Toon posts:

Aantal vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een paar vragen tbv een netwerk
Ik heb bewust laatst na 1,5 jaar mijn pc geformateerd om Win98SE er op te plaatsen
om een netwerk te realiseren
Nu had ik er de 98 1e er op staan en had nooit last van vastlopers en traagheid
(466MHZ 192MB ram) en met SE is het echt6 verschrikkelijk
nu ben ik bezig met installeren van een netwerk via crosskabel tussen 2 pc's
Toch het wil niet 1,2,3 lukken en aangezien ik toch last heb van die vastlopers en dergelijke wilde ik jullie een paar vragen stellen
1)Ik wil toch weer terug naar 98 1e is het dan mogelijk om een netwerk aan te leggen
2)Heb ik dan een hulpprogr nodig en zoja ,welke en kunnen jullie evt vertellen waar ik deze vandaan kan halen
3)Is het dan ook mogelijk om internet te kunnen delen
4) Ik heb op beide pc's 98se staan en zal ik dan op beide weer 981e installeren en moet ik dan ook op beide pc's dat programma installeren
5)Kan iemand mij een site linken waar duidelijk word uitgelegd hoe je een netwerk kan realiseren
En hier bedoel ik dus mee vanaf het moment dat je de netwerkaarten erin hebt geplaatst en dan verder

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden

Groeten Eric

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
1) ja

2) nee

3) ja, met extra software (bv. winroute)

4) nee, alleen de computer die internet gaat delen. De andere hebben DNS, gateway op die delende computer gezet.

5) ff niet bijdehand, maar er komen vast meer replies. :)

No production networks were harmed during this posting

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

WHiZZi

Museumdirecteurtje

kort maar krachtig :D

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 11:15 schreef paella het volgende:

5) ff niet bijdehand, maar er komen vast meer replies. :)
wat dacht je van www.winroute.com ;)
en daar staan ook beschrijvingen van mogelijke netwerkconfiguraties.

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

http://www.tweakers.net/reviews/171/1

Als het je hiermee niet lukt snap ik het ook niet meer, ga deze uitleg zelf donderdag ook gebruiken om een netwerkje te bouwen, als ik me nieuwe pc heb :9~ :9~ :9~ :9~

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij jullie een stuk wijzer geworden
Ik ga van de week aan de slag
Bedankt

Eric

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Ook kort en krachtig :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen ,ik krijg het echt niet voor elkaar
ik blijf allemaal meldingen krijgen bij het opstarten ,vserver ontbreekt en dan weer nwlink.vxd en schakel ik dan IPX/SPX compatibel uit dan is het weer weg terwijl je het wel nodig hebt en terwijl het allemaal net opnieuw is geinstalleerd met de originele versie Win 98
Wat ik ook vervelend vind is dat de auteur van het verhaal soms niet verteld dat je bijv sommige inst niet op de client moet doen en andersom
Tenminste daar ga ik van uit dat ik daar de mist mee in ben gegaan
Ik krijg het bijv niet voor elkaar op de client PC het delen te krijgen bij iegenschappen op C en op de host PC krijg ik dat wel

Ik hoop echt dat jullie kunnen helpen

Eric

Verwijderd

IPX/SPX heb je iig niet nodig...
Dat je je bestanden niet kan delen komt waarschijnlijk doordat je in de instellingen van netwerk vergeten bent om "file and printer-sharing" aan te vinken...

Verwijderd

http://www.computertotaal.nl/internet/net-alg.phtml?INTERNET3
Ga eerst even naar Doe het zelf

Als dit niet duidelijk is, dan weet ik het ook niet.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gooi win2k erop inplaats van win98 of win98se.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1