Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Open VPN via router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:00
Situatie:
Router Asus RT-N66W met OpenVPN actief
IP Thuis: 213.xxx
IP Oom: 89.xxx
Tablet (Android) met Open VPN en een geïmporteerd cliëntfile gegenereerd door de router.

Vanmiddag was ik bij mijn oom, ben daar ingelogd op zijn wiFi, met mijn tablet, en heb daarna Open VPN opgestart en ben ik ingelogd op de VPN van mijn router.
Dit ging allemaal soepel en de GUI van Open VPN gaf ook aan dat ik verbonden was met mijn thuis-ip.

Vraag: Toen ik de website bezocht van, Whatsmyip.com, en keek naar het ip adres, kreeg ik het adres an mijn oom te zien klopt dit?
Ik was in de veronderstelling dat het het thuis-ip adres zou moeten zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

apollo13

Beste antwoord (via apollo13 op 02-04-2016 18:26)

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-11 22:45
apollo13 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:46:
Moet ik hier iets aan veranderen, ik denk zelf dat: Direct clients to redirect Internet traffic, op Yes moet staan?
Dat zou hem inderdaad moeten zijn.

Eventueel kan je het per client instellen door:

code:
1
redirect-gateway def1

toe te voegen in de config file. Echter heb je dan de kans dat de firewall op je router roet in het eten gooit.

Waarschijnlijk is het ook een goed idee om dan 'Respond to DNS' in te schakelen. Ik heb het vermoeden dat je anders last kan krijgen van DNS leaking.

Dat kun je makkelijk testen door een VPN verbinding op te zetten en even een bezoekje te brengen aan https://ipleak.net/

[ Voor 26% gewijzigd door jordje op 31-03-2016 21:57 ]

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11 14:14

TommieW

Numa numa.

Je moet nog even configureren dat al het verkeer naar het internet door de VPN heen gaat.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• apollo13
TommieW schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:43:
Je moet nog even configureren dat al het verkeer naar het internet door de VPN heen gaat.
Moet ik dat in de router regelen of op mijn tablet?

Heb net even gekeken op mijn router en naar de setting van de VPN.
Push LAN to clients, staat op Yes
Direct clients to redirect Internet traffic, staat op No
Respond to DNS, staat op No

Moet ik hier iets aan veranderen, ik denk zelf dat: Direct clients to redirect Internet traffic, op Yes moet staan?

[ Voor 37% gewijzigd door apollo13 op 31-03-2016 16:57 ]

apollo13

Acties:
  • Beste antwoord

• jordje
apollo13 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:46:
Dat zou hem inderdaad moeten zijn.

Eventueel kan je het per client instellen door:

code:
1
redirect-gateway def1

toe te voegen in de config file. Echter heb je dan de kans dat de firewall op je router roet in het eten gooit.

Waarschijnlijk is het ook een goed idee om dan 'Respond to DNS' in te schakelen. Ik heb het vermoeden dat je anders last kan krijgen van DNS leaking.

Dat kun je makkelijk testen door een VPN verbinding op te zetten en even een bezoekje te brengen aan https://ipleak.net/

[ Voor 26% gewijzigd door jordje op 31-03-2016 21:57 ]

• apollo13
Vandaag een tweede poging gewaagd met de geopperde instellingen, alles werkt nu naar behoren. :)

Nu krijg ik als ik buitenhuis op iemand zijn wifi zit, via Open VPN, een verbinding met mijn thuis-router. Ik ben dan verbonden met mijn thuis-ip.
Toch wel lekker zo surfen e.d. via een beveiligde verbinding.

apollo13

• jordje
apollo13 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:30:
Toch wel lekker zo surfen e.d. via een beveiligde verbinding.
Dat is het zeker, en dan met name op openbare WiFi-punten. De kans is daarmee een stuk kleiner dat iemand met je zit mee te lezen op je mailverkeer of bankzaken. Helaas zijn er nog genoeg mensen die vrolijk allerlei gevoelige zaken versturen over openbare internetverbindingen.
Pagina: 1