Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_Tass
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:59
Mijn vraag
...
Ik zou de iPhone SE willen kopen in Amerika. 399 dollar + state tax van 6% komt immers veel lager uit dan 489 euro.

Mijn vraag is echter welk modelnummer ik het best vraag. Ik weet dat ik de simlock vrije versie moet vragen, maar betekent dit automatisch dat ik ook in België 3g en 4g kan gebruiken?

Alvast bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Jeroen_Tass op 31-03-2016 11:14)

Anoniem: 302359

FireSonus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:31:
Hier vindt je voor de iPhone SE het overzicht van welke LTE (4G) bands hij ondersteund per modeltype, als jij een iPhone in de VS haalt moet je dus kijken naar het model A1662 en kijken of jouw provider deze bands ondersteund. Succes :9
Die link had ik ook geplaatst alleen met beter advies :9 Het model A1662 werkt alleen in de US volgens die pagina. Model A1723 Werkt in veel meer landen, waaronder EU landen. België staat daar (nog?) niet tussen maar de kans dat de A1723 daar werkt is aanzienlijk groter dan het A1662 model.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat de A1662 niet gaat werken in Belgie.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 302359 op 31-03-2016 10:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:28

Ypho

Allround Nerd

Vergeet niet de 21% BTW die je in Nederland (officieel) moet afdragen. Plus dat je qua support/garantie een stuk beperkter bent dan wanneer je in Nederland koopt.

/edit1:
Ik durf niets te zeggen over modelnummers, maar heb dit gevonden: http://www.idownloadblog....model-lte-spectrum-bands/ (gaat over de 6S)
One last thing to note is that the A1688 & A1687 models also support a good portion of the world’s foreign cellular carriers as well. I’m no expert on LTE spectrum and bands, so I’m not sure on all of the particulars and reasoning behind this, but going by Apple’s page, these models support LTE on many of the world’s cellular providers.
/edit2:
Nog iets gevonden (wederom over de 6S), maar dan iets specifieker op NL gericht http://www.iculture.nl/iphone-kopen/iphone-buitenland/
iPhone 6s modelnummers

Model A1688 (aanbevolen): dit is de Europese versie van de iPhone 6s, verkrijgbaar in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Australië, Hongkong, Japan, Singapore, Puerto Rico en Verenigd Koninkrijk. In de VS is dit model verkrijgbaar via de operators Sprint, T-Mobile en Verizon. Maar let op dat je een simlockvrij exemplaar krijgt.
Model A1633: Amerikaanse GSM- en CDMA-versie van de iPhone 6s, verkrijgbaar via Amerikaanse operators AT&T en diverse kleinere operators.
iPhone 6s Plus-modelnummers

Model A1687 (aanbevolen): Europese versie van de iPhone 6s Plus.
Model A1634: Amerikaanse versie van de iPhone 6s Plus, voor AT&T en kleinere Amerikaanse operators.

[ Voor 103% gewijzigd door Ypho op 31-03-2016 10:12 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri681
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-06 12:42
Volgens mij moeten er dan ook invoer kosten worden betaald? maar ik kan het ook fout hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen_Tass
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België moeten goederen onder de 430 euro niet aangegeven worden aan de douane. De 16GB versie blijft hier mooi onder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Voor Belgie is bij de SE nog geen officieel modelnummer beschikbaar maar ik denk dat Model A1723 geen probleem moet opleveren gezien de hoeveelheid landen ondersteund worden.

Hier heb je een artikel over het kopen van iPhones uit het buitenland en waar je op moet letten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 302359 op 31-03-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Jeroen_Tass schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:12:
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België moeten goederen onder de 430 euro niet aangegeven worden aan de douane. De 16GB versie blijft hier mooi onder.
In Nederland vanaf 22 euro moet je BTW aangeven, en vanaf 150 euro ook invoerrechten.
http://www.belastingdiens...tingen_bij_invoer_betalen
Zie hieronder, foutje van mij.

Weet verder niet of je uit BE komt of NL, ik ga altijd uit van NL op de een of andere manier ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Ypho op 31-03-2016 10:16 ]

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Ypho schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:14:
[...]

In Nederland vanaf 22 euro moet je BTW aangeven, en vanaf 150 euro ook invoerrechten.
Dat is wanneer je hem naar Nederland laat opsturen. Anders: http://www.belastingdiens...et_eu_land_naar_nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
Ypho schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:09:
Vergeet niet de 21% BTW die je in Nederland (officieel) moet afdragen. Plus dat je qua support/garantie een stuk beperkter bent dan wanneer je in Nederland koopt.
[...]
Garantie/support is geen enkel probleem. Ik heb in het verleden een MacBook Air gehad (was tweede eigenaar). De eerste eigenaar heeft het ding in Hongkong gekocht, ik kreeg netjes de factuur erbij toen ik hem van hem overnam. Na een tijdje had ik kuren met het scherm, naar een iCentre hier in NL gebracht omdat de AppleCare nog geldig was en de Air is gerepareerd zonder dat ik ook maar een cent hoefde te betalen. Werd helemaal niet moeilijk over gedaan.

