iPhone gestolen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05 20:37
Afgelopen zaterdag is de iPhone van mijn vriendin gestolen.
Dit was in de nacht op een feest. Op de iPhone was geen passcode ingesteld(STOM STOM STOM :-( ). De locatievoorzieningen stond ook uit, we konden de telefoon dus niet meer terug vinden.
We hadden die nacht meteen via mijn telefoon haar accounts uitgelogd (Facebook, Instagram, email). We zagen bij thuiskomst ook een bericht dat Find My iPhone was uitgeschakeld.

Nu kregen we zojuist een berichtje van een vriendin dat er een bericht was geplaatst op Facebook, zeer ongepast bericht ook. Het bericht was in gebrekkig Engels, waarschijnlijk is dit geplaatst door een buitenlands persoon. Er waren veel Engelsen en Italianen op dit feest.
We hebben nog een keer de wachtwoorden veranderd van de accounts.
Tot nu toe maakte we ons niet veel zorgen. Maar het blijkt dus iemand te zijn die kwade bedoelingen heeft. Dus waarschijnlijk ook rare dingen met de foto’s zal doen.

Is er nog iets te doen om de telefoon te wissen of onbruikbaar te maken?

Update: Ze krijgt zojuist de melding dat er via Facebook ingelogd wordt. Maar dat dit via een locatie in Romania is.

[ Voor 5% gewijzigd door DaanDH op 30-03-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

DaanDH schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:31:

Is er nog iets te doen om de telefoon te wissen of onbruikbaar te maken?
Niks. Wel raad ik je aan om overal op uit te loggen en nieuwe wachtwoorden in te stellen zodat ze niet bij nog meer gegevens kunnen komen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Fietsbel schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:34:
[...]

Niks. Wel raad ik je aan om overal op uit te loggen en nieuwe wachtwoorden in te stellen zodat ze niet bij nog meer gegevens kunnen komen.
Wachtwoorden zijn nu overal van veranderd. Wel krijgt ze een melding van Facebook dat iemand uit Roemenië probeert in te loggen op haar Facebook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:34
SIM-kaart geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan find my phone niet uitzetten zonder je icloud login, vreemd dat het hem wel is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 09:50
Ik ben bang dat je weinig kan doen

Geen passcode is instant toegang tot alles. Sommige virusscanners hebben nog de optie (Eset bijv) om je mobiele devices te beschermen.
Misschien nog wel even je apple id wijzigen, maar het lijkt mij weinig toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Nee, je kan niks meer doen aan deze telefoon.

Wat je wel kan doen:

- Bij een nieuwe telefoon wel een code instellen
- Bij een nieuwe telefoon wel Find My iPhone instellen en activeren met iCloud zodat het zonder wachtwoord niet uitgeschakeld kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:04

Hokkie

Hello

Manke schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:44:
Je kan find my phone niet uitzetten zonder je icloud login, vreemd dat het hem wel is gelukt.
Klopt, alleen moet je deze wel AAN hebben staan... Ik vrees dat, als er al geen toegangscode is ingeschakeld, deze waarschijnlijk ook niet is ingeschakeld.

Duur leergeld...maar overkomt je geen tweede keer :|

[ Voor 9% gewijzigd door Hokkie op 30-03-2016 15:49 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:52
Misschien even two factor authentication aanzetten op Facebook? Ben je van dat gezeur af.
Daarnaast twee dingen:
1. aangifte doen met IMEI nummer van je telefoon.
2. Nieuwe telefoon uitzoeken via www.tweakers.net/pricewatch want die vorige ga je nooit meer terug zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Meteen gedaan die nacht. Gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 14:08
Hokkie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:48:
[...]

Klopt, alleen moet je deze wel AAN hebben staan... Ik vrees dat, als er al geen toegangscode is ingeschakeld, deze waarschijnlijk ook niet is ingeschakeld.

Duur leergeld...maar overkomt je geen tweede keer :|
En dat is dus zijn punt ;) TS geeft aan dat bij thuiskomst een bericht binnen kwam dat Find My iPhone is uitgeschakeld. Dit betekent dus dat hij AAN stond. Echter kan je het niet zomaar uitzetten, je moet altijd inloggen met iCloud om dit uit te kunnen zetten. Dat is dus een beetje apart...

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanDH
ASNNetworks schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:50:
[...]

En dat is dus zijn punt ;) TS geeft aan dat bij thuiskomst een bericht binnen kwam dat Find My iPhone is uitgeschakeld. Dit betekent dus dat hij AAN stond. Echter kan je het niet zomaar uitzetten, je moet altijd inloggen met iCloud om dit uit te kunnen zetten. Dat is dus een beetje apart...
Sorry, foutje van mij kant. Heb het verkeerd begrepen.

