Pontus webserver serveert iets fouts?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
EDIT: sinds vandaag 2-5 is het opgelost, jeee :)

Ik heb iets heel raars, misschien reden tot zorg!
Soms krijg ik popups geladen via gemius.pl, even googlend lijkt het dat dat malafide is en dat mijn PC geinfecteerd zou zijn.
Maar deze krijg ik ook vanaf een Ubuntu live DVD.
En juist NIET vanaf mijn ouders' NAS.

De js code voor gemius, wordt rechtstreeks door tweakers.net ge-include, maar alleen als ik al een cookie heb:
code:
1
2
3
4
$ wget --save-cookies cookies -q -O- https://tweakers.net/ | grep -c gemius
0
$ wget --load-cookies cookies -q -O- https://tweakers.net/ | grep -c gemius
2

Dit is vanaf mijn huis, maar als ik die commando's vanaf mn ouders' NAS draai:
code:
1
2
3
4
$ wget --save-cookies cookies -q -O- https://tweakers.net/ | grep -c gemius
0
$ wget --load-cookies cookies -q -O- https://tweakers.net/ | grep -c gemius
0

Als ik ook de headers bekijk, zie ik dat ik thuis (Telfort) word geserved door pontus, en mn ouders (Ziggo) door plutus.
Ik gebruik hierboven dus HTTPS, certificaat is in orde.
Bedankt iig :)

[ Voor 3% gewijzigd door N8w8 op 02-05-2016 16:46 . Reden: opgelost ]

Beste antwoord (via N8w8 op 31-03-2016 16:00)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:00:
Dus de popup die ik van het weekend kreeg toen ik GoT bezocht bij m'n ouders kan niet van Tweakers zijn gekomen? Ik was eerst bang dat de PC van m'n vader geïnfecteerd was, maar kon niets vinden en een poging om het te reproduceren resulteerde in niets. Ik weet niet meer zeker of ik de popup (of eigenlijk popunder, want stond op de achtergrond) voor of na de cookiewall kreeg.
Als dat van Gemius was en je ouders in België wonen dan zou dat inderdaad via onze site kunnen zijn gekomen. Ik zal degene die hier meer over weet nog even op dit topic wijzen want ik kan verder weinig vertellen over eventuele afspraken die in België gelden mbt bannering...

Intentionally left blank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Het is al eventjes geleden, maar ik heb de popups van gemius.pl (althans, de melding van Chrome dat ze geblokkeerd zijn) ook al gezien. Het is dus in elk geval niet lokaal bij jou.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Gemius is een partij die in België marktonderzoek doet. Wellicht dat ze ooit in het verleden malware verspreid hebben, maar het is zelf geen malafide partij vziw.

De bannering voor Belgische bezoekers wordt ook vanuit België verzorgt en ze hebben eerder op deze manier enquetes uitgezet.

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 31-03-2016 07:58 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus de popup die ik van het weekend kreeg toen ik GoT bezocht bij m'n ouders kan niet van Tweakers zijn gekomen? Ik was eerst bang dat de PC van m'n vader geïnfecteerd was, maar kon niets vinden en een poging om het te reproduceren resulteerde in niets. Ik weet niet meer zeker of ik de popup (of eigenlijk popunder, want stond op de achtergrond) voor of na de cookiewall kreeg.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:00:
Als dat van Gemius was en je ouders in België wonen dan zou dat inderdaad via onze site kunnen zijn gekomen. Ik zal degene die hier meer over weet nog even op dit topic wijzen want ik kan verder weinig vertellen over eventuele afspraken die in België gelden mbt bannering...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Ah, dat verklaart meteen ook waar dat verschil vandaan komt.
Zowel ouders als ikzelf zitten in NL, maar het viel me al eerder op dat rechtsboven de BE vlag werd weergegeven, dus blijkbaar denkt tweakers ten onrechte dat ik in Belgie zit! (en mn ouders gewoon in NL, wat dus klopt)
code:
1
2
3
4
$ wget -q -O- https://tweakers.net/|grep flag
<li class="icon display flagBE">
$ ssh nas-ouders wget -q -O- https://tweakers.net/|grep flag
<li class="icon display flagNL">

Misschien is de geoip database verouderd? Ik zit ook sinds een paar weken in een nieuw Telfort IP block, mss dat ik ook pas sindsdien de BE vlag en gemius popups heb (tenminste, voorheen had ik dat nooit).

[ Voor 25% gewijzigd door N8w8 op 31-03-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:41:
[...]

Tenzij provincie Zuid-Holland opeens tot België behoort zou het niet moeten gebeuren. Ik heb de tab ook niet geopent, zag alleen iets van ad en click1 oid in de titel. Browser daarna herstart en kreeg toen niets, terwijl cookies niet bewaart blijven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Hmm, iig ook freegeoip.net lijkt te denken dat ik in BE zit, dus het lijkt idd daaraan te liggen.
Overigens betreft het een IP in de range 145.129.0.0/17, en het is van Telfort VDSL.
Ripe info (goed natuurlijk)
Freegeoip (fout)

edit: Bedankt voor de hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door N8w8 op 31-03-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

N8w8 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:09:
Hmm, iig ook freegeoip.net lijkt te denken dat ik in BE zit, dus het lijkt idd daaraan te liggen.
Overigens betreft het een IP in de range 145.129.0.0/17, en het is van Telfort VDSL.
Ripe info (goed natuurlijk)
Freegeoip (fout)
Wij updaten onze Geo database eens per maand, dus zeker met nieuwe ranges kan dat nog wel eens tijdelijke verschillen opleveren...
edit: Bedankt voor de hulp!
Je bent welkom :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N8w8
  • Niet online
Sinds vandaag is het opgelost, jeee :)
Pagina: 1