Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop als triple monitor (max. 1000 euro).

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Voor kantoorwerk/development (dus geen intensieve graphics) zoek ik een laptop (liefst met full HD IPS-scherm en SSD), dat in staat is om 2 schermen gelijktijdig te ondersteunen en ook beeld kan weergeven.

Net zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://az607270.vo.msecnd.net/surfaceblog/2014/08/Dock-Multi-Monitor-2.jpg

Maar dan bescheidener. Beide montioren zullen namelijk 1920x1200 en 1920x1080 zijn.

Bij de meeste laptops dat ik tegenkom, die beide monitoren kunnen ondersteunen, gaat het laptopscherm uit. Dit heb ik echter ook nodig. Dus het laptopscherm dient dan ook aan te blijven.

Thinkpad kan dit overigens met een docking station, zag ik op hun website met verschillende configuraties:

https://support.lenovo.com/nl/nl/documents/ht037605

Maar de combinatie van Thinkpad met dockingstation gaat mij 1200 euro kosten. Dus dat is helaas boven het bedrijfsbudget. :{.

Dus kortweg gezegd, ben ik op zoek naar een laptop die output voor 2 displays kan leveren en gelijktijdig ook aan kan blijven voor max. 1000 euro of rond dat bedrag. Ik kon hem niet terugvinden in de Pricewatch (misschien omdat ik niet weet hoe ik daarop kan sorteren?).

Dat is wel het belangrijkste boven andere must haves (250 GB SSD, 1920x1080 full HD IPS, en 8 gb RAM).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2016 23:41 ]

Alle reacties

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Vaak moet je dan een port replicator of dockingstation hebben voor je laptop.
Die port replicater / docking station heeft dan meer uitgangen.
Da's misschien goedkoper dan een laptop te zoeken die het heeft.

★ What does that mean? ★

• jerpsx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 22:59
Ik dacht inderdaad ook aan een docking station. Een die gemaakt is voor het model laptop, dat is toch wel het de mooiste oplossing.

Wat wil je doen op de schermen?

Via USB3.0 kun je eventueel ook (meerdere) schermen aansturen, als je een beetje een goede koopt moet dat voor "office" werk prima zijn, en bijna alle laptops ondersteunen tegenwoordig wel USB3.0 dus dat vergroot je keuze wel wat. Een soort universele docking station dus.

Sowieso heeft bijna elke laptop wel één video-uitgang, dus je kunt dan eventueel alleen de tweede monitor via USB3.0 kunnen aansluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door jerpsx op 30-03-2016 23:20 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Let er wel heel goed op dat de laptop drie monitoren ondersteund (dat is incl. het eigen scherm). Veelal als je twee externe monitoren aansluit (ook met dockingstation) dan kun je maar op twee schermen beeld krijgen of één scherm is altijd een kopie van het laptop eigen scherm, terwijl één scherm het extended scherm is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:21:
Let er wel heel goed op dat de laptop drie monitoren ondersteund (dat is incl. het eigen scherm). Veelal als je twee externe monitoren aansluit (ook met dockingstation) dan kun je maar op twee schermen beeld krijgen of één scherm is altijd een kopie van het laptop eigen scherm, terwijl één scherm het extended scherm is.
Daar ben ik ook helaas achter gekomen, en juist om dat reden heb ik dit topic geopend om te kijken of jullie eventuele laptops wisten.

Verwijderd

Topicstarter
jerpsx schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:17:
Ik dacht inderdaad ook aan een docking station. Een die gemaakt is voor het model laptop, dat is toch wel het de mooiste oplossing.
Welke laptop kan dan 2 schermen ondersteunen, inclusief de scherm van de laptop zelf?
Wat wil je doen op de schermen?
Office werk/mail/development (gewoon coderen in HTML/CSS, niks intensief dus).

Verwijderd

Topicstarter
MrMonkE schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:11:
Vaak moet je dan een port replicator of dockingstation hebben voor je laptop.
Die port replicater / docking station heeft dan meer uitgangen.
Da's misschien goedkoper dan een laptop te zoeken die het heeft.
Dat is juist de vraag, een laptop met docking station voor 100 euro naast zichzelf ook 2 schermen kan ondersteunen?

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09
Wat ik in ieder geval zeker weet, is dat de hele Latitude serie van Dell dit kan in combinatie met deze en deze docking stations kan. Eerste werkt met de docking station aansluiting op de onderkant van de laptop, de tweede via USB3.

Ben echter bang dat je voor €1000 nog niet eens de laptop zelf kunt krijgen met de gewenste specs. Laat staan de juiste docking station erbij.

[ Voor 16% gewijzigd door ShitHappens op 30-03-2016 23:57 ]

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:42
Ik heb een Fujitsu die dit ondersteund via een USB -aansluit. Ik zie ook vaak Thinkpads waarmee dit kan, maar ik weet de types miet uit mijn hoofd. Zal het eens nazoeken voor je maar dit is misschien al wat extra info.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Vaak is prima opgenomen in de uitgebreide handleiding van de laptop. Afaik kunnen de meeste nieuwere laptops het prima aan. De HP Elitebook 8xx serie en de HP ZBook serie kunnen het in elk geval prima, al zullen die ook al boven je budget zitten.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:59

br00ky

Moderator Harde Waren

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:43:
[...]

Dat is juist de vraag, een laptop met docking station voor 100 euro naast zichzelf ook 2 schermen kan ondersteunen?
Dat verschilt misschien per laptop :)

Maar ik heb op mijn werk:
1920x1080 Laptop screen
2560x1440 screen
1920x1080 screen

Deze werken a lle drie prima.

★ What does that mean? ★

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51
De meeste gpu's ondersteunen 2 clocksignalen. Dit betekent dat je 2 dvi/HDMI-schermen kunt aansturen. DisplayPort (DP) heeft geen clocksignalen nodig en kan dus altijd als extra poort gebruikt worden van DP naar DP. Als je echter van DP naar DVI of HDMI gaat, dan heb je een clocksignaal nodig. Dan gebruik je er 1 van de gpu zelf (maar dan heb je er dus nog maar 1 over, dus 1 scherm) of je gebruikt een actieve adapter die een eigen clocksignaal maakt.

Een laptop met DP is relatief duur, in combinatie met Qwerty-toetsenbord en IPS/VA-scherm vanaf € 899,-. Ik zou gezien budget gewoon voor een USB 3.0 dockje gaan.

• robbywiegmans
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-11 19:18
Volgende week ben ik van plan om mijn Surface met alle accessoires, dockingstation en kabels te koop te zetten voor flink onder zijn maximum bedrag van de 1000,-
Dus mocht de TS gecharmeerd zijn van de bovenstaande setup op de foto: een Surface Pro 3 in een Surface Docking station die 2 andere monitoren aanstuurt en een eigen stukje bureaublad heeft, dan mag hij contact met mij opnemen.

Verwijderd

Topicstarter
robbywiegmans schreef op zondag 03 april 2016 @ 10:11:
Volgende week ben ik van plan om mijn Surface met alle accessoires, dockingstation en kabels te koop te zetten voor flink onder zijn maximum bedrag van de 1000,-
Dus mocht de TS gecharmeerd zijn van de bovenstaande setup op de foto: een Surface Pro 3 in een Surface Docking station die 2 andere monitoren aanstuurt en een eigen stukje bureaublad heeft, dan mag hij contact met mij opnemen.
Nee toch bedankt. :)

De surface heeft te weinig opslagruimte voor mij, en wil ook dual boot op draaien (dus ieder OS minstens 250 GB tot z'n beschikking).
Pagina: 1