Find my iPhone is vandaag uitgezet.
Ze hadden haar apple ID verandert en toen pas find my iPhone uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:03
Ze konden via de telefoon dus overal bij ofzo? Hoe kom je om die beveiligingsvragen van Apple ID heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
DaanDH schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:00:
[...]

Sorry, foutje van mij kant. Heb het verkeerd begrepen.

Find my iPhone is vandaag uitgezet.
Ze hadden haar apple ID verandert en toen pas find my iPhone uitgeschakeld.
Hoe hebben ze haar Apple ID veranderd? Je kan niet zomaar een AppleID wijzigen zonder ermee uit te loggen... En dan zul je dus altijd eerst moeten inloggen.... De iPhone is gekoppeld met een iCloud, om deze te wisselen of uit te zetten zul je ALTIJD moeten inloggen met dat iCloud account voordat je het kan uitzetten/uitloggen....

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
ASNNetworks schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:04:
[...]

Hoe hebben ze haar Apple ID veranderd? Je kan niet zomaar een AppleID wijzigen zonder ermee uit te loggen... En dan zul je dus altijd eerst moeten inloggen.... De iPhone is gekoppeld met een iCloud, om deze te wisselen of uit te zetten zul je ALTIJD moeten inloggen met dat iCloud account voordat je het kan uitzetten/uitloggen....
Dit is dus ook waar wij ons zorgen om maken, hoe komen zij/hun aan dat wachtwoord?
Ik loop zo even langs de Apple store om te kijken of hun de telefoon kunnen wissen via een imei nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je bij het wijzigen van alle wachtwoorden ook meteen de huidige sessies afgesloten. Als je dit niet gedaan hebt blijven sommige sessies gewoon staan en kan de vinder van je telefoon alsnog in Facebook e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
DaanDH schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Dit is dus ook waar wij ons zorgen om maken, hoe komen zij/hun aan dat wachtwoord?
Ik loop zo even langs de Apple store om te kijken of hun de telefoon kunnen wissen via een imei nummer.
Gaan ze nooit doen. Bewijs maar dat het toestel van jou is en dat je het niet verkocht hebt. Ben bang dat er niks anders op zit dan je verlies te nemen en te leren van deze grote fout. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Ze krijgt nu steeds een pop-up op haar nieuwe iPhone van iCloud, maar als ze hier haar huidige wachtwoord intypt, werkt deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:24

Kek

3flix

DaanDH schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Apple kan en gaat hier niets aan doen. (heb er gewerkt, weet wat er mogelijk is)

Het is (helaas) de eigen stomme fout dat je geen passcode aan had, find my iphone niet aan had, etc..

vervelende dure les voor de volgende keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:22
Wat ik nog mis in het verhaal:

heb je dit al gemeld bij de politie en aangifte van diefstal gedaan? Zij hebben mogelijk in samenwerking met providers meer opties om het IMEI/toestel op afstand te blokkeren.

Tevens zou ik een lijstje maken met dingen die allemaal kwijt zijn ivm mogelijke identiteitsfraude in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 16:58

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Misschien toevallig nog een Google Account erop ingesteld? Zo ja, als je inlogd op gmail.com zie je rechtsonderaan 'details' daar kun je zien wanneer er waar is ingelogd en de andere sessies verbreken.

Verder inderdaad waar mogelijk two-step-auth instellen!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Laatst online: 05-03 11:37
DaanDH schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:12:
Ze krijgt nu steeds een pop-up op haar nieuwe iPhone van iCloud, maar als ze hier haar huidige wachtwoord intypt, werkt deze niet.
Toevallig ook al haar email adressen op haar iPhone staan? en haar Apple ID zeer slecht beveiligd? Dan kunnen ze makkelijk alle wachtwoord wijzigen door "wachtwoord vergeten" te kiezen en vervolgens een email adres invoeren, dan krijgen ze een mailtje met daar in een link om wachtwoord te wijzigen...
Als je nog even verder denkt, loopt haar hele online accounts in gevaar...

Volgende keer maar beter beveiligen, Find my iPhone werkt wonder in zulke situatie. Als je niet meer in kan loggen met haar Apple ID op www.icloud.com dan kan je helaas niks meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 12:50
Je kan niet zo gek veel doen. Behalve lessen leren hieruit voor je volgende iPhone (beveiligen, GPS aan, telefoon niet voor grijpen) En gezien dat route. En de locatie in romania ben je hoogstwaarschijnlijk slachtoffer geworden van georganiseerde zakkenrollers bendes. Dit zijn grote groepen Oost Europeanen (vaak zigeuners). Van mannen tot oma's. Die op festivals en evenementen lopen te rollen.
Deze groepen zijn vaak te herkennen omdat ze vaak een jas meenemen naar binnen (letterlijk als dekmantel) of totaal geen oog hebben voor de artiesten. Maar meer voor tassen en dronke dames. De buit (vaak 100den telefoons en portomonees) worden vaak op een centrale plek opgeslagen. Bijvoorbeeld een Locker en afgeroomd in een bestelbusje. Deze rijd rechtstreeks door naar Roemenië oid en belanden de producten op de zwarte markt, of worden ze verkocht voor onderdelen.

