Kant en klare Home Cinema Set of toch zelf samen stellen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-09 17:06
Recentelijk heb ik een Ultra HD TV gekocht, maar daar wil ik nu ook fatsoenlijk geluid bij. Nu ben ik wat dingen aan het vergelijken en vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Een kant en klare home cinema set kopen, of zelf een setje samen stellen.

Nu is mijn oog gevallen op deze set: pricewatch: LG BH9540TW , mocht het een home cinema set worden.

Mijn eisen zijn niet zoveel, het enige wat ik graag wil is:
  • Ik wil mijn platenspeler erop aansluiten;
  • Muziek van mijn mobiel er naar toe "casten" ;
  • Een goeie bas, zodat je alles voelt trillen met explosies;
  • Ondersteuning van Ultra HD blu ray speler;
  • Dolby Atmos.(als dat in het budget past)
Ik wil er niet meer dan €750,- voor uitgeven.

edit: meer eisen aan toegevoegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Poulske op 31-03-2016 15:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-08 18:47
De audiofielen onder ons zullen wel zelf samenstellen aanraden, ik heb echter deze set zelf en ben er heel erg tevreden mee. Het voldoet in ieder geval aan je genoemde eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:46
Let wel even op dat deze geluidsset slechts HDMI1.4 doet, dus je kunt hier niet je UHD BluRay speler e.d. op aan sluiten en een 4K beeld eruit krijgen voor films boven de 30fps. Ook dingen als HDR gaan hier niet mee werken. Verder ziet het er uit als een mooi setje, hij mag ook op mijn shortlist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Xudonax schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:29:
Let wel even op dat deze geluidsset slechts HDMI1.4 doet, dus je kunt hier niet je UHD BluRay speler e.d. op aan sluiten en een 4K beeld eruit krijgen voor films boven de 30fps. Ook dingen als HDR gaan hier niet mee werken. Verder ziet het er uit als een mooi setje, hij mag ook op mijn shortlist :+
Hoezo is dit dan, gebruiken UHD Blu Ray spelers geen HDMI 1.4? Want dit is wel een goeie, anders heb ik voor niets een Ultra HD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
HDMI 2.0 voegt 4K op hogere refreshrates toe dan 30fps, bijvoorbeeld de nieuwe HFR video's op 48Hz/fps gaan dus niet op hun "goede" snelheid lukken. Daarnaast mis je HDR, en als je een recente 4K TV hebt gekocht dan word dit ook ondersteund.

Tenslotte weet ik niet hoe belangrijk het voor jou is, maar ik zie geen vermelding van ondersteuning voor dingen als Dolby Atmos en/of DTS-X, welke een geluidsbeeld met hoogte beloven. In de bioscoop is dit heel overtuigend, en o.a. Netflix heeft toegezegd dit in series/films te gaan verwerken. Als je dan toch relatief veel geld er aan wilt besteden (want wees eerlijk, een simpele sound bar heb je al voor €250) dan verwacht ik dat dit soort dingen toch enigszins meespelen.

Zelf ben ik nog aan het orienteren op zowel TV als geluidssysteem, vooral omdat het geluidssysteem waar ik het meest naar zit te kijken flink aan de prijs is. De Yamaha YSP-5600 belooft wel alles te doen wat je zou kunnen willen, maar is gewoon véél te duur eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Xudonax schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:42:
HDMI 2.0 voegt 4K op hogere refreshrates toe dan 30fps, bijvoorbeeld de nieuwe HFR video's op 48Hz/fps gaan dus niet op hun "goede" snelheid lukken. Daarnaast mis je HDR, en als je een recente 4K TV hebt gekocht dan word dit ook ondersteund.

Tenslotte weet ik niet hoe belangrijk het voor jou is, maar ik zie geen vermelding van ondersteuning voor dingen als Dolby Atmos en/of DTS-X, welke een geluidsbeeld met hoogte beloven. In de bioscoop is dit heel overtuigend, en o.a. Netflix heeft toegezegd dit in series/films te gaan verwerken. Als je dan toch relatief veel geld er aan wilt besteden (want wees eerlijk, een simpele sound bar heb je al voor €250) dan verwacht ik dat dit soort dingen toch enigszins meespelen.

