Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:41
Aangezien er nog geen topics zijn over de RV, SG en WAP series van Cisco, leek het me verstandig om hier een globaal topic over aan te maken waar in kan worden gediscussieerd en ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Het gaat hier dus niet over de Enterprise Cisco producten, maar over de MKB (Midden- en Klein bedrijf) lijn.

Cisco

Cisco RV, SG, WAP Series

De Cisco RV (Router), SG (Switch), WAP (Wifi access points) Business lijn is een product serie voor bedrijven tot aan 200 gebruikers. Het verschil met Cisco Enterprise oplossingen is voornamelijk de web GUI mogelijkheden en eenvoudigere interfaces die beschikbaar zijn voor de diverse producten. Stabiliteit en performance staan voorop in de hele product serie.

De focus van dit topic ligt voornamelijk op de netwerkapparatuur RV Routers, SG Switches en Wifi WAP access Points.

Routers

Cisco RV340/RV345 Router
RV340
  • Ethernet: 4x RJ 45 Gigabit
  • Dual WAN Gigabit
  • VLAN Support, uPNP
  • SPI, Firewall, Applicatie inspectie
  • VPN, Webfilter, DDNS
  • Bij RV345: 16 poort switch
  • Bij RV345P: 16 poort switch met POE+
  • RV340 - RV345 - Datasheet

Cisco RV320/RV325 Router
RV320
  • Ethernet: 4x RJ 45 Gigabit
  • Dual WAN Gigabit
  • VLAN Support, uPNP
  • SPI, DDOS Prevention
  • OpenVPN, DDNS
  • Bij RV325: 14 poort switch

Wifi Access Points

WAP 371
WAP371
  • Ethernet: 1x RJ 45 Gigabit
  • Wifi AC/N 2.4 en 5Ghz tot 1.3Gbps
  • VLAN Support, Single Point Setup
  • Guest portal support
  • Compacte, makkelijk schaalbare en simpele access point. Wordt gevoed via PoE of via apart te verkrijgen adapter. Beheer loopt via eenmalige setup van een van de access points in een LAN netwerk, een van de Wifi punten word automatisch de 'controller'. Er is dus geen externe controller of software nodig.

WAP 571
WAP571
  • Ethernet: 2x RJ 45 Gigabit (Met LAG)
  • Wifi AC/N 2.4 en 5Ghz tot 1.9Gbps
  • Guest portal support
  • Compacte, makkelijk schaalbare en snelle access point. Wordt gevoed via PoE. Beheer loopt via eenmalige setup van een van de access points in een LAN netwerk, een van de Wifi punten word automatisch de 'controller'. Er is dus geen externe controller of software nodig. [url=https://www.cisco.com/assets/sol/sb/WAP571_Emulators/WAP571_Emulator_v1-0-0-14/main_en.html]Online emulator[/url]

WAP 581
WAP581
  • Ethernet: 2x RJ 45 Gigabit 2.5Gb support
  • Wifi AC/N 2.4 en 5Ghz tot 2.5Gbps
  • Guest portal support
  • Compacte, makkelijk schaalbare en snelle access point. Wordt gevoed via PoE. Beheer loopt via eenmalige setup van een van de access points in een LAN netwerk, een van de Wifi punten word automatisch de 'controller'. Er is dus geen externe controller of software nodig.

Switches

Cisco SG110/SG250/SG350/SG550 Series
Switches
  • SG100 Unmanaged, SG200 en hoger: Managed
  • SG200 series: Layer 2 switching en managed
  • SG300 en 500 series: Layer 2 en 3 routing, switching en managed
  • Ethernet: 8-48 poort RJ 45 Gigabit en Optioneel met SFP
  • Layer 2 / 3 Support
  • VLAN Support, DHCP
  • Auto QOS
  • Web GUI

Meer info over de producten op: http://www.cisco.com/c/en/us/solutions/small-business.html

Best Practice tips voor WAP wifi punten: hier.