[ Voor 3% gewijzigd door AlphaWierie op 31-03-2016 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Yibsel schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:10:
[...]

Toevallig ook al haar email adressen op haar iPhone staan? en haar Apple ID zeer slecht beveiligd? Dan kunnen ze makkelijk alle wachtwoord wijzigen door "wachtwoord vergeten" te kiezen en vervolgens een email adres invoeren, dan krijgen ze een mailtje met daar in een link om wachtwoord te wijzigen...
Als je nog even verder denkt, loopt haar hele online accounts in gevaar...

Volgende keer maar beter beveiligen, Find my iPhone werkt wonder in zulke situatie. Als je niet meer in kan loggen met haar Apple ID op www.icloud.com dan kan je helaas niks meer doen.
Inderdaad, dat was het probleem. Echt zo stom, kan mezelf wel voor de kop slaan.

Gelukkig is nu alles verandert en kunnen ze nergens meer in.
Dit was een wijze les. Heb nu alle accounts, waar mogelijk, 2 staps beveiligd. Laat dit ook een les voor ieder ander zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
AlphaWierie schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 03:17:
Je kan niet zo gek veel doen. Behalve lessen leren hieruit voor je volgende iPhone (beveiligen, GPS aan, telefoon niet voor grijpen) En gezien dat route. En de locatie in romania ben je hoogstwaarschijnlijk slachtoffer geworden van georganiseerde zakkenrollers bendes. Dit zijn grote groepen Oost Europeanen (vaak zigeuners). Van mannen tot oma's. Die op festivals en evenementen lopen te rollen.
Deze groepen zijn vaak te herkennen omdat ze vaak een jas meenemen naar binnen (letterlijk als dekmantel) of totaal geen oog hebben voor de artiesten. Maar meer voor tassen en dronke dames. De buit (vaak 100den telefoons en portomonees) worden vaak op een centrale plek opgeslagen. Bijvoorbeeld een Locker en afgeroomd in een bestelbusje. Deze rijd rechtstreeks door naar Roemenië oid en belanden de producten op de zwarte markt, of worden ze verkocht voor onderdelen.
Zoiets had ik dus ook in gedachten.
Dat ze de telefoon gestolen hebben, tot daar aan toe, maakt niet uit, die kunnen we vervangen.
Maar waarom gaan ze in godsnaam berichten plaatsen op haar Facebook? Waarom willen ze zo graag haar iCloud account? Daar staat geen CC aan gekoppeld of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 749599

DaanDH schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:07:
[...]
Laat dit ook een les voor ieder ander zijn!
Ik denk niet dat iemand een peper dure telefoon zonder beveiliging mee gaat nemen naar feestjes :P
Dat terzijde fijn dat je alles terug hebt ;)
Laat het vooral een les voor je vriendin zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:28
DaanDH schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:10:
[...]

Zoiets had ik dus ook in gedachten.
Dat ze de telefoon gestolen hebben, tot daar aan toe, maakt niet uit, die kunnen we vervangen.
Maar waarom gaan ze in godsnaam berichten plaatsen op haar Facebook? Waarom willen ze zo graag haar iCloud account? Daar staat geen CC aan gekoppeld of iets.
Ze willen haar icloud account omdat ze anders de telefoon niet kunnen herinstalleren. Dat lukt je alleen als je het icloud account hebt (of find my iphone moet uitstaan).
Maar inderdaad, als het mail account hieraan gekoppeld is kunnen ze relatief eenvoudig een password reset doen van het icloud account.
2factor had in deze situatie waarsch niet geholpen trouwens omdat apps vaak een trusted verbinding hebben (en ze dus vanaf facebook/mail vanaf de telefoon overal bij kunnen).

Het enige wat dus geholpen had was de passcode op het toestel. Wat je nog kunt overwegen is om je apple id aan een mail adres te koppelen wat niet gekoppeld is aan je iPhone maar je los via webmail moet benaderen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
laurens0619 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:14:
[...]