Zelf ben ik nog aan het orienteren op zowel TV als geluidssysteem, vooral omdat het geluidssysteem waar ik het meest naar zit te kijken flink aan de prijs is. De Yamaha YSP-5600 belooft wel alles te doen wat je zou kunnen willen, maar is gewoon véél te duur eigenlijk.
Nee daar heb je wel een punt, ik zal het aan mijn eisen toevoegen, thanks.
En inderdaad, die Yamaha is wel veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Poulske schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:23:
Ik wil mijn platenspeler erop aansluiten;
Een platenspeler met ingebouwde versterker zal direct aan zijn te sluiten. Als je een onversterkt exemplaar hebt dan zal je met de "gekozen" LG een losse Phono-versterker aan moeten schaffen aangezien de LG die niet ingebouwd heeft. Al heb je op losse receivers ook niet altijd een ingebouwde Phono-versterker. Op zich hoeft een dergelijke versterker niet veel te kosten, maar een paar tientjes zijn op een budget van maximaal 750 aanzienlijk.
Een goeie bass, zodat je alles voelt trillen met explosies;
Een "goede bas" is naar mijn inziens niet direct gelijk aan alles voelen trillen. Maar met dergelijke all-in-one setjes heb je veelal wel een overaangestuurde subwoofer aangezien deze naast de LFE ook de mid-lage tonen mag doen aangezien de speakers dat bereik niet aankunnen. Het klinkt onnatuurlijk en je kan de subwoofer op gehoor plaatsen, maar het klinkt wel vetter/agressiever. Verwacht echter geen output van 100 dB die strak tot 20 Hz gaat. Als je dat wilt dan ben je je gehele budget kwijt aan een subwoofer alleen.

Ik weet ook niet of los samenstellen echt een optie is. Als je Dolby Atmos als eis hebt dan zit je op de nieuwere receivers die nog voor behoorlijke bedragen over de toonbank gaan. Paar meter kabel er bij, losse subwoofer en je gaat al snel (ruim) over de €750,- heen.
edit: ik zie nu pas de spelfout in de titel, excuses. :+
Aangepast ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
FeaR schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:25:
[...]

Een platenspeler met ingebouwde versterker zal direct aan zijn te sluiten. Als je een onversterkt exemplaar hebt dan zal je met de "gekozen" LG een losse Phono-versterker aan moeten schaffen aangezien de LG die niet ingebouwd heeft. Al heb je op losse receivers ook niet altijd een ingebouwde Phono-versterker. Op zich hoeft een dergelijke versterker niet veel te kosten, maar een paar tientjes zijn op een budget van maximaal 750 aanzienlijk.

[...]

Een "goede bas" is naar mijn inziens niet direct gelijk aan alles voelen trillen. Maar met dergelijke all-in-one setjes heb je veelal wel een overaangestuurde subwoofer aangezien deze naast de LFE ook de mid-lage tonen mag doen aangezien de speakers dat bereik niet aankunnen. Het klinkt onnatuurlijk en je kan de subwoofer op gehoor plaatsen, maar het klinkt wel vetter/agressiever. Verwacht echter geen output van 100 dB die strak tot 20 Hz gaat. Als je dat wilt dan ben je je gehele budget kwijt aan een subwoofer alleen.

Ik weet ook niet of los samenstellen echt een optie is. Als je Dolby Atmos als eis hebt dan zit je op de nieuwere receivers die nog voor behoorlijke bedragen over de toonbank gaan. Paar meter kabel er bij, losse subwoofer en je gaat al snel (ruim) over de €750,- heen.

[...]

Aangepast ;)
Mijn platenspeler heeft een ingebouwde versterker dus dat is het probleem niet. En Dolby Atmos wordt hem dan niet, wat ik wel had verwacht. Zal ik de vraag dan anders stellen. Kan ik voor €750 euro een betere set samenstellen dan de "gekozen" LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Wil je meteen naar 5.1 of wil je langzaam opbouwen.
Een Marantz 1606 heeft hdmi 2.0 met hdcp 2.2 voor je ultra blurays straks. En kan ook atmos aan mocht je toch nog 2 speakers aan het plafond willen toevoegen.

