Te laag komen met OC

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Ik ben begonnen nadat ik al 10.000 reviews heb gelezen an hoe je precies je Duron moet overclocken. Meteen even een Cooler t/m 1,5 Gighz gekocht en even de Duron unlocked. Eerst even de multi op 7,5 x 100Mhz, dat ging allemaal goed, maar als ik naar de 8 x 100Mhz ga krijg ik al geen beeld meer?!
Waarom krijgt iedereen GVD zijn Duron 700 of 600 zelfs zowat op de 1 Gighz en loop ik nu net 50Mhz sneller|:(
Zie sig voor system specs.

Verwijderd

Probeer de voltage is te verhogen.

• Vincent17
de voltage loopt op default, wat is de stanaard dan van een Duron ook alweer?

Verwijderd

standaard vcore Duron = 1.5

• Vincent17
Ow ja, ik heb ook nog een tal van coolertjes hier liggen maar ik heb natuurlijk 1 proc. cooler en een system cooler die ik de Viper heb geschroefd, waar haalt iedereen zijn stroom vandaan bij die casemods om die coolertjes te laten werken?

Verwijderd

wat dacht je van de voeding :?
ik gebruik de overgebleven molex-connectoren

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op zaterdag 23 juni 2001 11:16 schreef eppo1313 het volgende:
standaard vcore Duron = 1.5
1,6 dus he

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 11:29 schreef elgringo het volgende:

[..]

1,6 dus he
en ik durf toch te zweren dat het bij mij 1.5 is :?

edit: ik weet het nu zeker dat het 1.5V is.

• Vincent17
Op zaterdag 23 juni 2001 11:22 schreef eppo1313 het volgende:
wat dacht je van de voeding :?
ik gebruik de overgebleven molex-connectoren
Ok hier mis ik het dus even, hier heb ik geen verstand van, ff een domme vraag misschien, waar zitten die molex connectoren?
Dat zijn toch niet degende van de Flop of HD toch?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op zaterdag 23 juni 2001 11:33 schreef TheJackal het volgende:

[..]

Ok hier mis ik het dus even, hier heb ik geen verstand van, ff een domme vraag misschien, waar zitten die molex connectoren?
Dat zijn toch niet degende van de Flop of HD toch?
Dus wel... dat zijn die grote... Die dus in de HD, CD, DVD etc. gaan. Niet die kleine die in je FDD gaan.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

sorry, jawel, dat zijn voedingsstekkers voor de HDD's en CDrom enz.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op zaterdag 23 juni 2001 11:32 schreef eppo1313 het volgende:

[..]

en ik durf toch te zweren dat het bij mij 1.5 is :?
bij mij was het ook 1,6 :)

maar hij was nog stabiel op 1,5 en op 1,450 :P

• Vincent17
Op zaterdag 23 juni 2001 11:36 schreef E-Vix het volgende:

[..]

Dus wel... dat zijn die grote... Die dus in de HD, CD, DVD etc. gaan. Niet die kleine die in je FDD gaan.
Ja dan snap ik het nog niet want die coolertjes hebben allemaal van die kleine connectoren die je op die puntjes moet schuiven terwijkl die connectoren van de HD's en CDRoms heel groot zijn, hoe sluit je dat dan op elkaar aan?

Verwijderd

Hey jackal heb je de voltage al verhoogt

• DR
  • Niet online

DR

Op zaterdag 23 juni 2001 11:45 schreef TheJackal het volgende:

[..]

Ja dan snap ik het nog niet want die coolertjes hebben allemaal van die kleine connectoren die je op die puntjes moet schuiven terwijkl die connectoren van de HD's en CDRoms heel groot zijn, hoe sluit je dat dan op elkaar aan?
dant kleine ding van de koeler er af knippen, je houd 2 of 3 draden over. iig een gele en een zwarte. De rode doe je in de molex op de gele en de zwarte gewoon op zwart. die derde is voor RPM meting en is niet echt nodig voor je fan te laten werken

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
knippen/solderen

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Vincent17
Op zaterdag 23 juni 2001 11:50 schreef FireTiger het volgende:
Hey jackal heb je de voltage al verhoogt
Nog niet, ben nogal voorzichtig omdat de laatste proc met dit soort experimenten naar de klote ging samen met het mobo. wil dus eerst ff wat koeling erbij

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op zaterdag 23 juni 2001 11:45 schreef TheJackal het volgende:

[..]