Het enige wat dus geholpen had was de passcode op het toestel. Wat je nog kunt overwegen is om je apple id aan een mail adres te koppelen wat niet gekoppeld is aan je iPhone maar je los via webmail moet benaderen
Klopt, dit hebben we nu gedaan.
We hebben haar Apple ID gewijzigd en gekoppeld aan een ander mail adres.
Wachtwoorden van de mail adressen zijn natuurlijk ook allemaal gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:32
Hmm, ik heb maar een galaxy s4 en zal niet echt heel diefstal gevoelig zijn. Maar ik had er persoonlijk niet aan gedacht dat wanneer deze gejat word ze ook toegang tot email hebben en dat ook al heb ik wel 2fa aanstaan ik op m'n tel altijd ingelogd ben via het Google account.

Pin heb ik er een paar maanden geleden afgehaald omdat dat toch erg onhandig was. Maar ik ga deze toch weer eens even terugzetten en nadenken hoe ik mijn google account ook beveilig als ze die pin zouden kraken.

Het is ook steeds ingewikkelder om alles veilig te houden zodra alles op die telefoon staat.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
DaanDH schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:16:
[...]

Klopt, dit hebben we nu gedaan.
We hebben haar Apple ID gewijzigd en gekoppeld aan een ander mail adres.
Wachtwoorden van de mail adressen zijn natuurlijk ook allemaal gewijzigd.
Verstandig, opzich zou Apple ook wat strenger mogen zijn voor de wachtwoord reset van een icloud account. Bijvoorbeeld email + beveiligingsvragen.

Ik weet dat apple soms die combinatie wel toepast maar in dit geval schijnbaar niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Clifdon schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:26:
Hmm, ik heb maar een galaxy s4 en zal niet echt heel diefstal gevoelig zijn. Maar ik had er persoonlijk niet aan gedacht dat wanneer deze gejat word ze ook toegang tot email hebben en dat ook al heb ik wel 2fa aanstaan ik op m'n tel altijd ingelogd ben via het Google account.

Pin heb ik er een paar maanden geleden afgehaald omdat dat toch erg onhandig was. Maar ik ga deze toch weer eens even terugzetten en nadenken hoe ik mijn google account ook beveilig als ze die pin zouden kraken.

Het is ook steeds ingewikkelder om alles veilig te houden zodra alles op die telefoon staat.
Zou toch maar weer die code erop zetten.
Ik heb mijn telefoon ook meteen goed beveiligd. Het is niet zo erg dat die telefoon weg is. Maar ze kunnen overal bij... Dat is iets om je erg zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
Toevallig bij Masters of Hardcore geweest afgelopen zaterdag? worden elke keer weer enorm veel telefoons gevonden, de meeste worden bij de lockers afgeleverd maar de Italianen en Fransen maken er een gewoonte van om ze gewoon mee terug te nemen naar hun land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Heel erg vervelend dit, goed om te lezen dat je bij de nieuwe telefoon wel alles hebt beveiligd en ook gelijk voor je eigen. 2-way werkt helaas niet in sommige gevallen. Als jij FB app op jouw telefoon hebt staan en je bent al ingelogd dan kan de dief ongeacht wat jouw FB gebruiken op de telefoon. Tevens raad ik je wel aan om 2-way in te schakelen/behouden. Uit ervaring heeft dit mij al meerdere keren gered tegen een brute force attack.

Wat ik zelf al jaren heb gedaan op mijn telefoon is een app draaien die ervoor zorgt dat ik remote altijd bij mijn telefoon kan. Deze app is onzichtbaar voor de gebruiker. Mocht je telefoon worden gestolen kan je een remote wipe instellen, foto's maken van de dader en nog veel meer. Ook al heeft de dief jouw code om jouw telefoon te ontgrendelen, dan heb jij nog de mogelijkheid om op afstand nog alles te doen. Zo voorkom je dat de dief jouw gegevens kan benaderen. Het zelfde idee als Find my Iphone, maar uit jouw verhaal begreep ik dat ze ook dit ontzeild hadden. Vandaar is een onzichtbare app ideaal. De dief weet van niks en jij kan nog alles op afstand.

https://preyproject.com/

Prey heb ik jaren gebruikt en werkte prima. Ik zie wel dat de Wipe functie geld kost tegenwoordig. (klein nadeel als je die functie wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
mugenmarco schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:49:
Toevallig bij Masters of Hardcore geweest afgelopen zaterdag? worden elke keer weer enorm veel telefoons gevonden, de meeste worden bij de lockers afgeleverd maar de Italianen en Fransen maken er een gewoonte van om ze gewoon mee terug te nemen naar hun land.
Inderdaad bij MOH.
Zelf heb ik het nog nooit gehoord of gezien dat er van die bendes actief waren. Tot nu dus...

