Ik heb een 2,3ghz i5 Macbook Pro (begin 2011) waar ik vorig jaar waterschade aan het toetsenbord heb gehad. De i, 8 en play/pause knop deden het ineens niet meer nadat ik met een nat doekje schoongeveegd had. Nu heb ik hem laatst open gemaakt om er een sandisk SSD in te zetten en kwam ik op het idee het hele toetsenbord er uit te halen en even schoon te maken met lauw water. Na het openmaken kwam ik er achter dat er een deel van de plastic folie aan het koelsysteem van de processor vastgeplakt zat en gescheurd was. Hier heb ik verder geen aandacht aan besteed en het schoon gemaakt. Na het water heb ik het toetsenbord en de folie in alcohol (97%) gedept en weer teruggeplaatst in m'n unibody.
Toen ik mijn computer voor het eerst weer opstartte flitste het scherm. Dit heb ik inmiddels opgelost (weet ook niet hoe eigenlijk) maar zit nog steeds met het probleem dat mijn toetsenbord niet naar behoren functioneerd. De i, 8, 9, 2 en sommige toetsen zoals backspace doen het niet meer en de rechter shift knop blijft hangen als ik hem indruk (linker shift doet niks). Ook heb ik af en toe als ik een map open dat de mac supertraag reageert. Dit gaat alleen om dingen van mijn harde schijf, heb er geen last van met dingen van osx zoals itunes. Dit gaat gewoon snel. Weet iemand hoe deze dingen waarschijnlijk ontstaan zijn en hoe ik van mijn problemen afkom?
Hartelijk dank
Toen ik mijn computer voor het eerst weer opstartte flitste het scherm. Dit heb ik inmiddels opgelost (weet ook niet hoe eigenlijk) maar zit nog steeds met het probleem dat mijn toetsenbord niet naar behoren functioneerd. De i, 8, 9, 2 en sommige toetsen zoals backspace doen het niet meer en de rechter shift knop blijft hangen als ik hem indruk (linker shift doet niks). Ook heb ik af en toe als ik een map open dat de mac supertraag reageert. Dit gaat alleen om dingen van mijn harde schijf, heb er geen last van met dingen van osx zoals itunes. Dit gaat gewoon snel. Weet iemand hoe deze dingen waarschijnlijk ontstaan zijn en hoe ik van mijn problemen afkom?
Hartelijk dank