Foutieve batterij indicatie iPhone 6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hellow people!

Sinds deze week heeft mijn iPhone 6 het volgende probleem, bij 20% valt hij opeens spontaan uit. Nu heb ik al gekeken hoe je je batterij kunt kalibreren, hem ook eens opnieuw leeg lagen lopen gedaan maar nu laadt de iPhone heel langzaam op.

Is dat normaal na een keer kalibreren, dat het laden van de batterij dan langer duurt dan normaal? Wie heeft nog meer tips voor het probleem dat batterij van 20% zo naar 5% schiet enz?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:51
Ja, dit zou bij 99% vrij traag moeten gaan.

Tenzij dit bij elke laden is dan gok ik erop dat jou accu defect is.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nu gaat hij ook van 10% op de lader bij het laden opeens naar 24%....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nicj56 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:09:
Ja, dit zou bij 99% vrij traag moeten gaan.

Tenzij dit bij elke laden is dan gok ik erop dat jou accu defect is.
En dat na 1,5 jaar normaal gebruik. Ik wacht nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Wat als je hem helemaal goed laat leeg lopen, en even uitlaad tijdens het laden. En dan pas na een middag ofzo er af haalt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
MsG schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:11:
Wat als je hem helemaal goed laat leeg lopen, en even uitlaad tijdens het laden. En dan pas na een middag ofzo er af haalt.
Ja heb ik nu gedaan. We wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 15:00
alwaysleft schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:10:
Nu gaat hij ook van 10% op de lader bij het laden opeens naar 24%....
lijkt toch een kalibratie probleem.

Speel je veel spelletjes op je telefoon en zo ja, wordt hij dan al gauw erg warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Coconut battery even gebruiken om de "gezondheid" van je batterij te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Joshh schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:14:
[...]

lijkt toch een kalibratie probleem.

Speel je veel spelletjes op je telefoon en zo ja, wordt hij dan al gauw erg warm?
Nee en nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rub147 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:16:
Coconut battery even gebruiken om de "gezondheid" van je batterij te controleren?
Goede tip, en anders even Apple bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 06:43
Heb ik ook. Met name als het koud is...

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

alwaysleft schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:06:
Hellow people!

Sinds deze week heeft mijn iPhone 6 het volgende probleem, bij 20% valt hij opeens spontaan uit. Nu heb ik al gekeken hoe je je batterij kunt kalibreren, hem ook eens opnieuw leeg lagen lopen gedaan maar nu laadt de iPhone heel langzaam op.

Is dat normaal na een keer kalibreren, dat het laden van de batterij dan langer duurt dan normaal? Wie heeft nog meer tips voor het probleem dat batterij van 20% zo naar 5% schiet enz?
Ik heb dit ook gehad, de eerste keer viel hij dus ook random uit bij bijvoorbeeld 20% en als ik hem bij 10% aan de lader deed had ik opeens 27%, dat soort dingen.
Ik speelde toen best veel een spelletje en dacht dat het daaraan lag. Gezien ik ermee gestopt ben en het nog niet helemaal 100% was heb ik hem maar opnieuw ingesteld/geïnstalleerd en sinds dien werkte het weer perfect.

Recent echter weer dezelfde problemen maar nu lijkt het opgelost door de lightning aansluiting schoon te maken van stof.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Famous schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:42:
[...]

Ik heb dit ook gehad, de eerste keer viel hij dus ook random uit bij bijvoorbeeld 20% en als ik hem bij 10% aan de lader deed had ik opeens 27%, dat soort dingen.
Ik speelde toen best veel een spelletje en dacht dat het daaraan lag. Gezien ik ermee gestopt ben en het nog niet helemaal 100% was heb ik hem maar opnieuw ingesteld/geïnstalleerd en sinds dien werkte het weer perfect.

Recent echter weer dezelfde problemen maar nu lijkt het opgelost door de lightning aansluiting schoon te maken van stof.
Heb geen stof in dockconennector en geen enkel spel dus 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
alwaysleft schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:56:
[...]