Als je je budget wat rekt kan je misschien nog kijken naar 2 speakers.(misschien 2e hands)
En later nog extra speakers er aan toevoegen. Dan hoef je qua versterker iig niet meer te upgraden.
En breidt je langzaam je set uit. Een leuke versterker met wat betere speakers klinkt vaak gewoon veel beter.
Maar misschien vindt je een dergelijke oplossing als de LG al prima. Zou iig kijken of je ergens een keer kunt luisteren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:46
Ook iets om rekening mee te houden (was voor mij wel het geval i.i.g.) is dat dergelijke systemen een eigen speaker aansluiting en niet standaard 'ohm' waarden hebben.
Nieuwe / betere speakers aansluiten is dan eigenlijk niet meer mogelijk.

En 2 Hdmi ingangen zou voor mij ook te weinig zijn: ziggo decoder, htpc, dvd/bluray speler, console.. :+

Ik ben jaren terug begonnen met een Onkyo reciever in combinatie met een simpele 5.1 set.
Paar jaar later heb ik de (kleine) fronts en center vervangen door fatsoenlijke speakers 8)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
FeaR schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:25:
Niet per sé :) De Onkyo HT-S5805 staat vanaf grofweg €550 in de pricewatch, en zo te zien doet deze 4 HDMI 2.0, Dolby Atmos etc. Ik weet niet wat de kwaliteit is van de Onkyo speakers, maar deze zien er ook nog vervangbaar uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Nee dat zijn beiden goede opmerkingen. Ik zie het best wel zitten om met een stereo setje te beginnen en dan langzaam op te bouwen. Alleen vind ik speakers aan het plafond niet fijn, maar dan ben ik weer gebonden aan speakers die een extra speaker bovenop hebben, als ik per se Dolby Atmos wil.
Xudonax schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:12:
[...]

Niet per sé :) De Onkyo HT-S5805 staat vanaf grofweg €550 in de pricewatch, en zo te zien doet deze 4 HDMI 2.0, Dolby Atmos etc. Ik weet niet wat de kwaliteit is van de Onkyo speakers, maar deze zien er ook nog vervangbaar uit :D
Die ziet er wel mooi uit om mee te beginnen.

[ Voor 44% gewijzigd door Poulske op 31-03-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Poulske schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:12:
Nee dat zijn beiden goede opmerkingen. Ik zie het best wel zitten om met een stereo setje te beginnen en dan langzaam op te bouwen. Alleen vind ik speakers aan het plafond niet fijn, maar dan ben ik weer gebonden aan speakers die een extra speaker bovenop hebben, als ik per se Dolby Atmos wil.

[...]

Die ziet er wel mooi uit om mee te beginnen.
Deze kun je voor de atmos effect gebruiken http://hificorner.nl/spea...-atmos-luidsprekers-zwart maar daarbij heb ik zelf geen ervaring
YouTube: Basic Review of the Onkyo Dolby Atmos Upfiring speakers.7.1.4 setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Er zijn toch veel meer mogelijkheden dan ik dacht, maar goed dat ik dit topic aan heb gemaakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:37
Laat je alsjeblieft niet gek maken door dolby atmos. Ik zie het steeds meer terugkomen hier op het forum, maar ik ben er zelf zeer sceptisch over. Naar mijn idee is het vergelijkbaar met 3d in televisies; leuke gimmick, maar het voegt zelden echt wat toe en bij een slechte uitvoering is het ronduit irritant.

Het is al moeilijk genoeg om 5 speakers en je subwoofer ideaal op te stellen in de woonkamer, laat staan dat daar nog eens 2 of 4 speakers bij komen. Daarnaast is het nog maar de vraag hoeveel die up-firing speakers gaan toevoegen en of het wel gaat werken zoals men beloofd. Met weerkaatsingen is het nog meer dan met rechtstreeks gerichte speakers van belang dat deze perfect gepositioneerd zijn. Dit betekend dat je slechts 1 luisterpositie kunt afstellen. Ga je 50cm naar rechts, links, voor of achter zitten, is het hele effect verloren. Speakers aan het plafond hebben volgens mij iets meer marge, maar ook daarbij geldt dat je het voor slechts 1 positie (hetzij iets ruimer) goed kunt instellen.

