islam kan uw vrijheid schaden

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op zaterdag 23 juni 2001 11:28 schreef rdgf het volgende:

[..]

Pff. Er wordt al zoveel kenmerken van mij vastgelegd dat die paar cookies er ook nog wel bij kunnen.
Ik probeer het zoveel mogelijk te beperken.
Ik heb al in LA om een move gevraagd trouwens.

[Edit by Floris] En daar staat hij nu ook al sinds 11:27 (zie mijn reply) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 11:22 schreef rdgf het volgende:

[..]

Als jij toch niet om je privacy geeft: maak dan een topic met al je adres gegevens en E-mail adressen en ICQ-nummers en de laatste websites van het halve jaar waar je geweest bent.....
Dan kan ik wel een leuk-informatie pakketje voor je samenstellen. Krijg je elke dag 10 mails of ICQ-tjes met informatie over de onderwerpen waar jij het liefst naar kijkt.

Dat wil je toch niet ????

• Arno
  • Laatst online: 17:50

Arno

PF5A

Ik probeer het zoveel mogelijk te beperken.
Ik heb al in LA om een move gevraagd trouwens.
Waarom vraag jij in [url="/listtopics.php/15"]Lieve Adjes[/url] om een move?? Daar hebben we [url="/listtopics.php/26"]Stoute Usertjes (Meldpunt Forummisbruik)[/url] voor :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op zaterdag 23 juni 2001 11:32 schreef Traag het volgende:

[..]

Waarom vraag jij in [url="http:///listtopics.php/15"]Lieve Adjes[/url] om een move?? Daar hebben we [url="http:///listtopics.php/26"]Stoute Usertjes (Meldpunt Forummisbruik)[/url] voor :)
/off-topic

Vond het niet echt "stout" en "misbruik" klinkt erg negatief ;) dus maakte de link met su niet. :)

• Arno
  • Laatst online: 17:50

Arno

PF5A

[url="/listtopics.php/26"]Stoute Usertjes (Meldpunt Forummisbruik)[/url] is er ook voor topicmoves :)

Dit omdat anders [url="/listtopics.php/15"]Lieve Adjes[/url] vol met move requests komt te staan :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
OK, weer effe on-topic dan maar.....

Ik vind het zelf heel irritant die cookies, zonder anti-cookie programma wordt er allerlei rotzooi op je computer gegooid.

Download maar eens Ad-aware (anti-reclame tool) dan zie je hoeveel cookies dienen als spyware.
Sommige cookies waarbij je automatisch inlogt zoals bij tweakers en GoT, oke die mogen van mij wel maar die andere sta ik toch niet op te wachten.

Nadeel is ook dat standaard in IE Cookies aanstaan. Kun je wel uitzetten maar om 30 keer per minuut een cookie af te wijzen of toe te laten is ook weer nix. Dan kun je nog alles laten tegenhouden maar dan werken sommige websites niet meer.

Dat is vervelend van cookies

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op zaterdag 23 juni 2001 11:32 schreef michielk het volgende:

[..]

Als jij toch niet om je privacy geeft: maak dan een topic met al je adres gegevens en E-mail adressen en ICQ-nummers en de laatste websites van het halve jaar waar je geweest bent.....
Dan kan ik wel een leuk-informatie pakketje voor je samenstellen. Krijg je elke dag 10 mails of ICQ-tjes met informatie over de onderwerpen waar jij het liefst naar kijkt.

Dat wil je toch niet ????
Ik snap je probleem niet helemaal. Dat je hier cookies krijgt wil nog niet zeggen dat je je anonimiteit verliest. WebAds weet je email, ICQ UIN, browser history enz toch niet. De informatie die ze krijgen kan niet aan een individu gekoppeld worden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het ging me niet om dat cookies alles over je te weten komen maar zijn standpunt was dat het hem niet uitmaakt dat mensen dingen over hem te weten komen.

Dat wilde ik effe aandikken......

Ik zeg ook niet dat die cookies hier voor privacy schending zorgen .

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 13:50 schreef michielk het volgende:
Nee, het ging me niet om dat cookies alles over je te weten komen maar zijn standpunt was dat het hem niet uitmaakt dat mensen dingen over hem te weten komen.
Dat was zijn standpunt helemaal niet. Hij zegt alleen maar: "waar ben je bang voor? Die cookies kunnen je helemaal niets maken!". En ik snap dus niet eigenlijk wat je nou moeilijk doet ja, ik heb mijn cookies ook gewoon aan en ik heb nog nooit problemen vanwege die dingen gehad sinds ik internet heb...