Heb geen stof in dockconennector en geen enkel spel dus 😊
Dan kan opnieuw installeren alsnog helpen, daar gaat het in het verhaal vooral om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Apple gebeld. Lieten diagnostische test lopen, niks aan de hand met batterij. Gaven ook aan te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb drie iPhones gehad, vanaf de 3G en nu de iPhone 6. Alle iPhones lieten dit gedrag na verloop van tijd zien. Apple Customer Care gaf bij mij ook aan dat er niets mis is met de batterij.

Het is mijns inziens het normale verslijting patroon van een batterij. De batterij vervangen zou het moeten doen oplossen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Download coconutbattery op je laptop (ik weet niet of het op Windows beschikbaar is, wel op OSX). Sluit je iPhone aan en klik op je iPhone via de app op je laptop. Hier kan je zien wat de huidige capaciteit nog is van je batterij. Is die nog vrij hoog, dan kan het zijn dat je batterij defect is. Is die aardig afgenomen (onder de 80%) dan is je batterij simpelweg 'op' aan het raken.

Ik had hier ook steeds vaker last van met mn iPhone 6 Plus. Via coconutbattery zag ik dat de capaciteit al onder de 80% zat, iets van 77% ofzo. Nieuwe batterij in laten zetten, weer volledige capaciteit. Hij gaat dus langer mee uiteraard en valt ook niet zomaar uit op de laatste 10+%.

[ Voor 27% gewijzigd door ASNNetworks op 31-03-2016 16:26 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
mijn vrouw had dit op haar 6S ook na 4 maanden dus daar kon het niet echt aan slijtage liggen. Restore via iTunes en alles geprobeert maar niets hielp. Apple diagnostics gaf ook niets aan maar ze hebben aan de Genius Bar het toestel gewoon vervangen en het nieuwe toestel met backup van het oude toestel heeft er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ik heb nu net hem weer helemaal leeg laten lopen en opgeladen. Hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ASNNetworks schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:25:
Download coconutbattery op je laptop (ik weet niet of het op Windows beschikbaar is, wel op OSX). Sluit je iPhone aan en klik op je iPhone via de app op je laptop. Hier kan je zien wat de huidige capaciteit nog is van je batterij. Is die nog vrij hoog, dan kan het zijn dat je batterij defect is. Is die aardig afgenomen (onder de 80%) dan is je batterij simpelweg 'op' aan het raken.

Ik had hier ook steeds vaker last van met mn iPhone 6 Plus. Via coconutbattery zag ik dat de capaciteit al onder de 80% zat, iets van 77% ofzo. Nieuwe batterij in laten zetten, weer volledige capaciteit. Hij gaat dus langer mee uiteraard en valt ook niet zomaar uit op de laatste 10+%.
Kolere, 62% op m'n iPhone 6. :P Iemand die weet welke website *goede* batterijen verkoopt? :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Datafeest schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:10:
[...]

Kolere, 62% op m'n iPhone 6. :P Iemand die weet welke website *goede* batterijen verkoopt? :P
Ik heb goede batterijen in de verkoop. stuur maar een DM dan is dit wel te regelen.

Voor TS. Heb je een Mac? Check het dan even met coconut battery. Afhankelijk van het aantal cycli kan je zo 10%-20% missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
supersnathan94 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:59:
[...]

Ik heb goede batterijen in de verkoop. stuur maar een DM dan is dit wel te regelen.

Voor TS. Heb je een Mac? Check het dan even met coconut battery. Afhankelijk van het aantal cycli kan je zo 10%-20% missen.
Ik heb het zelfde op mijn iPhone 6, ik wil de batterij vervangen, heeft iemand daar ervaring mee? Als ik het opzoek op YouTube dan lijkt het vrij simpel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Is het ook maar je moet wel het juiste gereedschap hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Datafeest schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:10:
[...]