Ik baseer mijn mening op de video's van Audioholics. Oogt wat amateuristisch, maar naar mijn idee hebben ze wel verstand van zaken.
YouTube: Dolby Atmos Enabled Speakers Explained Part 1
YouTube: Dolby Atmos Home Theater Demo Results

Voor de compatibiliteit hoef je het ook niet te doen. Als ik het goed heb is dolby-atmos gelijkwaardig aan dolby true-hd en dts hd-ma. Dat betekent dat er een core-audio spoor is (dolby surround of dts), met daaraan toegevoegd audiosporen met hogere kwaliteit en in het geval van atmos; extra audiosporen. Indien je afspeelapparaat of receiver niet overweg kan met de extra sporen of de hogere kwaliteit sporen, dan wordt automatisch teruggeschakeld op de basis.

[ Voor 18% gewijzigd door LA-384 op 31-03-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
Zelf ben ik ook nog erg zoekende, maar ik zit vooral met het feit dat ik eigenlijk niet fatsoenlijk 5.1 kwijt kan in de woonkamer, laat staan dat ik in het plafond kan gaan zagen om daar nog wat speakers weg te stoppen. De omhoog gerichte speakers van Atmos klonk daarom erg interessant, maar Audioholics laat duidelijk merken dat zij het er in ieder geval niet mee eens zijn... Hmm, ik denk dat ik dit topic nog even rustig blijf volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Aah oke, en waar moet ik naar kijken als ik Dolby True HD wil? Of de receiver dat aankan en de speakers ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Poulske schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:28:
Aah oke, en waar moet ik naar kijken als ik Dolby True HD wil? Of de receiver dat aankan en de speakers ook?
Voor audio-ondersteuning is het belangrijk dat de receiver dit kan weergeven. Heden ten dage moet je goed zoeken om een receiver te vinden die geen ondersteuning biedt voor de dolby hd of dts hd. Dus daar hoef je eigenlijk niet bang voor te zijn.

Het is ook van belang dat de mediaspeler dergelijke formaten ondersteund, anders wordt volgens mij alsnog enkel het core-signaal doorgestuurd.

Ik kan je verder niets specifieks aanraden en kan alleen maar beamen dat €750,- geen wereldbudget is voor een compleet systeem en dat je het leeuwendeel zeker niet aan de receiver moet spenderen. Je zal altijd ergens concessies moeten doen. Het zal zeer afhangen van wat je nu gewend bent. Als je nooit anders hebt gehoord dan de speakers van de tv, dan is het al snel veel beter en kom je wellicht weg met kleinere satelliet speakers. In vergelijking met boekenplank speakers of vloerstaanders, komen deze ernstig tekort, maar dat maakt het niet per definitie slechte speakers. In vergelijking met tv-speakers is het al snel een vooruitgang. Echter, aangezien je ook muziek wil gaan beluisteren, is de kans zeer aanwezig (zeker in een woonkamer) dat je snel het gevoel gaat krijgen dat je wat tekort komt. Dit kun je echter alleen zelf beoordelen door eens te gaan luisteren naar de verschillen.

Als je denkt dat het budget in de toekomst gaat groeien, dan kan ik je aanraden om nu te kiezen voor een receiver met 2 boekenplank speakers (bijvoorbeeld Dali Zensor 1, of vergelijkbaar geprijsde speakers van andere merken). Dat valt netjes binnen budget en je hebt speakers die zeer wel presteren. Als het budget het toelaat kun je de set uitbreiden met kleinere rears, of grotere fronts (de boekenplankjes verhuizen dan naar achteren). Ik ben 3 jaar geleden ook zo begonnen en gisteren heb ik het laatste onderdeel gekocht; de center speaker, welke ik eigenlijk het minst miste.

Ik heb afgelopen weekend een paar opnames gemaakt met de verschillende speakers, puur om het verschil te laten horen. Toegegeven, de opnames zijn gemaakt met een middelmatige compactcamera, met ondermaatse microfoon, maar dat geldt voor al deze filmpjes, waardoor er toch weer beperkt bruikbare informatie uitgehaald kan worden. De meeste indruk maakt nog wel de Ruark Audio MR1. Het zijn twee kleine speakers (17x13cm), maar de bouwkwaliteit is dusdanig hoog dat ze eigenlijk zonder veel moeite meekomen met de Dali Zensor 5 zuilspeakers. Ik zeg niet dat je deze speakers moet aanschaffen (hoewel ze praktisch overal ingezet kunnen worden :9~ O+ ), maar het geeft wel aan dat kleine speakers ook mooi geluid kunnen geven.

