super low budget mini esxi server bouwen

Pagina: 1
Acties:

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik zit al dagen te piekeren wat te doen en wilde toch echt even advies vragen aan mijn beste tweaker collega,s!

wat ik wil is simpel zoals de titel al doet vermoeden ik wil een super simpele en super goedkope ESXI server(tje) bouwen.
Hij moet erg energie zuinig zijn maar wel 2 tot max 3 VM,s kunnen draaien.

mijn hoofddoel met het systeem is om een alienvault VM te laten draaien en hiermee meer kennis op doen van IDS omgevingen.

ik ben al in het bezit van een layer 3 hp switch met span poorten en wil dus een span poort doorzetten naar dit systeempje zodat ik mijn eigen netwerk verkeer kan gebruiken als data voor alienvault.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock QC5000-ITX/PH€ 68,95€ 68,95
1Inter-Tech Mini ITX-603€ 45,-€ 45,-
1Crucial CT102464BA160B€ 26,95€ 26,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 140,90

nou is het wel zo dat ik nog via via een HP NC364T quad gigabit netwerk kaartje kan krijgen welke pci-e x4 is en daarvoor wilde ik uitsparingen maken in de achterkant van de case die hier boven is gekozen.
en hem er dus eigenlijk in "modden" gezien in dit kastje geen pci uitgang zit.
Dit is een bewuste keuze gezien ik de omvang zo klein mogelijk wil houden.

wat betreft het moederboard gekozen voor een AMD quadcore ipv een intel gezien ik veel lees dat de lage pentium/celeron chips niet lekker werken met ESXI zoals de J1800/1900 en de 3050/3150 (ook zijn dit dualcores ipv de AMD met quadcore)

en 1 reepje 8GB memory zodat ik in de toekomst als het budget het toelaat er nog 1 van 8 bij kan zetten.

nu is voornamelijk mijn vraag wat vinden jullie van deze setup en wat zouden jullie adviseren rekening houdend dat ik het budget op een super krappe 200 euro heb gezet! en de eisen dus ESXI en super kleine behuizing zijn.

Alvast erg bedankt voor de input!

p.s. ik boot vermoedelijk van een nog niet nader gevonden 8/16gb mini ssd of USB stick! en gebruik een 8TB synology nas als storage voor esxi.

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:49
Ik kom wel iets tegen over errors op A4 CPU's met een mogelijke workaround:

https://communities.vmware.com/thread/476180?tstart=0

Misschien heb je daar wat aan.

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
dankje voor jullie tips ik vermoed dat ik gewoon de gok ga wagen en kijk hoever ik kom

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4