Ja, apple heeft die zelf. Gratis en voor niks zelfs, binnen twee jaar na aankoop dan. Ik heb mijn iphone laatst opgestuurd met hetzelfde probleem, met een soortgelijke app als coconut kwam ik uit op 72% maximale charge. Echter kwam apple uit op 88%. Na lang doorzeiken en vragen gaven ze toe: bij 80% zien ze batterij als versleten en toe aan vervanging en zullen ze hem dus ook daadwerkelijk kosteloos vervangen onder je consumentenrecht.

Ik heb hem opgestuurd en kreeg hem na 7 dagen weer terug. Toen hebben ze er alleen dus niks aan vervangen misschien dat het met vervanging iets langer is.

Ik heb geen mac en kan dus geen coconut battery test doen, weet dus niet wat die test voor mij zou zeggen.

@TS je kan ook nog even een DFU reset proberen. sowieso wel aan te raden na anderhalf jaar. En natuurlijk daarna schoon (nieuw en leeg) instellen. Het lijkt kut maar je kan via icloud je whatsapp en contacten backuppen (voor mij het belangrijkste) en dan moet je zelf je apps even terugzetten. Ik kwam er hierdoor zelf achter dat ik een hoop apps ook niet meer echt nodig had.

Ik heb trouwens het probleem ook met mijn iphone 4 en iphone 4S gehad. Het vervangen van de batterij hielp daar voor ongeveer 2 weken voor het weer net zo erg als in het begin was |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Dr0ppFTW op 08-04-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
droppienl schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:55:
[...]

Ja, apple heeft die zelf. Gratis en voor niks zelfs, binnen twee jaar na aankoop dan. Ik heb mijn iphone laatst opgestuurd met hetzelfde probleem, met een soortgelijke app als coconut kwam ik uit op 72% maximale charge. Echter kwam apple uit op 88%. Na lang doorzeiken en vragen gaven ze toe: bij 80% zien ze batterij als versleten en toe aan vervanging en zullen ze hem dus ook daadwerkelijk kosteloos vervangen onder je consumentenrecht.

Ik heb hem opgestuurd en kreeg hem na 7 dagen weer terug. Toen hebben ze er alleen dus niks aan vervangen misschien dat het met vervanging iets langer is.

Ik heb geen mac en kan dus geen coconut battery test doen, weet dus niet wat die test voor mij zou zeggen.

@TS je kan ook nog even een DFU reset proberen. sowieso wel aan te raden na anderhalf jaar. En natuurlijk daarna schoon (nieuw en leeg) instellen. Het lijkt kut maar je kan via icloud je whatsapp en contacten backuppen (voor mij het belangrijkste) en dan moet je zelf je apps even terugzetten. Ik kwam er hierdoor zelf achter dat ik een hoop apps ook niet meer echt nodig had.

Ik heb trouwens het probleem ook met mijn iphone 4 en iphone 4S gehad. Het vervangen van de batterij hielp daar voor ongeveer 2 weken voor het weer net zo erg als in het begin was |:(
Apple zegt tegen mij dat de batterij geen garantie op zit het tweede jaar, aangezien gebruikersvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Klopt, de meeste merken hanteren voor batterijen slechts een garantie van zes of twaalf maanden, ivm normale slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

alwaysleft schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:09:
[...]
Apple zegt tegen mij dat de batterij geen garantie op zit het tweede jaar, aangezien gebruikersvoorwerp.
check op http://www.apple.com/support/iphone/repair/battery-power/

"iPhone battery and power repair costs

Repair pricing depends on the diagnosis and your coverage under warranty or AppleCare+. Other power issues require further testing before we can give pricing.

If you're covered under warranty or AppleCare+, we'll replace your battery at no charge if it retains less than 80 percent of its original capacity. Not sure if you’re covered? Check if you have AppleCare+ by entering your iPhone serial number."

Volgens mij zullen ze hem dus gewoon gratis vervangen.
Pagina: 1