[ Voor 73% gewijzigd door tcviper op 10-09-2017 14:17 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
OP wordt op verzoek aangepast met meer modellen. Voor suggesties graag contact opnemen via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-05 18:39
Heb Ervaring en gewerkt met SG-200-08P
Die heb ik vervangen door een SG300-10MPP
Ik heb een SG-200-08 die ik ook wil vervangen voor een SRW2008-K9-G5

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Juist, ja ik werk nu zelf tegenwoordig met de SG250 en SG350 series, die hebben als toevoeging SNA waardoor je een overzicht en web interface tooltje krijgt van alle switches (en later blijkbaar ook hun routers en wifi punten).

De SRW2008-K9-G5 bestaat niet meer, dat is de voorganger van de SG200/300 serie ;)
Nu is dat inmiddels SG250 en 350 serie.

[ Voor 26% gewijzigd door tcviper op 15-02-2017 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Nieuw Toegevoegd de RV340 en RV345 routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:56
De RV345p ziet er veel belovend uit qua specs voor "thuis" gebruik. Ik heb nu een Zyxel USG110, HP 8G-PoE en tzt nog een extra switch in de meterkast. Deze zou alle 3 kunnen vervangen, helaas zeer weinig informatie over te vinden....

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Wat wil je weten? :) Want ik heb oa zelf meegeholpen met testen van de nieuwe RV340 series dus kan je hopelijk van de juiste informatie voorzien :)

De 345P komt pas na de zomer, op dit moment zijn alleen de 340 en 345 (zonder P) verkrijgbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door tcviper op 03-04-2017 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Ah, gaaf :-) Levertijd, net ergens iets gelezen dat de RV345p later dit jaar uit komt. Enig idee welk type licentie je nodig hebt om Cisco AnyConnect (als dat er mee werkt) nodig hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tcviper
Er zitten 2 licenties bij de router (RV340/345). Daarnaast is de iPhone/Mobiele versie gratis en kun je per client (desktop) een jaar licentie pakken (ik geloof 25 licenties voor 60 euro per jaar ofzo, dus dat zijn de kosten niet). Daarnaast kun je ook nog gebruik maken van Cisco easyVPN (wat bijv standaard in MacOS en Windows ingebouwd zit, dus Anyconnect is niet perse nodig).

Hier vind je ook nog een hoop specs: http://www.cisco.com/c/en...wan-vpn-router/model.html

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 03-04-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Al die type vpn's zijn standaard aan 2 licenties gebonden, of is dat alleen voor voor de AnyConnect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Alleen AnyConnect heeft er 2 inbegrepen en die heeft ook alleen op zichzelf staande licenties, voor EasyVPN zijn verder geen extra licenties nodig en kun je tot 40 connecties (VPN) tegelijk laten binnenkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Dank voor de informatie, weer wat geleerd :-) Nu afwachten wanneer de RV345p leverbaar gaat worden en tegen welke prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 07:06
interessant wellicht inderdaad...
Nu heb ik thuis staan
  1. Ziggo Ubee modem in bridge
  2. ASUS RT-AC68U router met static routes voor VLANs naar VLANs in apparaat 3 :)
  3. Cisco L3 switch 3750G-24TS-E1U (ipservices)
  4. 2 Cisco L2 switches:
    1. Cisco 2960X-24PS-L in computer hoek woonkamer
    2. Cisco 2960S-24TS-L in "multimedia" hoek woonkamer
PoE voor router heb ik niet nodig, dus RV340 of RV345 makkelijk genoeg, denk zelfs RV340 voldoende :)
want voor extra ports heb ik de switches lol

Als nu blijkt dat de RV340 of RV345 over WAN en LAN voldoende throughput en simultaneous connections beschikt dan kan het interessant worden om RT-AC68U naar woonkamer te verplaatsen en als AP in te zetten :) M.a.w. mijn internet abbo van Ziggo "aankan" :) vroegere versies van RV-series Cisco waren niet zo bijster goed in LAN/WAN-throughput

Zou ook mooi zijn als de RV345 voor routing proto ook EIGRP, OSPF of RIP (en IPv6 equivalenten daarvan) zou begrijpen dan kan het configureren van routes versimpeld worden...
al is het maken van static routes het beste, want admin cost het laagste...

dan nog even kloten met NAT en PAT :) maar dat kan evt. wel door oefening lol

[ Voor 7% gewijzigd door mindwarper op 04-04-2017 09:46 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
De RV340 en 345 hebben gemiddeld tot ongeveer 920Mb/s NAT throughput met firewall functies enabled. Deze zijn een stuk sneller en beter dan de oudere RV42 bijv inderdaad :) Heb em zelf thuis ook op de 500/40 hangen van Ziggo Zakelijk :) RIP etc zit er standaard in, NAT en PAT en handmatige routing rules ook. Zou je bijv Ziggo Connect MKB hebben dan kun je ook de meerdere vaste WAN ip's aanmaken op deze router.

VLAN's is natuurlijk standaard ingebouwd met DHCP etc en IPv6 support.
Verder kun je ook nog (op de 345 versie) Static LAG gebruiken om 1 of meerdere LAN poorten te combineren.

Allergrootste voordeel vind ik persoonlijk Dual WAN (you never know), en de GUI is gewoon super makkelijk. Je hoeft niet zoals bij Enterprise Cisco spul met IOS/Command line te zitten klooien :)

[ Voor 45% gewijzigd door tcviper op 04-04-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Thanks tcviper!
Ik heb zelf geen ziggo zakelijk abbo, maar eerder een simpele alles-in-1 gebruikers abbo lol :)
en heb geen 2e ISP... dus dual wan ga ik niet gebruiken...

RIP is altijd leuk natuurlijk en wel zo handig om te gebruiken in combinatie met mijn achterliggende enterprise grade switch-infra...

als ik deze router zou aanschaffen... momenteel zit ik beetje in kijken kijken maar niet kopen fase... geen geld
Maar klinkt verder mogelijk interessant. ik ga die op mijn shortlist zetten

haha GUI, ja best goed voor wie het gebruiken wil.. zal ook wel gebruiken voor NAT en PAT in te stellen...
maar als ik cisco spul heb is voor mij juist console the way to go...me like it better :) ben echt een command/console guy
en ik heb ook niet voor niets ooit CCNA gedaan en gehaald en ik vind het nog leuk ook...

dus als ik trunks wil maken (bestaande uit >2 fysieke ports) op de RV345 naar de L3 switch dan is dat mogelijk?

weet jij toevallig of er van de RV34x series ook enterprise-grade tegenhangers zijn met voldoende LAN/WAN throughput? want die zouden mij ook wel kunnen interesseren lol (langere termijn welicht)

[ Voor 26% gewijzigd door mindwarper op 04-04-2017 11:45 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Voor zover ik weet zijn die er niet, niet met al deze functies. Overigens kun je een gedeelte van de RV34x ook via CLI doen ;) Bij Cisco Enterprise spul zit je toch meteen al op hogere kosten (1000 en omhoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
heeft de RV345 als je zegt over static LAG dan ook mogelijkheid om trunk te maken (>2 fysieke ports)
naar achterliggende switch-infra? if not, is showstopper voor mij lol
afgaand op datasheet, lijkt me van wel

ja nieuw ja :)
ik heb mijn enterprise grade switches (zie boven) via ebay ooit gekocht gewoon goed :) voor significant minder

[ Voor 6% gewijzigd door mindwarper op 04-04-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
mindwarper schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:47:
heeft de RV345 als je zegt over static LAG dan ook mogelijkheid om trunk te maken (>2 fysieke ports)
naar achterliggende switch-infra? if not, is showstopper voor mij lol
afgaand op datasheet, lijkt me van wel

ja nieuw ja :)
ik heb mijn enterprise grade switches (zie boven) via ebay ooit gekocht gewoon goed :) voor significant minder
Ja hoor, deze LAG (link aggregation) bedoelde ik ook met 2 of meer fysieke poorten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:42
Ondanks dat ik gecertificeerd Cisco fanboy ben, ben ik nogal onderdonderd van de RV32x serie.
Twee jaar geleden aangeschaft, bleek na aankoop SSL-VPN niet te werken op x64 browsers, de EasyVPN client deed 't ineens niet meer op Windows 10, OpenVPN na veel gedoe aan de praat gekregen, maar de implementatie hiervan op de RV32x is niet om over naar huis te schrijven. Nu ja, het werkt (bijna, zie mijn topic in het "Professional Networking" forum), maar ik wanneer ik mijn huidige routers vervangen moeten worden, is de kans groot dat ik overstap naar een ander merk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Daar heb je gelijk in, de RV320 series was ook een 'ramp' om het even licht te noemen op dat soort punten. Gelukkig is dat bij de nieuwe 340 serie opgelost, daar is nu echt werk in gestoken. Het team is verandert en er is nu iemand in charge die van de Enterprise kant komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:42
@tcviper Dan zal ik de 340 serie in de gaten houden! Zag dat L2TP ondersteund wordt, da's fijn in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Yes, L2TP, PPTP, Anyconnect, EasyVPN (IPSEC) en SSL VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
aha mooie ontwikkeling dus begrijp ik, dat biedt wellicht mooie toekomst voor deze SOHO/SMB tak voor Cisco devices :)