YouTube: Ruark Audio MR1 test

YouTube: MR1 Sol
YouTube: Zensor 1 Sol
YouTube: Zensor 5 Sol
YouTube: Zensor 5+sub Sol

Song: YouTube: Solar Fields - Sol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Poulske schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:28:
Hecht niet te veel waarde aan HD audio. Op de meeste sets hoor je het verschil met non-HD toch niet. Daarvoor moet je een behoorlijke set neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Oke ik ben er nu over uit dat ik mijn eigen set ga samen stellen. Aangezien hier meer vrijheid in zit en meer uitbreidingsmogelijkheden. Ook is het handiger qua budget. Tot op heden ben ik alleen maar TV speakers gewend dus alles is eigenlijk een voorruit gang.

Dan ga ik nu eens kijken naar wat receivers en front speakers om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik denk dat dat het handigist is, beginnen met een fijne receiver en 2 fronts. Wellicht is een center + 2 surround speakers heel eenvoudig op marktplaats te vinden. Dan kan je later altijd nog dingen vervangen of toevoegen (sub, 2 extra speakers voor surround, ....).

Kijk wel goed of iets een Phono ingang heeft of schaf een losse phono voorversterker aan voor je platenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik heb deze receiver gevonden: pricewatch: Onkyo TX-NR545 - Zwart
Deze past wel in mijn prijsklasse en eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Poulske schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:36:
Ik heb deze receiver gevonden: pricewatch: Onkyo TX-NR545 - Zwart
Deze past wel in mijn prijsklasse en eisen.
Ik weet niet hoe de rest er over denkt, maar ik zeg; goed bezig!
Dit is beter dan zo'n all-in-one (LG) ding d:)b

http://www.whathifi.com/onkyo/tx-nr545/review

[ Voor 5% gewijzigd door Nnoitra op 01-04-2016 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Mooi dat de receiver al goed is bevallen. Ik kwam deze speaker tegen: pricewatch: Yamaha NS-555 (Zwart)
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
Poulske schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:21:
Mooi dat de receiver al goed is bevallen. Ik kwam deze speaker tegen: pricewatch: Yamaha NS-555 (Zwart)
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik voorstellen om even langs een audio zaak te gaan waar ze de door jou gekozen reciever en een luisterkamer kamer hebben.
Daar kun je dan de combinatie receiver + meerdere speakers testen/beluisteren.

Niet alle merken/type speakers klinken goed in combinatie met alle merken/type receivers.
Het is misschien een beetje nitpicken, maar als je de mogelijkheid tot testen hebt zou ik er gebruik van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik zal eens bij Stassen hier in Venlo binnenlopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Blijf bij stassen wel op je hoede. Als ze je ineens meenemen onder het mom van "ik weet wat jij zoekt" en de speakers die je dan beluistert klinken ineens fantastisch, is waarschijnlijk te mooi om waar te zijn. Wellicht zijn ze niet altijd onbetrouwbaar, maar ik vermoed wel dat ze graag misbruik maken van een leek. Zoek maar eens op TMA concept 10. M'n vader is daar ook "ingetrapt". Het zijn geen verkeerde speakers, maar toch ook zeker geen top speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Het beste kan je nog bij de lokale zaak naarbinnen gaan, ik heb toch het idee dat grotere zaken je eerder wat aansmeren (waar marges hoger zijn) dan bij kleinere zaken. Verder is de Teufel Ultima Mk2 denk ik ook wel een mooie 2.0 set qua prijs/kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
LA-384 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:52:
Blijf bij stassen wel op je hoede. Als ze je ineens meenemen onder het mom van "ik weet wat jij zoekt" en de speakers die je dan beluistert klinken ineens fantastisch, is waarschijnlijk te mooi om waar te zijn. Wellicht zijn ze niet altijd onbetrouwbaar, maar ik vermoed wel dat ze graag misbruik maken van een leek. Zoek maar eens op TMA concept 10. M'n vader is daar ook "ingetrapt". Het zijn geen verkeerde speakers, maar toch ook zeker geen top speakers.
Stassen is een dubieuze tent. Ze hebben veel merken, maar niet via de officiele importeur (ik heb er meerdere gesproken). Soms verkopen ze produkten als nieuw, geven bij garantie niet thuis en wanneer je dan naar de fabrikant gaat, blijkt het 2e hands te zijn (wel in een goede staat). Twee collega's van mij hebben dat laatste gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Duidelijk, er zijn nog wel meer zaken hier in de omgeving. Ik ga wel eens wat afstruinen, bedankt voor de heads-up. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1kske
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07 20:13
Ik had een tijdje geleden hetzelfde dilemma als jij, alleen dan met een lager budget en een "studio" (grote studentenkamer zeg maar). Uiteindelijk op marktplaats een Onkyo 509 gekocht een een set Wharfdale Diamond 3 speakers. Op internet wat goedkoop draad gekocht om de speakers mee aan te sluiten en uiteindelijk was ik voor minder dan 200 euro klaar(komt natuurlijk ook omdat het 2e hands spul is). Als ik voor dat geld een all-in setje had gekocht was de kwaliteit vele male minder geweest en had ik waarschijnlijk ook veel minder aansluitmogelijkheden gehad . Nu heb ik mijn PC, een CD-speler, een platenspeler, een AUX kabel en nog veel HDMI en audio-poorten over voor andere apparaten. Als ik wat meer ruimte heb komen er ook 2 nieuwe front speakers erbij en gaat het huidige setje naar de achterkant.