Misschien dat het bij de iPhone anders ligt, maar dat kan ik mij haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123lodewijk
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Ypho schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:14:
[...]

maar ts woont in belgie.
het licht er aan welke koerier ermee word verzonden maar dat ik kan vinden is vanaf 150 euro invoerskosten en vanaf 22 euro btw dus dat is 86 euro en dan komen er ook nog verzendkosten bij http://www.invoercalculator.be/

[ Voor 5% gewijzigd door 123lodewijk op 31-03-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

ThinkPadd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:15:
[...]

Garantie/support is geen enkel probleem. Ik heb in het verleden een MacBook Air gehad (was tweede eigenaar). De eerste eigenaar heeft het ding in Hongkong gekocht, ik kreeg netjes de factuur erbij toen ik hem van hem overnam. Na een tijdje had ik kuren met het scherm, naar een iCentre hier in NL gebracht omdat de AppleCare nog geldig was en de Air is gerepareerd zonder dat ik ook maar een cent hoefde te betalen. Werd helemaal niet moeilijk over gedaan.

Misschien dat het bij de iPhone anders ligt, maar dat kan ik mij haast niet voorstellen.
Maar dat gaat alleen op als je Apple Care hebt toch? Als je dit niet doet, krijg je in NL geen 2 jaar garantie lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
Ypho schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:16:
[...]

Maar dat gaat alleen op als je Apple Care hebt toch? Als je dit niet doet, krijg je in NL geen 2 jaar garantie lijkt me.
Goede opmerking, dat zou best wel eens kunnen ja. Maar Apple Care is ook niet zo duur: http://www.apple.com/nl/s...hone-6-of-een-ouder-model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:21:
[...]

Goede opmerking, dat zou best wel eens kunnen ja. Maar Apple Care is ook niet zo duur: http://www.apple.com/nl/s...hone-6-of-een-ouder-model
Alleen TS doet het om kosten te besparen lijkt mij, niet om nog eens 99 euro boven het aanschafbedrag op te plakken voor garantie. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40
Hier vindt je voor de iPhone SE het overzicht van welke LTE (4G) bands hij ondersteund per modeltype, als jij een iPhone in de VS haalt moet je dus kijken naar het model A1662 en kijken of jouw provider deze bands ondersteund. Succes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:11
Ik ga in juli ook naar de VS, maar ga de SE toch lekker in Europa kopen. Heb geen zin in gedoe met douane of garantie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

FireSonus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:31:
Die link had ik ook geplaatst alleen met beter advies :9 Het model A1662 werkt alleen in de US volgens die pagina. Model A1723 Werkt in veel meer landen, waaronder EU landen. België staat daar (nog?) niet tussen maar de kans dat de A1723 daar werkt is aanzienlijk groter dan het A1662 model.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 302359 op 31-03-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_Tass
Bedankt voor de reacties! Voorlopig lijkt model A1723 het meest voor de hand liggend in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40
Anoniem: 302359 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:46:
[...]

Nou om het advies dan nog een keer te verbeteren (:P): Belgie staat er wél tussen bij het A1723 model ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FireSonus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:18:
[...]

Nou om het advies dan nog een keer te verbeteren (:P): Belgie staat er wél tussen bij het A1723 model ;) .
Die is er dan in de loop van de dag bij gekomen want die stond er echt niet bij vanochtend :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-06 09:44

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

ThinkPadd schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:15:
[...]

Toendertijd een iPhone 4S gekocht toen ik in Las Vegas was, na een jaar wifi issues na een bepaalde iOS update..., apple gebeld, hebben m gewoon opgehaald en een refurbished toestel opgestuurd, dus maak me geen zorgen over garantie support.

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-06 23:20
Heb je toen de CDMA versie meegenomen? Vriend van me gaat in Mei ook naar Las Vegas en ik laat hem ook de SE meenemen. Geven ze zomaar een sim lock vrije mee? Wat ik op fora lees is dat je het beste naar een 'device only' CDMA kunt vragen van welke carrier dan ook. In de apple store laten activeren. Nog andere tips? :)
ShiftHappenz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:30:
[...]

