Ik heb in Excel een tabel met data in de volgende vorm:
Die data zou ik graag willen vormgeven als volgt:
Via een draaitabel kan ik wel de rijen en kolommen op de juiste plek krijgen, maar krijg ik niet de waarden te zien. Wel aantallen of andere getalsbewerkingen, maar geen waarden. Het internet leerde me ook niet hoe ik dat wel voor elkaar kon krijgen. Zoekacties als [google=excel draaitabel waarden weergeven] leverden geen handleiding op.
Handmatig alle mogelijke opties langs te lopen met complexe formules klinkt me te ingewikkeld en te bewerkelijk in de oren. Dus, zijn er ook andere oplossingen mogelijk?
Bezoeker | Gekozen workshop |
Bezoeker A | Workshop 1A |
Bezoeker A | Workshop 2 |
Bezoeker A | Workshop 3 |
Bezoeker B | Workshop 1B |
Bezoeker B | Workshop 2 |
Bezoeker C | Workshop 3 |
Bezoeker D | Workshop 2 |
Bezoeker D | Workshop 3 |
Die data zou ik graag willen vormgeven als volgt:
Bezoeker | Dinsdag | Woensdag | Donderdag |
Bezoeker A | Workshop 1A | Workshop 2 | Workshop 3 |
Bezoeker B | Workshop 1B | ||
Bezoeker C | Workshop 3 | ||
Bezoeker D | Workshop 2 | Workshop 3 |
Via een draaitabel kan ik wel de rijen en kolommen op de juiste plek krijgen, maar krijg ik niet de waarden te zien. Wel aantallen of andere getalsbewerkingen, maar geen waarden. Het internet leerde me ook niet hoe ik dat wel voor elkaar kon krijgen. Zoekacties als [google=excel draaitabel waarden weergeven] leverden geen handleiding op.
Handmatig alle mogelijke opties langs te lopen met complexe formules klinkt me te ingewikkeld en te bewerkelijk in de oren. Dus, zijn er ook andere oplossingen mogelijk?
[ Voor 6% gewijzigd door Harm op 30-03-2016 18:19 ]