Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2,3ghz i5 Macbook Pro (begin 2011) waar ik vorig jaar waterschade aan het toetsenbord heb gehad. De i, 8 en play/pause knop deden het ineens niet meer nadat ik met een nat doekje schoongeveegd had. Nu heb ik hem laatst open gemaakt om er een sandisk SSD in te zetten en kwam ik op het idee het hele toetsenbord er uit te halen en even schoon te maken met lauw water. Na het openmaken kwam ik er achter dat er een deel van de plastic folie aan het koelsysteem van de processor vastgeplakt zat en gescheurd was. Hier heb ik verder geen aandacht aan besteed en het schoon gemaakt. Na het water heb ik het toetsenbord en de folie in alcohol (97%) gedept en weer teruggeplaatst in m'n unibody.

Toen ik mijn computer voor het eerst weer opstartte flitste het scherm. Dit heb ik inmiddels opgelost (weet ook niet hoe eigenlijk) maar zit nog steeds met het probleem dat mijn toetsenbord niet naar behoren functioneerd. De i, 8, 9, 2 en sommige toetsen zoals backspace doen het niet meer en de rechter shift knop blijft hangen als ik hem indruk (linker shift doet niks). Ook heb ik af en toe als ik een map open dat de mac supertraag reageert. Dit gaat alleen om dingen van mijn harde schijf, heb er geen last van met dingen van osx zoals itunes. Dit gaat gewoon snel. Weet iemand hoe deze dingen waarschijnlijk ontstaan zijn en hoe ik van mijn problemen afkom?

Hartelijk dank :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 31-03-2016 00:21)

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Nou nee. tobo is gewoon defect. Ik zou een nieuwe bestellen als ik jou was. zoals je aangaf heb je het toetsenbord zelf losgehaald dus je weet nu hoe dat moet. Bestel een nieuwe op eBay en leer hiervan. Maak elektronica NOOIT schoon met kraanwater. In sommige gevallen is Demiwater of miliQ geoorloofd, maar in bijna alle gevallen is >95% Alcohol (ethanol of iso propyl) de enige oplossing om shit schoon te krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft zelf de oorzaak aan, vochtschade.
Oplossing? Geen.. Nieuwe logic board steken is zowat de enige oplossing om er volledig vanaf te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je kan nog wat aanklooien en de knopjes schoon proberen te maken, maar ik denk dat als je dit gerepareerd wilt hebben, het een heel duur geintje wordt.

Denk aan een nieuwe topcase (€130) en nieuw logic board (€350)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Nooit met water schoonmaken!

Alleen alcohol en geen water gebruiken.

Je kunt heel voorzichtig proberen het nog wat schoon te maken en dan en reinstall van osx te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen of het helpt opnieuw OSX te installeren

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2016 22:17 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Nou nee. tobo is gewoon defect. Ik zou een nieuwe bestellen als ik jou was. zoals je aangaf heb je het toetsenbord zelf losgehaald dus je weet nu hoe dat moet. Bestel een nieuwe op eBay en leer hiervan. Maak elektronica NOOIT schoon met kraanwater. In sommige gevallen is Demiwater of miliQ geoorloofd, maar in bijna alle gevallen is >95% Alcohol (ethanol of iso propyl) de enige oplossing om shit schoon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties. Ik heb dus een nieuw toetsenbord erin gezet en hij werkt weer perfect. Deze 45 euro was hem dus dubbel en dwars waard.
Pagina: 1