Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Probleemstelling:
Mijn dochter (14) is binnenkort jarig en wil graag een goed foto toestel om mooie foto's te maken waar het object er echt uitspringt. Ze heeft in het verleden ooit compact camera's gehad maar dat was niet zo goed bevallen. De gemiddelde compact camera's geven m.i. niet echt enorme meerwaarde ten opzichte van haar iPhone 5. Dus zijn we in een andere catagorie gaan kijken en kwamen op de RX100 uit welke nu redelijk geprijst is. Om het draadloos over te zetten op haar iPhone 5 (social media) zou er een eyefi kaart oid in moeten. So far so good.

Opsomming van eisen:
  • Klein/handzaam
  • In staat zijn om objecten eruit te laten springen
  • Minimaal 3x zoom
  • Goeie snelle foto's bij weinig licht
  • Draadloos foto's overzetten op haar iPhone
  • Opladen met micro-USB, liefst in de camera
  • Prijs: 200 tot 400 euro voor camera + tasje + geheugenkaart
Alternatief:
Ik heb sinds 2014 een Nex-6 en ik wil eigenlijk een A6000 omdat ik 'm te traag vind. Verder heb ik er ooit een Sony SEL 18-200mm lens bijgekocht en ligt de 16-55mm kitlens weg te stoffen in een kast. Mijn gedachte: zij krijgt mijn oude nex-6+kitlens+geheugenkaart+tasje en ik koop een A6000 en blijf de 18-200 gebruiken. Qua grootte lopen ze elkaar niet veel mis: http://cameradecision.com...RX100-vs-Sony-Alpha-NEX-6, en qua kwaliteit en flexibiliteit kan zij ook andere lensen gebruiken en ook die van mij natuurlijk.

Concrete vragen
  • Hoe verhouden deze camera's zich t.o.v. elkaar qua focus snelheid en kwaliteit?
  • Met de komst van de A6300 had ik wel verwacht dat er een prijsdaling zou komen voor de A6000. Is dat zo? Iemand een idee?
  • Heeft iemand ervaring met die wifi kaartjes zoals Eyefi, Trancend wifi e.d.? Werkt dat out of the box en hoe is de battery drain?
  • verkijk ik mij op het nex-6 en A6000 verschil qua focus snelheid? Ik weet dat de viewfinder significant minder is in de A6000
Of iets heel anders?:
  • Zie ik een andere camera over het hoofd die wellicht beter is? Wat zouden jullie doen?
  • Een optie die ik nog heb aangeboden is dat ze een iPhone SE krijgt. Die kan ik goedkoper uit de states krijgen en dan heeft ze een veel betere camera dan haar iPhone 5 en heeft ze 'm altijd bij. Gek idee maar goed
Alvast dank voor jullie input _/-\o_

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-07 10:11
Ter info; ze heeft uiteindelijk voor een RX100 gekozen en ik heb er een Toshiba FlashAir 32GB kaartje bij gekocht. Even kijken hoe de battery drain is. In ieder geval enorm bedankt voor al jullie adviezen en suggesties d:)b

@admin, deze topic mag wel op slot..

[ Voor 8% gewijzigd door Spam op 08-04-2016 10:48 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !