Op dinsdag 26 juni 2001 12:56 schreef raptorix het volgende:
Kunnen consumenten geen keuze maken?
Nee, onvoldoende
Er zijn zat bedrijven die ook preinstalled linux mee leveren
De consument wordt de keuze niet gegeven. Jan met de Pet krijgt gewoon default windows + msoffice bij z'n pc. Een aantal tweakers hebben zelfs nog nooit met linux gewerkt als workstation en waarschijnlijk ook nog nooit een aantal andere office pakketten dan het pakketje van MS.
Dat jij nou niet tevreden bent over een product dat is jou probleem,
zucht, voor de 100000x .... technische kwaliteit van windows staat, hoe bagger het ook is, buiten beschouwing.
Verder is het niet alleen mijn probleem, maar een tekortkoming van de markt.
maar je kan beter je frustraties op een positieve manier onderbrengen
jij ook, neem een krantenwijk oid. Kun je lekker voor XP + XP sparen.

Het feit dat consumenten graag windows gebruiken is niet omdat MS nou de boel zo pusht
Dat is het wel. Consumenten gebruiken niet graag windows. Consumenten gebruiken wel windows, iets anders hebben ze nog nooit gezien.
maar dat mensen gewoon aan de gang willen met hun computer en niet de hele tijd in de weer willen zijn om hun OS te tweaken.
In dat geval zouden ze beter linux kunnen nemen en zeker niet win98, want die moet je frequent reinstalleren. Verder willen consumenten gewoon goedkoop kunnen werken en niet honderden guldens neerleggen voor een OS. Verder willen ze een distro, die toegespitst is op hun gebruik, en geen one-fits-all OS, waar ze telkens nog wat aan moeten installeren. Vanwege dat laatste integreerd MS ook zoveel, echter ze doen het op een dusdanige manier dat ze de wet overtreden en dat mag niet.
Het inkoopproces van consumenten is best eenvoudig hoor

Bij het kopen van windows komt dat proces echter niet aan de orde. Dus de consument kiest niet.
Dan heb je het over security, waarom zou je een thuis OS als een bunker gaan pantseren?
Omdat mensen thuis dom zijn en virussen en trojans installeren.
/me heeft altijd gemengde gevoelens als z'n mailbox weer eens vol staat met mail van mensen met Outlook.Instabiel? Ik draai windows 2000 en kan je vertellen dat ik nog nooit een crash heb gehad.
Woaw, Jimmi het is geweldig

(!) Je hebt me overtuigd. Ik ren direct naar de winkel en koop het meteen
In oktober komt XP uit. Je zult zien dat MS-Fan's in november al gaan gillen dat XP stabieler is dan w2k en minder vaak crasht.

En onze webservers? Nooit problemen, tjah je moet wel weten waarmee je bezig bent maar dat geld voor *nix bakken ook, problemen ontstaan eigenlijk ook alleen bij bedrijven die niet de juiste kennis in huis hebben om hun servers op een normale manier te beveiligen.
Klopt. W2k is zeker wel geschikt als webservertje, het heeft alleen een hogere TCO (aanschaf, onderhoud, downtime, verzekering, etc..) . Je ziet dus ook dat zelfs een site als win2kwereld.nl gewoon op redhat draait
Anyways, Way offtopic inmiddels, want het gaat niet over technische aspecten in deze draad.
Consumenten kunnen simpelweg nog onvoldoende kiezen, en microsoft maakt daar behoorlijk misbruik van.