afdekplaatjes, af /op laten voor betere airflow ?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Hoi..

Vraagje... :o :o

Is het voor een betere case-temp. een goed idee om die afdekplaatjes achter bij de insteeksloten erop of eraf te laten.

Ik zou denken dat er dan meer lucht in/uit kan,maar kan me ook voorstellen dat de airflow verstoort gaat worden op zo'n manier.

Wie weet meer? :)

GRTZ!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-05 12:02

Petuhr

FreeBSD

Gewoon een fannetje in je afdekplaatje monteren :)

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Dat was aardig... :)

Maar niet echt het antwoord waar ik op gehoopt had. :?

Ik bedoel buiten de eventuele case-fans om. (8>

BYE!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• de_rokende_computer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

Denk het niet dat het goed is voor de airflow. En je krijgt hierdoor stof in je PC. maar als je toch van die koelers hebt in je pc die lucht erin blazen zou dat tegen de stof waarschijnlijk niet zoveel nut hebben...

Oja en het is een mooie ingang voor insecten :P

jaja ik ben och laat maar zitten

Verwijderd

...ik zou ze er niet afhalen. normale airflow is onder-voor [in] >>>> boven-achter [out]. koelt het beste. meer openingen in je kast zorgen ervoor dat de "trek" in je kast niet meer zo sterk is....

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Aha... (8>

Wat ik mij nu dan afvraag is,of het ook beter is om die geperforeerde gaatjes die standaard achter in een case zitten dan ook maar af te plakken,dus dat de boel echt een beetje luchtdicht gaat worden?

je weet wel die gaatjes die boven de uitsparingen v/d insteekkaarten zitten. :7

Gedag!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Wat zeker weten helpt, is het rooster weg knippen waar achter de fan IN/OUT zit.
Dit hielp bij mij iig wel, en je bent gelijk van het lawaai af.

And The Only One

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zaterdag 23 juni 2001 10:47 schreef apestaartje het volgende:
GRTZ!
BYE!
Gedag!
[FAQ-quote]
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken
[/FAQ-quote]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
Op vrijdag 06 juli 2001 14:09 schreef apestaartje het volgende:
Wat ik mij nu dan afvraag is,of het ook beter is om die geperforeerde gaatjes die standaard achter in een case zitten dan ook maar af te plakken,dus dat de boel echt een beetje luchtdicht gaat worden?
...
Gaatjes uitknippen/uitzagen en vervolgens een fan monteren >:)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Oke sorry..
Ik zal nóóit meer iemand hier de groeten doen.. ;)

Ja, en die roosterjes voor de ventilators had ik er inderdaad al uitgebroken,zowel de in-take beneden voor,als bij de voeding en de ventilator die onder de voeding zit. (8>

Maar wat ik bedoelde was als je achter je case staat (bij mij wel tenminste) dan zit er aan de rechterkant een soort geperforeerd "strookje", rechts van je insteekkaarten. :Z

En die bedoelde ik,maar misschien zitten die niet staandaard in elke case dat zou natuurlijk kunnen. 8-)

Ik heb ze voor de test maar eens afgeplakt,en dan vanavond zien of het wat uitmaakt. (8>
Wel jammer dat het vandaag minder warm is,dat beinvloed de test natuurlijk weer. |:(

...

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Maakt vreemd genoeg geen ruk uit. :?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 09:59

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb ze allemaal afgeplakt. Helpt het niet bij de airflow, dan helpt het wel tegen het stof e.d. Ik heb voor alle intake's stoffilters geplaatst, mijn pc is nu redelijk stof-vrij. Ziet er wel netter uit als je een raampje in je pc hebt :)
Ik had em tijdens het modden open een aantal weken, toen was ie echt flink onder het stof... :(

Hier stond achterhaalde informatie…

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
tja.. :)

Ik heb de case waar eventueel nog lucht-gaatjes zaten,geheel dichtgeplakt. (8>

Behalve bij de fans natuurlijk. ;)

Schijnt wel iets uit te maken,niet echt veel.
En toen ik toch bezig was,maar even een schakelaartje tussen de fannetjes gezet,zodat ik nu kan schakelen tussen 7 en 12V. :P

Zo te horen zal ik die 12V stand niet vaak gaan gebruiken. >:)

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
ik heb nog maar 1 vrij slot.. dus dit is niet echt aan de orde bij mij :)
Pagina: 1