Erg jammer, maar helaas bestaan er van die trieste figuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
erwin26 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:30:
Heel erg vervelend dit, goed om te lezen dat je bij de nieuwe telefoon wel alles hebt beveiligd en ook gelijk voor je eigen. 2-way werkt helaas niet in sommige gevallen. Als jij FB app op jouw telefoon hebt staan en je bent al ingelogd dan kan de dief ongeacht wat jouw FB gebruiken op de telefoon. Tevens raad ik je wel aan om 2-way in te schakelen/behouden. Uit ervaring heeft dit mij al meerdere keren gered tegen een brute force attack.

Wat ik zelf al jaren heb gedaan op mijn telefoon is een app draaien die ervoor zorgt dat ik remote altijd bij mijn telefoon kan. Deze app is onzichtbaar voor de gebruiker. Mocht je telefoon worden gestolen kan je een remote wipe instellen, foto's maken van de dader en nog veel meer. Ook al heeft de dief jouw code om jouw telefoon te ontgrendelen, dan heb jij nog de mogelijkheid om op afstand nog alles te doen. Zo voorkom je dat de dief jouw gegevens kan benaderen. Het zelfde idee als Find my Iphone, maar uit jouw verhaal begreep ik dat ze ook dit ontzeild hadden. Vandaar is een onzichtbare app ideaal. De dief weet van niks en jij kan nog alles op afstand.

https://preyproject.com/

Prey heb ik jaren gebruikt en werkte prima. Ik zie wel dat de Wipe functie geld kost tegenwoordig. (klein nadeel als je die functie wilt).
Ja dat was het rare, want zelfs na het veranderen van het wachtwoord, konden ze nog berichten op Facebook plaatsen. Gelukkig kregen we daarna een melding dat iemand vanuit Roemenië probeerde in te loggen en of we dit wilden accepteren (nee duhhh...)

Bedankt voor deze tip. Ik ga dit meteen installeren en ook op de telefoon van mijn vriendin. Al hoop ik echt niet dat me dit nog eens gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06 13:48
DaanDH schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:33:
[...]

Inderdaad bij MOH.
Zelf heb ik het nog nooit gehoord of gezien dat er van die bendes actief waren. Tot nu dus...

Erg jammer, maar helaas bestaan er van die trieste figuren.
Je ziet ze 'gelukkig' op die hardcore feesten een heel stuk minder en in kleinere getallen, maar helaas zijn ze ook daar aanwezig.

Met name festivals zijn niet meer veilig en moet je heel goed op je spullen letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
DaanDH schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:35:
[...]

Ja dat was het rare, want zelfs na het veranderen van het wachtwoord, konden ze nog berichten op Facebook plaatsen. Gelukkig kregen we daarna een melding dat iemand vanuit Roemenië probeerde in te loggen en of we dit wilden accepteren (nee duhhh...)

Bedankt voor deze tip. Ik ga dit meteen installeren en ook op de telefoon van mijn vriendin. Al hoop ik echt niet dat me dit nog eens gebeurd...
Waarschijnlijk is die automatisch mee veranderd in de app op de telefoon. Laatst ook mijn FB wachtwoord veranderd en op mijn telefoon hoefde ik geen nieuwe wachtwoord in te typen. Deze was automatisch mee veranderd (beveiliging risico voor FB). Ja gelukkig beschikt FB over die optie en hou je zo die verkeerde mensen buiten :)

Ik hoop voor je dat het ook niet meer gebeurd! Maar als ik jouw was zal ik de free versie kiezen. Beschikt over screen lock en dan met Find my Iphone kun je sws de rest doen indien nodig. (laten we vanuit gaan dit nooit meer hoeft :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
mugenmarco schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:39:
[...]

Je ziet ze 'gelukkig' op die hardcore feesten een heel stuk minder en in kleinere getallen, maar helaas zijn ze ook daar aanwezig.

Met name festivals zijn niet meer veilig en moet je heel goed op je spullen letten.
Hmm, ga er nu in ieder geval een stuk beter op letten. Stel je voor dat je zoiets ziet... :X

Zat er ook aan te denken om gewoon een oude nokia als telefoon mee te nemen, maar dat is ook weer zo iets...
Ga in ieder geval haar telefoon gewoon in de locker stoppen voortaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
erwin26 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Waarschijnlijk is die automatisch mee veranderd in de app op de telefoon. Laatst ook mijn FB wachtwoord veranderd en op mijn telefoon hoefde ik geen nieuwe wachtwoord in te typen. Deze was automatisch mee veranderd (beveiliging risico voor FB). Ja gelukkig beschikt FB over die optie en hou je zo die verkeerde mensen buiten :)

Ik hoop voor je dat het ook niet meer gebeurd! Maar als ik jouw was zal ik de free versie kiezen. Beschikt over screen lock en dan met Find my Iphone kun je sws de rest doen indien nodig. (laten we vanuit gaan dit nooit meer hoeft :) )
Facebook gebruikt een sessie tussen de server en je telefoon/app. Het wachtwoord wordt eenmalig gebruikt bij het opbouwen van de sessie maar verder niet opgeslagen op de telefoon. Pas je je wachtwoord aan, dan heeft dat geen effect op de huidige sessie en blijft het dus werken.