Verwijderd

1) Je volgen op internet? Je kunt geen cookies uitlezen van andere sites
2) Zoals Femme zegt: er kan geen persoonlijke informatie in cookies staan
3) WTF boeit het?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het was mij ook al opgevallen:
ik heb waarschuwingen tegen cookies aan staan en keur dus cookies per domein goed of af.

in 99% vande gevallen zijn die cookies qua gebruik nutteloos, en geeft afkeuring geen verminderde bruikbaarheid

verder keur ik altijd cookies van andere domeinen dan het adres dat ik bezoek af.

er zijn op got inderdaad een aantal icoontjes die cookies zetten, dat is niet leuk en volgens mij ook niet noodzakelijk, echter de adjes kunnen daar zo goed als niks tegen doen.
ik zet ze gelijk op de blacklist.

in de VS is een wet die het zetten van cookies via externe domeinen met marketingdoeleinden verbied. dat is lastig aan te tonen (wat zijn marketing-doeleinden?) maar is al succesvol gebleken (aantal sites mbt tot gezondheidszorg hadden een soort gedeelde advertentiemarkt die de bezoekers via cookies unieke ID's meegaf, dit werd hen verboden door de wet en ze dienden hun klantgegevens te vernietigen)

over dit sort cookies op GoT, is inderdaad maar één term voor, vervelend, maar niks tegen te doen, enkel kun je zelf dmv van je cookie-permissies er wat tegen doen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een aantal forum-gebruikers hebben hier in hun webicon's speciale functionaliteit ingebouwd. Waarmee ze allerlei interactieve geintjes uit kunnen halen.
Hiervoor is het handig om cookies te gebruiken (misbruik is relatief onmogelijk) en dat doen ze dan ook...

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
1) Je volgen op internet? Je kunt geen cookies uitlezen van andere sites
Merk daarbij wel even op dat alle webads-banners van dezelfde server komen, webads kan dus precies bijhouden hoevaak en bij welke klanten van hun jij rondloopt.

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Dit zal wel helpen:
Alleen geuploade icons laten zien. => aanzetten bij je prefs.

En die interactieve geintjes doen ze maar op hun homepage (als ik ervoor kies dus) |:(

• NiPeng
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

Op zaterdag 23 juni 2001 15:39 schreef Chaos het volgende:

[..]

Merk daarbij wel even op dat alle webads-banners van dezelfde server komen, webads kan dus precies bijhouden hoevaak en bij welke klanten van hun jij rondloopt.
Dat is de clou.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat is de clou.
Maar wat maakt 't uit? Ze weten toch niet wie je bent.

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
Op zondag 24 juni 2001 00:59 schreef Femme het volgende:

[..]

Maar wat maakt 't uit? Ze weten toch niet wie je bent.
Dat is wel waar; maar op zich is het natuurlijk een vrij vervelende gedachte dat een bedrijf dat webadvertenties verzorgt bijhoudt welke sites jij allemaal bezoekt (waar zij adverteren dan).

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
Aan de andere kant geven tijdschriften ook informatie vrij over in wat voor leeftijdscategorieen hun abonee's vallen.....zodat adverteerders daarop kunnen inspringen of kunnen kiezen of zij die doelgroep willen bereiken.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Femme: nee, momenteel zal er weinig prive-gegevens daarmee verzameld worden, echter zo'n gebruik van cookies schept de mogelijkheid daarvoor.
het punt is namelijk niet dat er geen mogelijkheid toe is, eerder dat er nu nog weinig vraag naar is, maar dat kan redelijk snel veranderen.

mcvirus: natuurlijk mag een tijdschrift statistische gegevens gebruiken om zijn adverteerders van dienst te zijn; de sitatie komt echter eerder overeen met een voorbeeld als: de VNU stuurt jou per ongeluk ipv je wekelijkse donald duck de playboy op, en noteert of je de vergissing meld en het foute exemplaar terugstuurt of dat je de 'vergissing' niet opmerkt. In het laatste geval wordt je persoonlijk aangeschreven met het aanbod een proefabbonnement te nemen.
geen algemene statistische gegevens maar het tracen van persoonlijk gedrag

hoe je het wend of keert, cookies zijn een methode om persoonlijk gebonden informatie te verzamelen, vaak met direct nut voor de gebruiker (ik ben zelf developper en weet hoe fijn cookies zijn) maar de mogelijkheden andersom zijn ook erg groot

ik ben geen voorstander van paranoia rondom cookies, maar wel van realisme rondom cookies. en dan moet je erkennen dat nodeloos en gemakzuchtig gebruik hiervan zeer schadelijke effecten hebben (was niet voor niks dat in amerika een verzameling sites rondom medische informatie hierop betrapt werd, juist dit soort bedrijven maken al druk gebruik van dit soort gegevens, dat staat zelfs los van internet).

cookies van externe domeinen maken het mogelijk iemands gedrag over verschillende domeinen te 'tracen' en zo een vollediger beeld van die persoon te krijgen, de enige nut die dat kan hebben staat direct op voet van oorlog met de privacy-wetgeving (die immers vereist dat de persoon waarvan gegevens verzameld worden hiervan op de hoogte is)

ik wil er wel op wijzen dat de thread gestart is niet over de banners van webads die cookies zetten, ik geloof namelijk dat die dat niet doen (in tegenstelling tot doubleclick die er wel veel gebruik van maakt)
maar over de usericons.

webads is bij mijn weten redelijk terughoudend qua gegevens opvragen van de useragent, enkel doen ze aan iets als IP-tracing, ik krijg ook regelmatig duitse banners voorgeschoteld

de beste methode tegen cookies in usericons is webicons uitzetten

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1