WINDOWS 10 error: 0X8009002D hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 93thomas
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-06 12:52
beste tweakers,

ik heb recentelijke een nieuwe laptop gekocht: pricewatch: Acer Aspire Nitro VN7-792G 51LG

Ik heb sinds 2 weken nu last van een probleem met windows 10, elke keer als ik mijn laptop van slaap stand naar actief gaat moet ik een wachtwoord invoeren. Spreek voor zich natuurlijk maar sinds 1 week krijg ik elke keer als ik wil inloggen via mijn pin een error: 0X8009002D

Enige mogelijkheid die ik dan heb is om mijn laptop volledig uit te schakelen en opnieuw op te starten waarna ik wel kan inloggen. Natuurlijk tot dat ik weer een keer me laptop in slaapstand doe en weer probeer in te loggen en dan begint het probleem opnieuw.

mijn vraag aan jullie, wie heeft hier ervaring mee en wie kan mij helpen om dit op te lossen? heb natuurlijk me research al gedaan en ook acer gebeld plus microsoft. Beide zeggen doe een clean instal van windows 10 maar dit helpt niet.

http://answers.microsoft....ff-4931-b785-979c2ab2c5c5

Verder alle forums die ik al ben tegen gekomen bieden geen oplossing. Iets wat me wel opvalt is dat de mensen die hier ook last van hebben (bijna altijd) en SSD + HDD combinatie in hun laptop hebben.

Alvast bedankt voor de reacties en mogelijk hulp.

met vriendelijke groet

THomas Martens

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:28

ongekend41

Division Brabant

Als 'ie echt recent is aangeschaft dan ga je er toch mee terug naar de verkoper lijkt me. Misschien hebben ze meer ervaring met dit probleem.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Sowieso eerst ook eens al je drivers updaten, kan best zijn dat een of andere driver het niet fijn vind als de laptop uit slaapstand komt. Probeer hierbij dan de driver van de fabrikant van ieder betreffend onderdeel zelf te pakken, dus bv. bij wifi van Realtek ook bij Realtek zelf de driver ophalen.

---

Je kunt ook nog, vanuit een command prompt met beheersrechten, de volgende commando's uitvoeren:

dism /online /cleanup-image /restorehealth

En daarna:

sfc /scannow

Daarna rebooten.

Beide commando's kunnen best wel wat tijd vergen, dus heb geduld. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 31-03-2016 23:44 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 09:19

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Misschien de windows 10 fast startup eens uitschakelen?
Lijkt erop dat de driver voor het inloggen met pin niet goed wordt ingeladen.

Had hetzelfde geneuzel met een geluidskaart die geen geluid meer gaf na een hibernate.
Nadat fast startup was disabled en windows gewoon zijn reguliere hibernate gebruikte geen problemen meer.

http://www.howtogeek.com/...ws-10s-fast-startup-mode/

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheng
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-04 19:11
Dit lijkt wel iets algemeen te zijn, sinds een windows update blijkbaar.
Zie thread : http://answers.microsoft....ff-4931-b785-979c2ab2c5c5

Microsoft geeft standaardantwoorden maar geen oplossing. Hoe verder je leest hoe stiller Microsoft wordt...