En wat de bass betreft, met deze speakers nog niet op half volume kan je al zoveel herrie maken dat de buren gaan klagen. Voor films vind ik het ook ruim voldoende al snap ik het als mensen een subwoofer nemen voor de echt lage tonen.

Dit is misschien niet allemaal op toepassing voor jou, maar ik had dezelfde vraag (maar wat lager budget) en ik ben blij dat ik zelf wat heb samengesteld. Een kant en klare set is ook lekker makkelijk, maar uiteindelijk denk ik dat je met losse onderdelen beter en (in verhouding) goedkoper uit bent.

Steam: rh1991

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik ben erover uit, ik ga denk ik de pricewatch: Onkyo TX-NR545 - Zwart als versterker aanschaffen en dan begin ik met 2 boekenplankspeakers, de pricewatch: Dali Zensor 3 (Bruin) .

Zo blijf ik binnen het budget en heb ik de basis voor een goed geluidssysteem. Moet alleen nog even de Dali's ergens gaan beluisteren, ter verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savagegek
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 21:19
Goede keus het zelf samenstellen, mits je je genoeg erin verdiept en de tijd neemt.
Kan je er alleen maar beter uitkomen dan met een kant en klare set.

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaring met de speakers!
Hoor steeds meer positieve reacties over Dali, had er zelf nog nooit van gehoord..

[ Voor 6% gewijzigd door Savagegek op 06-04-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:03
Ik zou toch echt 2de hands speakers overwegen. Er wordt zoveel afgeschreven op speakers dat het wel meer dan de helft kan schelen. En er is genoeg te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
2e hands is wel een gok. Of ben jij ook zo'n aso die eerst gaat luisteren en dan op marktplaats gaat kijken? :X

Met die dali's bega je iig geen miskoop. Heb zelf de 5 en 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Ikzelf ben zo'n aso die de lokale winkeltje speakers welke hij niet op voorraad heeft, laat bestellen om te luisteren en indien die bevallen het daar te kopen. Waarom? Hij is 300 euro goedkoper op een set van grofweg 2000 euro, hij heeft de tijd voor mij, ondanks dat ik herhaaldelijk in z'n winkel kom om te zeuren en kijken-kijken-niet-kopen. Ik heb tot nu toe 3 produkten bij hem besteld en gekocht.

Ook wanneer het produkt niet zo duur is en ik kom nog een keer want ik wil nog iets specifieks horen, bijv. een versterker met m'n eigen koptelefoon omdat ik zo'n sufferd was om die te vergeten mee te nemen, krijg ik weer een kop thee en een stoel toegeschoven.

Moet je alles lokaal kopen? Nee, zeker niet, maar soms is het wel heel handig. En na al die moeite van hem, kan ik ook niet meer anders :o
Pagina: 1