Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen2702
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-04 14:42
Hallo mede-Tweakers. Ik ben al een tijdje lid, maar vond het tijd om mezelf wat meer op het forum te laten zien. Bij deze begin ik dus een thread voor mijn eerste custom build.

Toen ik mijn Collector's Edition van FO4 binnen kreeg liep ik na een dag al te bedenken hoe vet het zou zijn als ik een pc in de grote capsule case (waar alles in zit) kon bouwen. Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/xPwAAOSwf-VWXfRp/$_1.JPG
Ik had echter geen behoefte om mijn enige case te gaan mollen en gezien destijds ebay en marktplaats nogsteeds gestoorde bedragen vroegen voor de Limited Editions, heb ik het project laten rusten.

Ik ben de afgelopen weken bezig geweest om de basis van een tweede game pc te bedenken. Ik heb namelijk redelijk vaak een pc buiten huis nodig, maar met een laptop kom ik vaak toch niet aan de power die ik zou willen. Ik ben ook geïnteresseerd in het knutselen met oudere pc onderdelen en besloot daarom een pc te bouwen op basis van een 1155 cpu. Nu blijkt het echter vrij moeilijk te zijn om aan een itx 1155 moederbord te komen tegenwoordig, maar vandaag had ik eindelijk geluk. Deze vond ik op Ebay en heb ik meteen gekocht: pricewatch: Gigabyte GA-B75N
Ook vond een wonder boven wonder 10 minuten lader een FO4 capsule case voor 21,-.

Het enige wat op het moment dus vast staat:
CPU: 2e of 3e generatie i5
MOBO: pricewatch: Gigabyte GA-B75N
RAM: 8GB 1600Mhz (met XMP kan deze gewoon op snelheid draaien met bijv. een 2500K)
PSU: SFX 500W (waarschijnlijk een http://tweakers.net/price...tstorm-sfx-gold-500w.html, tenzij er op V&A iets goedkopers voorbij komt)
SSD: Adata 120GB die ik nog heb liggen
GPU: weet ik nog niet (als mijn 980 hier nou in paste...)

Voor de koeler zou ik graag nog wat input willen. Een platliggende koeler wordt volgens mij al snel te groot en overlapt dan met de PCI-e slot.
Dit is dan de start van mij build log en ik ben van plan deze te updaten wanneer ik er aan werk. Via mijn opleiding heb ik toegang tot een Laser-Cutter en 3D printer, dus allerlei kleine afdekplaatjes of mounts ben ik van plan zelf te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 12:41
Tof idee! Ik heb nog een Scythe Shuriken liggen, deze zat bij mij op mijn itx mobo voor ik m waterkoelde. Overlapte t pci-e slot niet en koelde een stuk beter (+stiller) dan een stock koeler!

Als je een gpu wil die flink wat power heeft zou ik kijken naar een kleine 970 lekker krachtig en toch een korte kaart!

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoepertje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-05 10:56
Vet idee joh! Zou echt mooi zijn als je het voor mekaar krijgt. Ik heb voor mijn apple casemod de

pricewatch: Noctua NH-L12 gebruikt.

Een vrij prijzige koeler maar koelt mijn amd phenom 2 x4 955be nog ruim voloende op 3,6ghz. Dus dan wordt een efficiënte intel niet zo heel lastig. ;) Als je kijkt bij de reviews van Foritain kan je ook zien dat hij hem heeft gebruikt op een itx mobo.
Hou wel even rekening met je ram geheugen. Gebruik net zoals mij low profile ram of anders moet je de onderste ventilator verwijderen zodat er MISSCHIEN normale ram reepjes onder passen.
Succes en houd ons op de hoogte! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen2702
Vandaag bevestiging gekregen dat het moederbord en de FO4 case zijn verstuurd. Mobo komt begin volgende week, de case komt of in de loop van volgende week of de week er na. Ik heb op het moment een bod open staan op een 2500k (wat ik waarschijnlijk niet ga winnen). Anders wordt het op V&A zoeken en kiezen tussen een 2500k, 2600k of 3570k. Als ik een 3gen. i5 kan vinden neig ik daar naar.; iets lagere tdp, evt overclock headroom en anders is hij gewoon wat koeler.
bodamn schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:09:
Als je een gpu wil die flink wat power heeft zou ik kijken naar een kleine 970 lekker krachtig en toch een korte kaart!
Ik denk ook dat het de 970 moet worden inderdaad, anders zit je gelijk aan oudere kaarten. Ik weet alleen nog niet wanneer ik deze zou aanschaffen, dat gaat misschien pas met de volgende payday (tenzij iemand hier voor sinterklaas wil spelen *kuch kuch*).
Zoepertje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:25:
Hou wel even rekening met je ram geheugen. Gebruik net zoals mij low profile ram of anders moet je de onderste ventilator verwijderen zodat er MISSCHIEN normale ram reepjes onder passen.
Ik was in principe van plan om dit te gebruiken: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Ik heb deze in de 16gb variant al in mijn main rig zitten, dus daar kan ik mooi mee testfitten (en het mobo testen) voordat ik geheugen bestel.

[ Voor 18% gewijzigd door koen2702 op 31-03-2016 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoepertje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-05 10:56
Ja die ram past misschien net inderdaad want er zitten geen gekke stekels op ofzo ;)
Dit is een foto van mijn situatie op moment (foto's liggen al klaar alleen nog een keer wat posten) 8) :

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HoQRX2CHpRuwfo3oEylbH9CY/full.jpg
Ik heb de onderste fan iets naar recht moeten verplaatsen maar het past nu ruim.

Deze ram heb ik gebruikt zodat je kan vergelijken:
pricewatch: Corsair Vengeance LP Blue CML16GX3M4A1600C9B

Oh het is mooi dat je kant testen. En houdt er rekening dat je voor de relatief hoge prijs van de koeler(deze was net zo duur als mijn 2e hands mobo + cpu 8)7 ) pure kwaliteit :9~ , veel accessoires en onder full load een bijna onhoorbaar geluid terug krijgt. Succes met de build!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen2702
Ok, wonder boven wonder had ik het winnende bod op de 2500k. Ik kwam er ook achter dat ik er een koeler bij krijg: pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2
Ik ga dus kijken hoe ver ik hier mee kom. Met een beetje geluk is deze er ook al volgende week en kan ik testen of alles werkt (heb nog een oude psu liggen waarmee ik kan testen).

Voorlopige configuratie:
CPU: pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed
Koeler: pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2
Mobo: pricewatch: Gigabyte GA-B75N
RAM: pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
PSU: pricewatch: Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W
SSD: Adata 120GB
GPU: pricewatch: Asus GTX970-DCMOC-4GD5 (OID)

[ Voor 50% gewijzigd door koen2702 op 02-04-2016 00:31 ]

Pagina: 1