Naar aanleiding van semi-defect moederbord, primaire geheugenbanken in ieder geval 1/2 defect.
En dus nog maar de helft van het werkgeheugen over, heb ik besloten een nieuw systeem samen te stellen.
Ook is het huidig systeem al aardig verouderd (AMD 8120)
Ik zoek?
Ik zoek een moederbord, cpu en geheugen en wat ik verder over het hoofd heb gezien.
Wat is je budget?
Maximum budget 650 euro ongeveer.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeuren heb ik niet echt, sta open voor suggesties.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals vermeld heb ik op dit moment een systeem gebaseerd op een AMD 8120, 16 gb geheugen (waarvan nog 8 over). Windows draait vanaf een Samsung SSD 850 EVO 250GB, Grafisch gebeuren wordt verzorgd door een Geforce GTX 960. Er zit een 720W voeding in van Corsair. Dit alles zit ruim bemeten in een Zalman GS1200.
Wat ik voornamelijk met de pc doe is gameing (WoW, Armored Warfare en allerlei andere), photoshop, ooit wat 3D-Studio.
Mogelijkheid tot overklokken zeker welkom maar niet noodzakelijk (vandaar de Z170 chipset en de 6600K)
Wat ik tot nu toe heb samengesteld is het volgende:
Verder zat ik aan het volgende te denken voor koeling (heb op dit moment de H55):
Eventuele wijzigingen, tips en dergelijke zijn welkom.
Ik denk dat 16GB geheugen wel voldoende zal zijn voor de meeste dingen die ik doe, mochten jullie daar anders over denken hoor ik het graag.
En dus nog maar de helft van het werkgeheugen over, heb ik besloten een nieuw systeem samen te stellen.
Ook is het huidig systeem al aardig verouderd (AMD 8120)
Ik zoek?
Ik zoek een moederbord, cpu en geheugen en wat ik verder over het hoofd heb gezien.
Wat is je budget?
Maximum budget 650 euro ongeveer.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeuren heb ik niet echt, sta open voor suggesties.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals vermeld heb ik op dit moment een systeem gebaseerd op een AMD 8120, 16 gb geheugen (waarvan nog 8 over). Windows draait vanaf een Samsung SSD 850 EVO 250GB, Grafisch gebeuren wordt verzorgd door een Geforce GTX 960. Er zit een 720W voeding in van Corsair. Dit alles zit ruim bemeten in een Zalman GS1200.
Wat ik voornamelijk met de pc doe is gameing (WoW, Armored Warfare en allerlei andere), photoshop, ooit wat 3D-Studio.
Mogelijkheid tot overklokken zeker welkom maar niet noodzakelijk (vandaar de Z170 chipset en de 6600K)
Wat ik tot nu toe heb samengesteld is het volgende:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Tray | € 245,50 | € 245,50 |
| 1 | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming K4 | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14 | € 68,- | € 68,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 439,45 | |
Verder zat ik aan het volgende te denken voor koeling (heb op dit moment de H55):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Corsair Hydro H80i v2 | € 97,50 | € 97,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 97,50 | |
Eventuele wijzigingen, tips en dergelijke zijn welkom.
Ik denk dat 16GB geheugen wel voldoende zal zijn voor de meeste dingen die ik doe, mochten jullie daar anders over denken hoor ik het graag.