Wat veel applicaties doen is het termineren van alle bestaande sessies na het wijzigen/herstellen van het wachtwoord. Schijnbaar doet facebook dit dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
laurens0619 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:50:
[...]

Facebook gebruikt een sessie tussen de server en je telefoon/app. Het wachtwoord wordt eenmalig gebruikt bij het opbouwen van de sessie maar verder niet opgeslagen op de telefoon. Pas je je wachtwoord aan, dan heeft dat geen effect op de huidige sessie en blijft het dus werken.

Wat veel applicaties doen is het termineren van alle bestaande sessies na het wijzigen/herstellen van het wachtwoord. Schijnbaar doet facebook dit dus niet...
Dat is dus wel erg slecht vind ik.
We hebben die nacht nog via mijn telefoon op haar account ingelogd en alle actieve sessies beëindigd.
Stom dat je dan alsnog Facebook kunt gebruiken, zonder opnieuw het wachtwoord te hoeven ingeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
laurens0619 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:50:
[...]
Voor zover ik weet doen Hotmail, Gmail en Dropbox dat ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 15:03
Heel vervelend! Zoals al duidelijk is met voorgaande reacties: altijd een code en Find my iPhone aan. Het is zo makkelijk en secure. Helemaal met de laatste generaties iPhones TouchID maakt het voor de rechtmatige eigenaar praktisch 'codeloos' en is de telefoon toch beveiligd tegen rotzakjes. De functies van Find my IPhone worden naar mijn idee nog wel eens onderschat, je telefoon kan onmogelijk gewiped worden als deze functie aanstaat. Tenzij je dat natuurlijk zelf doet op afstand. Het maakt je toestel dus bijna nutteloos. (In de FBI-case was hier dus waarschijnlijk sprake van :) je ziet het ze hebben de telefoon uit elkaar moeten halen om door middel van hardwarehacks toegang te krijgen)

Een extra tip ook voor de mensen die wel de beveiliging op orde hebben. Zorg dat het bedieningspaneel niet toegankelijk is vanaf het vergrendelscherm. De mogelijke dief kan dan namelijk direct het toestel op vliegtuigmodus zetten. Wat dus direct de mogelijkheden van Find my IPhone beperkt.

Sterkte, ik hoop dat de schade beperkt blijft. Lijkt me een enorm vervelend idee dat een kwaadwillende jouw persoonlijke dingen kan inzien.

[ Voor 7% gewijzigd door Novarion op 31-03-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Novarion schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:35:
Een extra tip ook voor de mensen die wel de beveiliging op orde hebben. Zorg dat het bedieningspaneel niet toegankelijk is vanaf het vergrendelscherm. De mogelijke dief kan dan namelijk direct het toestel op vliegtuigmodus zetten. Wat dus direct de mogelijkheden van Find my IPhone beperkt.
Dit is inderdaad een goede tip! Ik ga het ook eens proberen om het vanaf toegangscherm niet meer te gebruiken. Het is wel een handige feature waarbij je eigenlijk zou willen dat je bijv alleen vliegtuigstand modus eruit zou kunnen slopen.

Ik vind het overigens wel een afweging Security vs Workability (gemak) voor mij is dat hele findmyiphone wel leuk maar je mag toch eigenlijk niet zelf er iets mee doen. Mijn gegevens op de iphone vind ik belangrijker om beveiligd te hebben en te kunnen wipen dan het daadwerkelijk terugvinden van mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Zit me te bedenken.
Als we het wachtwoord van Facebook hebben gewijzigd en alle sessies hebben beëindigd. Is er dan nog een kans dat de daders alsnog in haar Facebook kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
DaanDH schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:01:
[...]

Dat is dus wel erg slecht vind ik.
We hebben die nacht nog via mijn telefoon op haar account ingelogd en alle actieve sessies beëindigd.
Stom dat je dan alsnog Facebook kunt gebruiken, zonder opnieuw het wachtwoord te hoeven ingeven...
Dit zou niet moeten kunnen. Ik heb het net even getest. Ik heb via mn browser mn iphone sessie gekilled en direct daarna kreeg ik op mn iphone een popup: sessie verlopen en moest ik opnieuw inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Mede hierdoor laat ik dus Find my iPhone aan. Hier heb je standaard de opties in welke jij nu eigenlijk zoekt.
Daarnaast is ook je iCloud wachtwoord nodig om dit uit te schakelen.

Voortaan direct aanzetten dus :Y

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZbUzTCCdf6k4MW1B9o6MrGbs/full.png

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
laurens0619 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:06:
[...]

Dit zou niet moeten kunnen. Ik heb het net even getest. Ik heb via mn browser mn iphone sessie gekilled en direct daarna kreeg ik op mn iphone een popup: sessie verlopen en moest ik opnieuw inloggen.
Top! Thanks voor het testen, stelt me wat meer gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:34
mugenmarco schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:49:
Paaspop was ook 'het haasje' afgelopen weekend. http://www.bd.nl/regio/11...op-in-schijndel-1.5863165
Clifdon schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:26:
(...)
Pin heb ik er een paar maanden geleden afgehaald omdat dat toch erg onhandig was. (...)
Mede door zulke acties zullen er zakkenrollerbendes actief blijven op feesten en festivals. Met de (semi)verplichte passcodes en terugvind-diensten op recente OS versies, is het aantal diefstallen toch aanzienlijk minder, dus blijkbaar helpt het. http://www.metronieuws.nl...r-wel-ieder-uur-paar-keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 22:59
lamaar

[ Voor 90% gewijzigd door boswandeling op 31-03-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Hoe is 'ie gejat trouwens? Ergens laten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Laatst online: 05-03 11:37
Blankinho schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:43:
[...]

Dit is inderdaad een goede tip! Ik ga het ook eens proberen om het vanaf toegangscherm niet meer te gebruiken. Het is wel een handige feature waarbij je eigenlijk zou willen dat je bijv alleen vliegtuigstand modus eruit zou kunnen slopen.

Ik vind het overigens wel een afweging Security vs Workability (gemak) voor mij is dat hele findmyiphone wel leuk maar je mag toch eigenlijk niet zelf er iets mee doen. Mijn gegevens op de iphone vind ik belangrijker om beveiligd te hebben en te kunnen wipen dan het daadwerkelijk terugvinden van mijn telefoon.
Find my iPhone is meer dan alleen je iPhone terug vinden hoor. Ga maar naar www.icloud.com en log daar even in met je Apple ID. Je kan een geluid(nogal luide PING!) laten afspelen als je je iPhone tussen de banken zijn verstopt. Locatie van de iPhone laten zien op de map. En de belangrijkste, je data op de iPhone wissen en iPhone onbruikbaar maken, Je kan ook een berichtje op het scherm laten tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 20:00
En nu maar hopen dat er geen identiteitsfraude gepleegd gaat worden onder haar naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:43
Wauw, goeie tip, had ik verder nooit over nagedacht :o . Gelijk uitgezet! Voor mensen die willen weten hoe: instellingen->bedieningspaneel->op toegangsscherm

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanDH
Domokun schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:38:
Hoe is 'ie gejat trouwens? Ergens laten liggen?
Hij zat in haar tasje.
Dat tasje zat dicht met een klep, haar telefoon zat in een vakje van dat tasje gesloten met een rits....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Kunnen ze dit ook niet bereiken door de gestolen iPhone uit te schakelen? Ook dit kan namelijk door ontgrendelen.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
[...]

[...]
Alhoewel men de telefoon ook kan uitzetten vanaf het lockscreen, helpt dit wel. Zodra men de telefoon weer aanzet probeert hij verbinding te maken met iCloud (4g of wifi) en wordt bij een eventuele blokkade of wipe vanuit icloud de telefoon alsnog geblokkeerd of gewiped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Yibsel schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:35:
[...]
Find my iPhone is meer dan alleen je iPhone terug vinden hoor. Ga maar naar www.icloud.com en log daar even in met je Apple ID. Je kan een geluid(nogal luide PING!) laten afspelen als je je iPhone tussen de banken zijn verstopt. Locatie van de iPhone laten zien op de map. En de belangrijkste, je data op de iPhone wissen en iPhone onbruikbaar maken, Je kan ook een berichtje op het scherm laten tonen.
Thanks voor je extra input ondanks dat ik dit wel wist :)
Ik was mijn telefoon in Krakau in de bus kwijt geraakt vanaf het vliegveld (dus nog flightmode) en toen was het wel erg fijn dat ik via icloud.com mijn contacten etc kon benaderen.

Wonder boven wonder was mijn Iphone gewoon netjes bij de buschauffeur ingeleverd en kon ik na 2dagen (ivm weekend) mijn telefoon bij gevonden voorwerpen ophalen :) Dit was 100% niet in NL gebeurd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Blankinho schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:07:
Dit was 100% niet in NL gebeurd...
Ook wel hoor; ik heb het zelf al een keer gedaan en een vriendin heeft haar iPhone ook teruggekregen. Het valt soms allemaal best mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:07
Ik heb ooit ook een iPhone gevonden in het park.

