Momenteel heb ik een pricewatch: Popcorn Hour PopBox V8 256MB. Deze heeft al lange tijd geen firmware-update meer gehad, terwijl er toch nog genoeg te verbeteren valt. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe media-streamer die nog wel een paar jaar suppport heeft.
Wat ik zoek is een streamer met:
- digital audio
- HDMI (ook HDMI-audio voor als ik ooit een nieuwe versterker koop)
- infrarood (dus geen bluetooth ivm Logitech Harmony)
- de gangbare videoformaten moeten afgespeeld kunnen worden
- indien mogelijk audio afspelen zonder dat de TV aan hoeft (eventueel via een Android-app)
- support
- bekabeld netwerk
- ik stream vanaf mijn Synology
- een Youtube-app (of andere handige apps) is welkom
- hoe goedkoper hoe liever, maar kwalteit mag ook wel wat kosten
Mijn oog is gevallen op een Raspberry, maar daar staan twee dingen mij tegen: 1) er zit geen digital audio op en 2) er zit geen infrarood op. Uiteraard is dit bij te prikken met de kaartjes, maar dat wordt nogal een geknutsel waar ik niet op zit te wachten. Het liefst heb ik out-of-the box een werkend iets.
Daarnaast houd ik de dagelijkse aanbiedings-sites in de gaten, maar daar komt enorm veel Chinees spul voorbij waar ik ook niet op zit te wachten. Chinees spul is niet erg, maar onbekend Chinees spul wel.
In de pricewatch staan er ruim 200. Ik weet niet meer naar welke ik nou het beste kan kijken.
Tips zijn welkom!
Wat ik zoek is een streamer met:
- digital audio
- HDMI (ook HDMI-audio voor als ik ooit een nieuwe versterker koop)
- infrarood (dus geen bluetooth ivm Logitech Harmony)
- de gangbare videoformaten moeten afgespeeld kunnen worden
- indien mogelijk audio afspelen zonder dat de TV aan hoeft (eventueel via een Android-app)
- support
- bekabeld netwerk
- ik stream vanaf mijn Synology
- een Youtube-app (of andere handige apps) is welkom
- hoe goedkoper hoe liever, maar kwalteit mag ook wel wat kosten
Mijn oog is gevallen op een Raspberry, maar daar staan twee dingen mij tegen: 1) er zit geen digital audio op en 2) er zit geen infrarood op. Uiteraard is dit bij te prikken met de kaartjes, maar dat wordt nogal een geknutsel waar ik niet op zit te wachten. Het liefst heb ik out-of-the box een werkend iets.
Daarnaast houd ik de dagelijkse aanbiedings-sites in de gaten, maar daar komt enorm veel Chinees spul voorbij waar ik ook niet op zit te wachten. Chinees spul is niet erg, maar onbekend Chinees spul wel.
In de pricewatch staan er ruim 200. Ik weet niet meer naar welke ik nou het beste kan kijken.
Tips zijn welkom!
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||