Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 22:01
Ha tweakers,

Voor het volgend schooljaar ben ik op zoek naar een stageplaats. Ik volg een opleiding ICT/Netwerkbeheer MBO4, en zit nu in het 1e jaar.

In Zeeland zijn niet veel plaatsen te vinden, behalve redelijk kleine bedrijven wat mij afgeraden werd omdat je dan veel met hardware bezig bent zoals reparaties installaties etc. En na een stagegesprek (bij een van de kleinere bedrijven) werd mij dit ook wel duidelijk dat dat is wat kleine bedrijven logischerwijs bieden.

Wat adviseren jullie, wat is verstandig ? zo kan ik bijvoorbeeld bij de gemeente Reimerswaal/Goes of eventueel het ADRZ ziekenhuis stage lopen. EventIs het leerzaam/verstandig daar stage te lopen of heeft een commercieel bedrijf de voorkeur ?

De werkzaamheden die ik hoop te doen is, het oplossen van storingen (helpdesk) en eventueel het beheer van netwerken en of servers. Het laatste word waarschijnlijk moeilijk omdat ik een MBO4 opleiding volg en op het moment van mijn stage nog maar in het 2e leerjaar zit.

Alvast bedankt !

Groet,

Wouter

PS: geen vraag om concrete bedrijven/instellingen, maar meer om advies wat verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Zowel de gemeente als het ziekenhuis hebben beide een omgeving die je ook terug zal zien bij het midden bedrijf. Dat is inderdaad een goede kijk in de keuken waard. Zeker als je daarnaast alleen keuze hebt uit (zeer) kleine bedrijven. Juist de schaal vergroting is interesant om te zien op de verschillende omgevingen in IT. Bij beide zal je inderdaad wel deels helpdesk en deels je project doen.
Een andere optie zou kunnen zijn om te kijken wat er beschikbaar is in het Sloegebied, al zit je dan niet echt meer in de "standaard" kantoorautomatisering hoek.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 10:55

avotar

P0werd by Black Coffee

Dat is wat ik ook wilde zeggen. Kijk eens bij Delta / Provincie / EPZ / Damen.
Hoewel je dan natuurlijk al meer in de richting van Walcheren zit.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD