Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik krijg de vraag van mijn baas of ik het volgende kan maken in Photoshop, maar ik heb geen idee hoe dit is gedaan. Ik ben ervaren gebruiker. Kan iemand dit uitleggen?

Zie plaatje:

http://www.puna.nl/2015/0...acklist-mr-polska-noller/

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 04-04-2016 14:00 . Reden: Link gefixed... ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Probeer het eens met clipping masks en blend modes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Geen Photoshop, maar Illustrator lijkt me. Om te beginnen een trace van een foto (hier filmpje) met weinig kleuren maken (zodat je schaduwvlakken als bij de neus krijgt), Speel wat met de treshold (of voer eerst een posterize uit in Photoshop) tot je een okee resultaat krijgt. De effecten die je ziet kan je op diverse manieren maken, bv. door een aantal objecten door wat punk & bloat filters te gooien of gewoon lekker zelf tekenen.
Met Pathfinder kan je vervolgens de vlakken uit de trace (zoals de schaduwpartijen voor neus en oor in het voorbeeld) gaan combineren met je getekende confetti-objecten (of maak van de tracevlakken clipping masks/knipmaskers). Of makkelijker, zoals Alternative al zegt: leg de tracevlakken gewoon (in een andere laag) eroverheen en stel inderdaad de blendmodus in (donkerder/lichter/kleur, etc).

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 04-04-2016 14:01 . Reden: Link gefixed ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzly
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 15:32
Je kunt ook eens bij graphicriver kijken. Deze hebben vaak photoshop actions die dit soort effecten nabootsen.