ik ga het zeker in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTommy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-05 10:03
Oeh, dedicated topic. :9

Zijn er meer mensen die een Ipsec tunnel niet aan de praat krijgen bij gebruik van een mac os client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Ik zie dat de RV345 bij de Distribiteur inmiddels te koop is, de RV345P is in de USA hier en daar verkrijgbaar, maar flink aan de prijs $ 620 + :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
De RV345 is al een tijdje verkrijgbaar, de P en W versies (POE en WiFi) geen idee op dit moment. Iemand moet het aanvragen bij een distributeur om ze te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@tcviper @Heineken01:
Deze zijn gewoon bij Cisco te krijgen:
RV345-K9-G5 - Cisco RV345 Dual WAN Gigabit VPN Router
RV345P-K9-G5 - Cisco RV345P Dual WAN Gigabit VPN Router
RV340W-E-K9-G5 - Cisco RV340W Wireless-AC Dual WAN Gigabit VPN Router
RV345W-E-K9-G5 kan ik niet vinden. Niet in de ordering tool van Cisco en niet in datasheets.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:31

ST10©DE

Dus.............

Heeft er iemand ervaring met de WRP-500? Is deze stabiel en haalt deze goede netwerksnelheden?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
Bl@ckbird schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:52:
@tcviper @Heineken01:
Deze zijn gewoon bij Cisco te krijgen:

[...]

RV345W-E-K9-G5 kan ik niet vinden. Niet in de ordering tool van Cisco en niet in datasheets.
Klopt, op papier wel, maar in praktijk niet, de RV345P staat al 6-8 maanden met het p/'n, maar tot nu toe slecht verkrijgbaar. Ik zie hem sinds kort online in de USA op een Ebay en Wallmart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
ST10©DE schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:00:
Heeft er iemand ervaring met de WRP-500? Is deze stabiel en haalt deze goede netwerksnelheden?
Geen idee wat dat is, dat is een super oud model volgens mij. Het gaat hier over de switches, routers en access points van 2013 en later, de SMB reeks.

Switches: SG serie, Routers: RV3xx serie, APs: WAP100/300/500 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:31

ST10©DE

Dus.............

tcviper schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:40:
[...]

Geen idee wat dat is, dat is een super oud model volgens mij. Het gaat hier over de switches, routers en access points van 2013 en later, de SMB reeks.

Switches: SG serie, Routers: RV3xx serie, APs: WAP100/300/500 serie.
De WRP-500 is een wireless AC breedband router met twee fxs poorten, ideaal dus voor glasvezel met tv en telefonie om maar wat te noemen.

Het apparaat komt volgens mij uit 2015 en volgens Cisco is het bedoeld voor SMB:
https://www.cisco.com/c/e...-2-phone-ports/index.html

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ok naja, ik heb in ieder geval geen idee :)

Ik zou persoonlijk kijken naar een RV340 met bijv een WAP 571 of 581 access point, werkt een stuk sneller :)

[ Voor 56% gewijzigd door tcviper op 08-09-2017 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaddieB
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2018
Hoi,

Kan iemand mij ondersteunen met de configuratie van twee Wap571's ?
Heb reeds meerdere pogingen en settings geprobeerd.
Na het volgen van de setup wizzard. Zie ik de ssid's wel, maar kan niet verbinden...
Bij het proberen te verbinden wordt bij beide accesspoints aangegeven "no internet connection".

Beide waps zijn middels cat 7 op poe+ unmanaged switch aangesloten.

Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Alvast bedankt

www.bennis.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eerst proberen te connecten zonder authenticatie en als dat werkt, preshared key er op zetten.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
FaddieB schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:03:
Hoi,

Kan iemand mij ondersteunen met de configuratie van twee Wap571's ?
Heb reeds meerdere pogingen en settings geprobeerd.
Na het volgen van de setup wizzard. Zie ik de ssid's wel, maar kan niet verbinden...
Bij het proberen te verbinden wordt bij beide accesspoints aangegeven "no internet connection".

Beide waps zijn middels cat 7 op poe+ unmanaged switch aangesloten.

Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Alvast bedankt
Inderdaad zoals hierboven aangegeven probeer eerste eens te verbinden zonder wachtwoorden en volg daarna sowieso even de tips die ik destijds hier in heb gepost: https://supportforums.cis.../wap-device-best-practice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaddieB
Hoi,

Dank voor het antwoord. Ik heb het geprobeerd zonder beveiliging.
Zowel met DHCP als statisch ip. (Waarbij ik de ziggo modem als gateway heb opgegeven)
De accesspoints krijgen geen ip adres toegewezen. (169.254.x.x)

Moet ik iets instellen in de Ziggo modem?

www.bennis.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaddieB
Het is inmiddels gelukt.
Probleem zat in foutief geknepen rj45 connectoren.

Ik heb de best practices zoals aangegeven uitgevoerd.
Helaas laden websites onwijs traag.
Wanneer ik een speedtest uitvoer, Is de snelheid wel zeer goed.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Bedankt alvast

www.bennis.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veerbolletje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-01-2021
Ben bezig een RV325 met web filtering te doorgronden. Ben er net achter gekomen dat als je een port forwarding regel aanmaakt, je meteen alles voor de wereld open zet, ondanks de default deny regel en géén aangemaakte specifieke regel. Kan iemand daar de logica van uitleggen?

Remote Management kan je met https aanzetten en aangepast naar poort 444, maar vervolgens kan je geen 443 meer naar binnen doorzetten naar je webserver. Raar, raar en nog eens raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Veerbolletje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:49:
Ben er net achter gekomen dat als je een port forwarding regel aanmaakt, je meteen alles voor de wereld open zet, ondanks de default deny regel en géén aangemaakte specifieke regel.
Dat was bij mij niet zo. Heb je de juiste instellingen voor SOURCE en TARGET? Port-forwarding lukt voor één port naar één host tot alle poorten naar alle hosts. Kijk ook even wat je bij Service invult; dat bepaalt namelijk welke poorten worden doorgezet.
Remote Management kan je met https aanzetten en aangepast naar poort 444, maar vervolgens kan je geen 443 meer naar binnen doorzetten naar je webserver. Raar, raar en nog eens raar...
Kijk even bij statistics/processes wat er op die poort draait. Zolang daar een "eigen" proces op zit, komt de melding over conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Heeft iemand een idee wat de OpenVPN snelheden van de Cisco RV345 zijn ? Een kennis van mij wil zijn internetverbinding over Windscribe VPN steken en heeft een 400/40 lijn waar hij het maximum wil uithalen.

Met een consumentenrouter zal dit volgens mij niet lukken maar ik heb geen flauw idee wat de prestaties van de RV345 zijn over OpenVPN. Bedankt !

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waal70
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Bvapple schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:52:
Heeft iemand een idee wat de OpenVPN snelheden van de Cisco RV345 zijn ?
Ik heb sinds kort de RV345. In de huidige firmware zit daar geen OpenVPN client en/of server in.
Om je vraag dus te beantwoorden: 0/0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Bedankt. Zwak zeg ! Dat noemt men dan een VPN router 😂

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk675
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik lees hier heel veel interessante dingen over de RV340. nu krijg ik binnenkort 500/500 glas en wil ik natuurlijk het meeste uit mijn verbinding halen. Ik heb zo mijn twijfels of mij Netgear WNDR4500 mij hier bij gaat helpen dus ik ben alvast aan het kijken wat de vervangen moet gaan worden.

Wifi heb ik niet nodig want ik heb alles al vol hangen met Unify AP-AC-LR units maar een vervangen voor de rout/fw is denk ik wel wenselijk.

