Advies nodig, twijfel tussen 3 tv's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-10 17:43
Mijn vraag

Ik zoek naar een nieuwe tv die ongeveer (hopelijk) 10 jaar meegaat. Ik heb een budget van ongeveer 3.000 euro maar natuurlijk als het beter minder kan graag.

Qua programma's kijk ik vooral netflix of via een aangesloten pc.

TV'S die ik heb gevonden zijn :

Sony KD-75X8505C
Sony KD-65X9305C
Samsung UE65JS9000L

Er zit geen OLED erbij omdat die voor een 65inch nog te duur zijn. Mijn ideale tv zou een 75X9405C zijn maar ja geld......

Relevante software en hardware die ik gebruik

Netflix en Windows pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zie boven

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op basis van wat ben je op de genoemde modellen uitgekomen?

[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 30-03-2016 23:51 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
De 75inch van Sony door de grote en omdat het 4K is
De 65inch van Sony doordat het HDR heeft en ik het uiterlijk mooi vind
De Samsung om de HDR en beeld kwaliteit

Ik zit ongeveer 4 meter van de tv, ben verschillende keren naar winkels gegaan maar tv's vergelijken is toch nog best moeilijk. Ook eerlijk en goed advies over de verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik denk dat je er op dit moment niet van uit moet gaan dat je 10 jaar vooruit kan met een tv die je nu zou gaan kopen. De ontwikkelingen gaat tegenwoordig vrij snel dus tegen die tijd zal je toestel op alle fronten natuurlijk hopeloos verouderd zijn.

En als je wel een tv wil kopen die enigszins toekomst proof is, ben je naar mijn mening nog te vroeg. De specs wat betreft 4K lijken nog altijd niet helemaal uitgekristalliseerd te zijn. Inderdaad komt HDR er bij maar een kleurdiepte van 10 bit en een groter kleurbereik met rec.2020 staan er op termijn ook nog aan te komen. En ondertussen gaat de ontwikkeling van OLED ook nog verder.

Als je op zo'n 4 meter van het scherm zit heb je overigens een tv nodig van minstens 100 inch om te profiteren van die extra pixels; anders zie je het verschil niet eens.
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/optimal-viewing-distance-television-graph-size.png

Verder is er natuurlijk nog maar erg weinig 4K content om te bekijken.

Persoonlijk zou ik de helft van het te spenderen budget in mijn zak houden en voorlopig nog voor een andere tv gaan; een full-hd model. En kijk over een paar jaar weer eens hoe OLED en 4K zich ontwikkeld heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
Voor een 75 inch een FHD aaraden, hhhm dan heb je ballen, ik zou het niet doen, zelfs voor 65 inch vind ik het een twijfelgeval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gezien de kijkafstand heeft 4K geen meerwaarde. Content is er nauwelijks. Futureproof kopen is op dit moment zeker niet mogelijk. In mijn ogen is dan 3k aan euro's voor een tv geen goede investering. Maar dat is mijn mening natuurlijk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:36
Voor de prijs hoef je het tegenwoordig bijna niet meer te laten om tussen 4K of FHD te kiezen. Zeker bij de grotere panelen kom je al snel in 4K only.
HDR staat wat mij betreft ook nog te veel in de kinderschoenen. Zal sowieso nog wel even duren voordat content er volop van voorzien is. Zelf zou ik persoonlijk ook qua prijs zakken en de TV eerder dan 10 jaar vervangen. Ze zullen altijd bezig blijven met nieuwe technieken om de verkopen op peil te houden.
Zeker met de modellen van 2016 zit je al snel aan 4K + HDR, om een beetje future proof te zijn.
En TV's in de winkels beoordelen, tja, veelal niet ideaal. Andere lichtomstandigheden, je staat er vaak veel te dicht op en het is enorm afhankelijk van de instellingen en de content die er op afgespeeld wordt. Reviews daarentegen kunnen ook uiteenlopend zijn.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Dus zou een toestel als een Sony 75W850C op dit moment het beste zijn? Je betaalt er nu ongeveer €2400 voor, en verschil van €900 tov een Sony 75x8505C. Zou die dan de voorkeur genieten of het beste zijn in mijn geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Future proof word het dus niet maar zit al een jaar zonder tv... Dus moet wel wat hebben voor eind mei (krijg bezoek).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:00
ik blijf dit topic even volgen, ik wil dit jaar ook een nieuwe tv kopen (max 3000). ik twijfel ook nog steed over de maat 55 - 65 inch. ik zit ook op 4 meter
ik zit echter te wachten op de nieuwe Samsung tv KS800 65 inch. met een eventuele btw actie en korting van Samsung moet je op de 3000 wel uit kunnen komen.

ander merk zou zijn de nieuwe lg uh8500 of 9500 zijn (mits de prijs in de winter is gezakt..)

[ Voor 16% gewijzigd door harley2009 op 02-04-2016 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
Als je 3000€ wil uitgeven, dan zou ik toch voor een OLED met HDR gaan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
Tommie12 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:52:
Als je 3000€ wil uitgeven, dan zou ik toch voor een OLED met HDR gaan.
ga je denk ik niet redden met 3000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Atreides
Als ik een OLED met HDR zou kunnen krijgen in een formaat van 65inch voor €3000 dan was mijn keuze duidelijk 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Ik ging voor de Sony KD-75X8505, gaat het opeens 700 euro in prijs omhoog :(. Voor 3400 was het al duur voor mij maar nu voor 4000 echt veel te duur voor mij :(. Iemand die nog winkels weet die niet in de pricewatch zitten waar ik naar kan kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Atreides
Een update, ben voor de 75w855c gegaan, duizend euro goedkoper. Met het verschil of een goed geluid systeem aanschaffen of wachten tot een volgend upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 13:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik heb laatst de Sony 4K modellen bij BCC bekeken. Maar ik vind die modellen (vanaf 55 inch ongeveer) echt totaal niet vloeiend en dus onrustig. LG en Samsung hebben dat echt een stuk beter voor elkaar. Heb zowel een ziggo uitzending (gewoon tv) als een 4k demo bekeken en het onrustige beeld viel me meteen op.

Zou dus meer richting LG of Samsung gaan.

PS. zie dat je al een model gekocht hebt. Veel plezier er mee

[ Voor 8% gewijzigd door Chrosser op 20-04-2016 12:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:30
Misschien nog een vraag voor mensen die bang zijn dat FHD niet scherp genoeg is: Hoe is het beeld? kun je pixels tellen (dus niet scherp genoeg) of is het gewoon mooi scherp en mis je geen detail?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Tot nu toe scherp, ik had hiervoor een plasma met HD Ready dus qua zwart merk je het wel. Ik heb veel schermen bekeken en sommige zien er wel beter uit van dichtbij. OLED zal je wel maken van een afstand. Maar ik Geniet van het beeld. Qua het smart gedeelte moet ik nog van alles ontdekken, screen casten gaat nog niet maar weet niet waar dat aan ligt. Ik denk dat de meeste tv's tegenwoordig goed beeld hebben. Sommige heel goed :) die van mij denk ik gewoon goed maar perfect voor wat ik kijk. Zou graag wat meer willen weten wat al mijn instellingen voor mij beeld kunnen betekenen. Als iemand iets specifiek wilt weten just ask!
Pagina: 1