Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor vader

Pagina: 1
Acties:

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Beste Tweakers, ik ben op zoek naar een laptop voor mijn vader. Zijn huidige laptop heeft het begeven na 5 jaar gebruikt te hebben.

Wat ga je met je laptop doen?
Laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor makkelijke games, veel surfen en mailen. Het is belangrijk dat alles zo vlot mogelijk gaat. Daarom is een SSD, minimaal 6GB geheugen en een goeie CPU(i5 5e generatie?) een vereiste.

Wat is je budget?
Max budget is 720 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal haast niet uit huis gaan. Daarom is het gewicht en de accuduur niet belangerijk. Zijn huidige laptop is 15,6 inch groot. Deze wilt hij zo aanhouden. Verder maakt het niet uit of de laptop 720p of 1080p is. Natuurlijk is een 1080p scherm mooi meegenomen, aangezien deze (bijna) altijd mooier zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeuren gaan uit naar Asus, Lenovo en Dell aangezien deze meestal sterk en robuust zijn.

Ik heb zelf al wat rondgezocht. alleen heb ik niet veel kunnen vinden binnen in mijn budget.

http://tweakers.net/price.../asus-k555la-dm2613t.html
http://tweakers.net/price.../asus-x555la-dm2558t.html
http://tweakers.net/price...ad-g50-80-80e50394nx.html

De Lenovo voldoet precies aan de eisen, alleen bevat deze maar 128GB opslagcapaciteit.
De overige 2 kan ik weinig tot niks over vinden op het internet. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

• Karakartal
Iemand?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:23

Compizfox

Bait for wenchmarks

Voor het zorgen dat surfen en mailen vlot gaat heb je niet per se een i5 nodig hoor. Het belangrijkste hier is de SSD. Zolang je dat hebt kun je ook af met een lower-end CPU.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Karakartal
Daar dacht ik ook aan. Maar als ik toch 700 euro neerleg voor een laptop mag ik toch wel verwachten dat hij een i5 heeft.

• Yariva
  • Laatst online: 22:26

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Ik zie en snap wat je bedoeld, maar het naampje "i5" zegt an sich echt weinig. Ik heb een 2540M i5 in mijn huidige notebook, maar die wint het gewoon niet van de nieuwste (6de) generatie i3 CPU's. Bovendien vindt ik imo een i3 vaak fijner dan een i5. Minder toeters en bellen staat vaak gelijk aan een lager verbruik. En tja als je niets gebruikt van die extra's dan vindt ik een SSD fijner dan een i5 :)

[edit] Vergeet niet dat vandaag de dag een boel i3's hyperthreading hebben, wat ze tot 4 threads laat draaien. Ook is de clock van die dingen vaak rond, zo niet boven de 2.5 ghz wat ze gewoon snel genoeg maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Yariva op 31-03-2016 15:49 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Beide Asus laptops zijn mooie apparaten. Beide Full HD, i5 en een SSD. Mijn voorkeur zou persoonlijk uitgaan naar: pricewatch: Asus K555LA-DM2613T vanwege de hdd + sdd combinatie. Ik heb zelf nog even in de Pricewatch gekeken en kwam toen ook beide Asus modellen uit. Voor de Lenovo zou ik persoonlijk niet gaan vanwege de matige scherm resolutie.

Zoals wel al gezegd door mijn voorganger is een i3 meer dan voldoende voor de eisen waar die aan moet voldoen. Je bent dan gewoon een 100 tot 200 euro goedkoper uit.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 31-03-2016 16:04 ]

Pagina: 1