Nu gaat dit wel om een thuis verbinding dus krijg ik ook IPTV over de verbinding. Nu krijg ik zo snel niets terug gevonden over IGMP of over het behouden van de VLAN's zoals de door de ISP worden doorgegeven. Heeft iemand hier toevallig al ervaring mee.

Heeft er toevallig iemand ook al getest wat de throughput is als je de standaard security options een beetje aan hebt staan??

Ik hoor het graag en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Met een RV340/345 zit je op een 920Mb/s ongeveer aan throughput (met security dingen aan rond de 700-750), datzelfde (als je toch al Unifi hebt) kun je ook met een Unifi USG (Pro) Router.

Wat VLANs betreft dat kun je instellen, geen ervaring zelf mee (WAN side), werk voornamelijk met Ziggo zakelijk verbindingen.

• Famous Copra
  • Laatst online: 23:15
Hoewel deze discussie ruim 2 jaar oud is, hoop ik hier enige expertise te vinden.

Ik heb sinds de aanschaf van mijn RV345 ruzie met mijn ziggo verbinding.

We hebben een 200Mb ziggo verbinding op een cisco EPC3928AD, deze staat in bridge modus. Wanneer ik deze verbind met mijn macbook krijg ik een stabiele snelle verbinding, wanneer ik hem verbind met mijn windows krijg ik geen verbinding. En wanneer ik verbind met de RV345, waar het uiteindelijk om gaat, krijg ik wel verbinding, zei het reuze traag. Lees tussen de 2 en 30 mb/s met soms uitschieters richting 200.

De KPN lijn is wel prima stabiel op 60mb/s. Dus aan de LAN instellingen zou het niet moeten liggen denk ik.

Qua instellingen staat de ziggo op WAN1, met DHCP. Network service detection heb ik aan en uit gehad en ook met de MTU heb ik al lopen prutsen. Helaas, niks hielp. Hebben jullie enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterboes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 15:18
Ik heb een RV340 met als primaire internetverbinding een Ziggo-aansluiting en als tweede zit er een 4G modem van Zyxel aan als fallout-verbinding.

Ik heb het echter nu al twee keer gehad dat de RV340 zelf spontaan reboot. Gevolg is dan dat ik helemaal geen internet meer heb.

Ik kan uit de logs het volgende opmaken:

2020-Apr-22, 07:49:02 EET system: Boot pattern, progress percentage: 100%. Setting switch LED to NORMAL operation.
2020-Apr-22, 07:48:40 EET system: Boot pattern, progress percentage: 75-100%
2020-Apr-22, 07:48:12 EET Webfilter: Webfilter disabled
2020-Apr-22, 07:48:11 EET Webfilter: Calling poller creation .
2020-Apr-22, 07:48:10 EET system: Boot pattern, progress percentage: 50-75%
2020-Apr-22, 05:25:48 EET system: Boot pattern, progress percentage: 25-50%

Ik haal hier uit dat vanaf 5:25 het progress percentage begint op te lopen, wat dat ook mag zijn.

Geen idee wat hier verder mee bedoeld wordt, vervelend is wel dat hij net om 7:48 spontaan reboot, juist op het moment dat hier het kantoor weer wordt opgestart. Deze router zit er juist tussen om eventuele uitval van de kabel op te vangen, maar als deze router zelf aan het opnieuw opstarten is, ligt alles stil.
Ik zou liever zien dat dat om een uur of 3 's nachts gebeurt.

AANVULLING/OORZAAK:
Inmiddels achter de oorzaak van het spontane resetten gekomen: de Zyxel 4G-modem die er voor zit disconnecte continu en raakte de internetverbinding met 4G van T-Mobile steeds kwijt. Ik vermoed dat dat zo vaak gebeurde dat de Cisco router als mogelijke oplossing in de vele disconneties opnieuw opstarten zag.
Ik heb nu een KPN-simkaart in de Zyxel-modem en dat blijkt veel beter te werken dan de Simm van T-Mobile.

[ Voor 20% gewijzigd door pieterboes op 07-06-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Is het aan te raden als consument om een Cisco SG350XG-2F10 aan te schaffen?

Het is al een wat ouder beestje, ik maak me voornamelijk druk om updates, volgens mij kan het nog wel eens lastig zijn om firmware updates te bemachtigen als consument zijnde, zonder account of support contract.
Pagina: 1