Op zaterdag 23 juni 2001 11:50 schreef DR het volgende:

[..]

dant kleine ding van de koeler er af knippen, je houd 2 of 3 draden over. iig een gele en een zwarte. De rode doe je in de molex op de gele en de zwarte gewoon op zwart. die derde is voor RPM meting en is niet echt nodig voor je fan te laten werken
Op zaterdag 23 juni 2001 11:51 schreef P5ycho het volgende:
knippen/solderen
Knippen? Solderen? Jullie zijn gek!

Je gaat naar de eerste de beste computerwinkel en je koopt daat voor twee kwartjes gewoon een verloopstekkertje.
Meestal krijg je die zelfs er bij als je een fan koopt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• DR
  • Niet online

DR

Op zaterdag 23 juni 2001 11:57 schreef E-Vix het volgende:

[..]

[..]

[..]

Knippen? Solderen? Jullie zijn gek!

Je gaat naar de eerste de beste computerwinkel en je koopt daat voor twee kwartjes gewoon een verloopstekkertje.
Meestal krijg je die zelfs er bij als je een fan koopt.
bij zat er wel 1 bij bij mijn 5,25 slot koeler, maar daar moets ff een sckalelaar tussen >:) . dus gewoon die draden afgeknipt :) werkt perfect. Alleen solderen in mijn comp zal ik nooit doen ;)

Verwijderd

ezz een vriend van me heeft een Duron 800

deze hebben we natuurlijk meteen geunlocked

MAAR het mobo dat i heeft is best bout en je kan dus geen multiplire in stellen

nu hebben we bij toms hardware gezien wat je allenmaal moet veranderen op je bij je level 1 2 3 4 5 6 7 maar nu moeten wel er een paar streepjes bij kleuren maar ook weg halen

nu hebben we al met een mesje geprobeert enzo maar het lukt niet echt goed

iemand een iedee hoe we dit kunnen fixen?

TNX

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 02:26

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Op zaterdag 23 juni 2001 12:09 schreef Joboskrillo het volgende:
...
nu hebben we bij toms hardware gezien wat je allenmaal moet veranderen op je bij je level 1 2 3 4 5 6 7 maar nu moeten wel er een paar streepjes bij kleuren maar ook weg halen
...
Is dit Nederlands ? :?

• Vincent17
Ik heb het eraf geknipt en daarna ff een stukje plastic eraf gehaald en gewoon het ijzer erin gepropt, ga het nite solderen.
Heb nu alleen nog geen goede plek ervoor.
Heb hem nog maar ff op een koelblok geschroefd en op de CD-rom gezet:)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
ik knip altijd alle draden door, en dan met een kroonsteentje op elkaar aansluiten...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Ik kreeg een hele puist verloopstekkertjes bij me coolers...

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:12
Ik zou gewoon de Duron ff opnieuw inkleuren (spreek uit ervaring :( )

maar als je de 1000 wil halen mag het voltage ook wel omhoog

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 12:20 schreef RTBravo het volgende:

[..]

Is dit Nederlands ? :?
??? :)

ik vraag gewoon hie je die level 1 en 2 en 3 en 4 en 5 en 6 en 7 bruggen kan door snijden of booren ofzo wat is het besten ?

• HaaZ
  • Laatst online: 11:05

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik heb dus een vergelijkbaar probleem:
mijn duron 600 loopt stabiel op 650... maar op 700 wil ie niet (geen beeld, en na uit/aanzetten gaat ie weer terug naar 600)
ook bij alle snelheden daarboven...
Als ik hem op 133bus zet (800 dus) werkt het wel, maar loopt ie op een gegeven moment in windows vast... ditzelfde op 866 (das dan logisch)...

maar het is toch vreemd dat ie vastloopt op 800 terwijl ik zelfs in windows kan komen terwijl ie op 904Mhz loopt?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Raafz0r
  • Laatst online: 20-08 15:25
Op zaterdag 23 juni 2001 18:53 schreef Joboskrillo het volgende:

[..]

??? :)

ik vraag gewoon hie je die level 1 en 2 en 3 en 4 en 5 en 6 en 7 bruggen kan door snijden of booren ofzo wat is het besten ?
Ik heb hiervoor een klopboormachine gebruikt. Tis effe mikken maar it sure beats a dremel. |:(

Mijn vrienden snijden die dingen meestal door met slijptollen, maarja, das meer voor n00bs.
Pagina: 1