Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows netwerk vind een tv die er niet is

Pagina: 1
Acties:

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-11 21:13
in mijn zoektocht om een raspberry share zichtbaar te maken in mijn netwerk ben ik iets vreemds tegen gekomen

als ik naar verkenner ga en dan links op netwerk klik zie ik vervolgens mijn router,chormecast, laptop en horizonbox verschijnen

boven aan zit een knop met Apparaten en printers toevoegen
als ik dit aanklik gaat Windows opzoek en vind hij vervolgens een tv.
ik heb in huis helemaal geen smart tv en als ik inlog in mijn ziggo router zie ik ook geen smart tv die is verbonden met mijn netwerk hoe kan dit?
wel zie ik een device met het ip 192.168.1.15 verbonden staan met mijn netwerk maar er staat geen naam bij hoe kom ik er achter wat voor device dit is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0IcrZiNGinlmQ2dxsxVWXh6w/full.jpg

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Het is zo te zien een Samsung TV, heb je een open wifi netwerk?
Welke TV heb je zelf?
Eventueel het wifi wachtwoord wijzigen en kijken of die weggaat, grote kans van wel

• H143
ik heb zelf een oude philips tv zonder netwerk mogelijkheden.
het zou dan een tv van 1 van mijn buren moeten zijn maar ik weet 100% zeker dat zij mijn wifi wachtwoord niet hebben gekregen van mij en zie ze er ook niet voor aan dat ze dit gehackt hebben (zijn allemaal 60+)
kan het toevallig er mee te maken hebben dat iemand in de buurt een tv heeft verbonden met een ziggo hotspot en dat ik daardoor deze tv zie?

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:22

NSG

Je weet niks!

Heeft je router een WPS functie die aan staat of toevallig ooit aan geweest kan zijn? Vaak kan je dat tijdelijk aanzetten door op een knopje op de router te drukken, kan best een keer per ongeluk gegaan zijn.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:22
Ik geloof dat zo een hotspot gebruik maakt van je externe adres, en dus niet je 192.xx.xx.xx adres.
Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:51
Maak je misschien gebruik van een powerline set in je netwerk? Deze willen nog wel eens verder komen dan je eigen meterkast.

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:09
Probeer om te beginnen je SSID te veranderen en het wachtwoord. Dat zou die tv ieder geval niet meer op het netwerk meer kunnen komen als die via het WIFI geconnect is.

Gebruik je VPN? Via dat zou het ook kunnen gebeuren.

[ Voor 25% gewijzigd door AndreStarTrek op 30-03-2016 22:38 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stndard smart tv dingetje. Ik had op mijn TV WiDi nog aan staan, en kreeg op een gegeven moment een opup dat de telefoon van de buurvrouw verbinding wilde maken en of ik dat toe wilde staan :+
Ons huis is nieuwbouw dus goed geisoleerd enzo, maar dat signaal is dus gewoon op te pikken :)
Kortom, ik zou eens bij je buren nagaan wie er een Samsung heeft. Er via Windows Media Player keiharde p0rn naartoe streamen wil nog wel eens helpen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• H143
ik heb zojuist op de laptop het de wifiverbinding met het netwerk verbroken en vervolgens opnieuw gezocht en opnieuw vind hij de tv.

• H143
The Eagle schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:45:
Stndard smart tv dingetje. Ik had op mijn TV WiDi nog aan staan, en kreeg op een gegeven moment een opup dat de telefoon van de buurvrouw verbinding wilde maken en of ik dat toe wilde staan :+
Ons huis is nieuwbouw dus goed geisoleerd enzo, maar dat signaal is dus gewoon op te pikken :)
Kortom, ik zou eens bij je buren nagaan wie er een Samsung heeft. Er via Windows Media Player keiharde p0rn naartoe streamen wil nog wel eens helpen :P
heb al geprobeerd verbinding te maken maar hij vraagt helaas om een wps pin

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:09
Zoals je het nu zeg, vermoed ik dat je met deze computer via een wifi verbonden bent. Zo ja dan denk ik dat je met je laptop gewoon die tv vind via upnp protocol door middel van wifi direct op de tv. In zo geval zou ik me niet druk maken en is die tv niet geconnect op je netwerk aangezien je een wps pin moet invoeren.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

alexswart schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:18:
...wel zie ik een device met het ip 192.168.1.15 verbonden staan met mijn netwerk maar er staat geen naam bij hoe kom ik er achter wat voor device dit is...
ping 192.168.1.15
arp -a

En dan het hardware adres wat je vindt voor 192.168.1.15 in bijv http://www.macvendorlookup.com/ gooien

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• darkmdmn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:41
Je kunt ook proberen om het onbekende apparaat op je netwerk te achterhalen adhv het MAC adres. Je moet in je router kunnen vinden wel MAC adres gekoppeld is aan 192.168.1.15. MAC adres in tooltjes als dit (http://www.coffer.com/mac_find/) invullen geeft je vaak de fabrikant. Misschien dat het zo te herleiden is of de TV, of een ander apparaat op je netwerk zit of niet.
Pagina: 1