Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een beamer die in mijn nieuwe woning komt te hangen
Het gaat hier enkel om de Beamer en niet het scherm, daarover twijfel ik nog of ik eerst de muur gebruik of toch een scherm koop later.

Punten die belangrijk zijn
-Stil
-Helder, ik wil ook kunnen kijken als de ruimte niet pikdonker is
-HD-ready is genoeg, het verschil tussen 720 en 1080 is denk ik niet spectaculair. Als het echt een groot verschil is en verstandiger is om voor 1080 te gaan hoor ik dat graag.
-Zeker HDMI in maar andere inputs zijn mooi meegenomen. Aansluiting voor een Surround systeem zonder HDMI is leuk natuurlijk

Budget
Ik heb een budget van 300-400 euro maar als er echt betere beamers zijn in een hogere prijsklasse kan deze omhoog. (max ~600) maar dan moet het wel degelijk echt een stuk beter zijn dan een beamer met lagere prijs.

Wat ik al gevonden heb.
720P
Ik heb 3 beamers gevonden, waarbij de eerste mij de beste keus lijkt:
Acer H5380BD
Acer P1276
Epson EH-TW5210
Toch ook maar even gezocht op 1080
mogelijk 1080P
Optoma HD26
Acer P1500
Optoma HD141X

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 17:26

EMP

Krulloos!

Ik heb niet lang geleden de Acer H5380BD besteld. Als het goed is krijg ik die komend weekend binnen, maar ik vermoed dat je de review(s) die ik gelezen heb ook al gelezen hebt ;)

Dit was eigenlijk mijn tweede keuze, mijn de eerste keuze zou de Epson 730HD zijn. Beide 3000 lumen, dus redelijk helder. Het voordeel van de Epson is echter dat deze een LCD beamer is ipv een DLP. Dus geen rainbow-effect (geen idee of ik daar last van ga hebben, denk het niet eigenlijk, maar je weet nooit), en de LCD beamer heeft 3000 lumen op alle kleuren, waar een DLP beamer met wit 3000 lumen geeft, maar bij kleurweergave wat minder helder is.

De Epson is het niet geworden omdat deze waar ik woon niet goed verkrijgbaar is, maar ik denk dat ze beide prima zijn.

leesvoer

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, ga even het artikel doorlezen.

Maar 720 t.o.v. 1080 is dus geen ding om het over te laten vallen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken