Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Poorten kunnen niet meer open

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-11 09:40
Mijn vraag
Sinds vandaag kan mijn vriend niet meer connecten met mijn modded Minecraft server. Wij hebben beide niets veranderd voordat dit probleem ontstont. Het blijkt dat mijn poorten ineens niet meer open staan en kunnen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een Ericsson ONT met Russische? software, Simple_Portforwarding_Tool.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Router reboot, PC reboot, opnieuw portforwarden, Firewall uit, Virusscanner uit.
Dit zowel aan mijn kant en aan de kant van mijn vriend.
In mijn logs is niets te vinden, enkel dat ik mijn router heb herstart en in ben gelogd.
Ik kan wel pingen, maar niemand kan mij pingen.

Alle reacties

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
Is je externe IP adres niet veranderd?

• Juice.
demonic schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:47:
Is je externe IP adres niet veranderd?
Nope, hebben we al gecheckt. Ik heb ook een static IP intern.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:57
Om zeker te weten dat het een poort forward probleem is of dat je vriend het op wat voor manier het fout zou kunnen doen kun je een andere dienst proberen te testen, ftp.

Simpel op te zetten en te testen met je telefoon via je 3G verbinding zodat je de ftp server vanaf buiten kunt testen.

Dus ftp server op je MC server installeren, de ftp poort forwarden op je router (standaard p21) en testen. Werkt het? Dan kun je er vanuit gaan dat de forward werkt naar je MC server en zul je (via teamviewer) bij je vriend nakijken of alles bij hem wel ok is.

Wellicht nog de poort aanpassen van je MC server en de nodige forward instellen en die nog eens testen bij je vriend.

• Juice.
rieshjart schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:04:
Om zeker te weten dat het een poort forward probleem is of dat je vriend het op wat voor manier het fout zou kunnen doen kun je een andere dienst proberen te testen, ftp.

Simpel op te zetten en te testen met je telefoon via je 3G verbinding zodat je de ftp server vanaf buiten kunt testen.

Dus ftp server op je MC server installeren, de ftp poort forwarden op je router (standaard p21) en testen. Werkt het? Dan kun je er vanuit gaan dat de forward werkt naar je MC server en zul je (via teamviewer) bij je vriend nakijken of alles bij hem wel ok is.

Wellicht nog de poort aanpassen van je MC server en de nodige forward instellen en die nog eens testen bij je vriend.
Nou ja, hij host het nu en werkt het wel. Ik kan hem nu wel joinen (kon mijn eigen server ook wel joinen). Maar ik vind het vreemd, want het is pas sinds vandaag terwijl wij beide dus niets veranderd hebben.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11 14:57
Juice. schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 23:19:
[...]

Nou ja, hij host het nu en werkt het wel. Ik kan hem nu wel joinen (kon mijn eigen server ook wel joinen). Maar ik vind het vreemd, want het is pas sinds vandaag terwijl wij beide dus niets veranderd hebben.
Welkom in de wereld van de ICT.
Pagina: 1