Toendertijd een iPhone 4S gekocht toen ik in Las Vegas was, na een jaar wifi issues na een bepaalde iOS update..., apple gebeld, hebben m gewoon opgehaald en een refurbished toestel opgestuurd, dus maak me geen zorgen over garantie support.

[ Voor 11% gewijzigd door _LF_ op 09-04-2016 16:23 . Reden: duidelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Is het realistisch om te denken dat de Apple stores in de US model A1723 verkopen..?
Als ik op apple.com een bestelling zou plaatsen, is dat voor type MLY42LL/A, en dat is model A1662...

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
-nvm delete plz-

[ Voor 93% gewijzigd door Reb87 op 01-05-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen_Tass schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:04:
Mijn vraag
...
Ik zou de iPhone SE willen kopen in Amerika. 399 dollar + state tax van 6% komt immers veel lager uit dan 489 euro.
Maar je mist wel een jaar garantie en krijgt een Amerikaanse oplader.
Let trouwens ook op waar je hem koopt, sommige county's rekenen ook nog een aparte TAX bovenop de Sales tax, hierdoor kan een aankoop hoger uitvallen dan de op Wikipedia genoemde Sales Tax.

rekenen met 9% gemiddeld en je zit buiten NYC om bijna altijd wel safe.
ShiftHappenz schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:30:
[...]

Ik heb met de 5s een andere ervaring, gekocht in de vs toen der tijd, garantie werd hier mooi geweigerd.

Ik kom regelmatig in de vs maar ga voor die paar tientjes niet meer lopen tobben, kopen in de VS bij zulke kleine bedragen is al tijden niet interessant meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 01-05-2016 18:32 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-06 13:48
Jeroen_Tass schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:04:
Mijn vraag
...

Mijn vraag is echter welk modelnummer ik het best vraag. Ik weet dat ik de simlock vrije versie moet vragen, maar betekent dit automatisch dat ik ook in België 3g en 4g kan gebruiken?

Alvast bedankt!
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Kun je mij wellicht informeren of een US Iphone SE A1723 werkt in NL/BE?
Tnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:35
Model A1723 wordt in de Verenigde Staten niet als simlockvrij verkocht, aangezien dit model alleen in combinatie met een Sprint-abonnement verkocht wordt. Unlocken is dan pas mogelijk na 3 maanden. Het enige model dat je bij Apple simlockvrij kunt kopen in de VS is A1662. Dit model werkt echter ook gewoon in Europa en wordt door Apple zelf ook aangeraden als je het toestel buiten de VS wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:41

Kek

3flix

Let wel, amerikaanse iphones worden niet gerepareerd door apple in de EU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-06 14:52
Kek schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:21:
Let wel, amerikaanse iphones worden niet gerepareerd door apple in de EU!
Onjuist. Apple geeft 1 jaar wereldwijde fabriek garantie. Dit kan je verlengen door Apple care aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:41

Kek

3flix

Oppernerd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:39:
[...]

Onjuist. Apple geeft 1 jaar wereldwijde fabriek garantie. Dit kan je verlengen door Apple care aan te schaffen.
Niet voor iPhones, trust me, i know..

http://www.apple.com/lega...ts/iphone-english-uk.html

[ Voor 11% gewijzigd door Kek op 11-06-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-06 14:52
Wat bedoel je precies? Ik lees gewoon dat er 1 jaar garantie is in die link die je geeft.
You will be able to receive the remedies available under the One Year Limited Warranty for your Apple product via local Apple service facilities in most parts of the world (please refer to section "How to obtain warranty services"). In the event of any defect in materials and workmanship, you will be able to direct your claims to Apple even in situations where you purchased the Apple Product from a third party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132697

Mijn amerikaanse iphone 5 werd na dik 1 jaar gratis hersteld (gekend probleem power-button) door de Belgische support.
Sterker: ze hebben spontaan ook nog een nieuwe batterij erin gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:48
Wat wel een verschil maakt bij de afhandeling van een mogelijke reparatie van je Amerikaanse iPhone: in de Nederlandse Apple Stores zijn onderdelen/ vervangende iPhones vaak niet zomaar voorhanden. Dus kan de reparatie/ omruiling langer duren dan bij gewoon een Europese iPhone.

Anoniem: 324818

Wat ook nog een verschil maakt (N=1) is je iPhone bij een Apple Store kopen in de USA. Bij een reparatie in de NL Apple Store gaf men aan dat de reparatie werd uitgevoerd omdat de iPhone dus in hun eigen winkel is verkocht. Geen idee of je er iets aan hebt maar wellicht maakt het net dat beetje verschil tussen een goede of slechte ervaring.
Pagina: 1