De accu was compleet leeg, dus ik hang 'n thuis aan mijn iPod lader, en meteen kreeg ik een melding op het scherm te zien dat de telefoon verloren was, en of de vinder 06-xxxxxxxx wilde bellen. Toestel had wel een pincode, btw.

Ik bel dus dat nummer, bleek de eigenaresse 2 straten van me af te wonen. :)
Die telefoon was dus snel bij de (dolblije) eigenaresse terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 15:03
reuzekind schreef op zondag 03 april 2016 @ 18:21:
[...]

Kunnen ze dit ook niet bereiken door de gestolen iPhone uit te schakelen? Ook dit kan namelijk door ontgrendelen.
Oja zeker. Neemt niet weg dat je ze maar meerdere opties moet bieden of het moet vergemakkelijken.
Er zijn tal van mogelijkheden om een toestel uit te schakelen, dat allemaal ter zijde.

Wat ik daarbij wel een leuke mogelijkheid vond van jailbreaken was het uitschakelen van de aan/uit knop op het moment dat de iPhone vergrendeld is. Dan was dit niet meer mogelijk. :)
En ja, hardreset (home + powerbutton) werkte uiteraard ook dan nog wel.
Richub schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:46:
Ik heb ooit ook een iPhone gevonden in het park.

De accu was compleet leeg, dus ik hang 'n thuis aan mijn iPod lader, en meteen kreeg ik een melding op het scherm te zien dat de telefoon verloren was, en of de vinder 06-xxxxxxxx wilde bellen. Toestel had wel een pincode, btw.

Ik bel dus dat nummer, bleek de eigenaresse 2 straten van me af te wonen. :)
Die telefoon was dus snel bij de (dolblije) eigenaresse terug.
Echt een pincode of een vergrendelcode?

Heb me ook wel eens afgevraagd, als een toestel dan uit is geweest en weer ingeschakeld wordt of er dan wel een verbinding kan worden gemaakt met Find My iPhone, omdat er geen wifi en geen telefonische verbinding is door het vereisen van de (sim)pincode.

Heb daarom wel eens overwogen mijn pincode te deactiveren, omdat de telefoon dan bij het inschakelen direct een verbinding kan maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Novarion op 04-04-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:15
Wi-Fi pakt die wel, maar het enige nadeel is dat die alleen met bekende netwerken dat doet....

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Novarion schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:54:
[...]

Oja zeker. Neemt niet weg dat je ze maar meerdere opties moet bieden of het moet vergemakkelijken.
Er zijn tal van mogelijkheden om een toestel uit te schakelen, dat allemaal ter zijde.

Wat ik daarbij wel een leuke mogelijkheid vond van jailbreaken was het uitschakelen van de aan/uit knop op het moment dat de iPhone vergrendeld is. Dan was dit niet meer mogelijk. :)
En ja, hardreset (home + powerbutton) werkte uiteraard ook dan nog wel.

[...]

Echt een pincode of een vergrendelcode?

Heb me ook wel eens afgevraagd, als een toestel dan uit is geweest en weer ingeschakeld wordt of er dan wel een verbinding kan worden gemaakt met Find My iPhone, omdat er geen wifi en geen telefonische verbinding is door het vereisen van de (sim)pincode.

Heb daarom wel eens overwogen mijn pincode te deactiveren, omdat de telefoon dan bij het inschakelen direct een verbinding kan maken.
toon volledige bericht
Ik heb zelf de simpincode uitgeschakeld. Dan verbindt ie wel direct met t internet, dus dat is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-06 23:18
Yibsel schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:35:
[...]

Dat geluidje werkt helaas alleen als je ook internet aan hebt staan, Microsoft heeft daar in tegen wel een optie dat je je telefoon altijd op verloren kan zetten en dan wordt hij geblokkeerd, met of zonder internettoegang, ook kan je geluid afspelen op je telefoon zonder internet. Helaas heeft Apple dit nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:43
Nog een extra "beveiligingstip" voor find my iphone. Je kunt automatisch de laatst bekende locatie laten versturen naar iCloud. Mocht je je telefoon ooit "gewoon" kwijt zijn en de accu is leeg dan weet je nog wel de laatst bekende locatie.
Alleen handig als hij daarna niet opgepakt wordt, maar toevallig heb ik ooit zo'n situatie meegemaakt. Iemands iPhone was zoek, accu leeg. Met geen mogelijkheid terug kunnen vinden dus. Aangezien we niet zeker wisten waar de telefoon voor het laatst was gebruikt zijn we op een gegeven moment maar gestopt met zoeken.
Na een maand de telefoon alsnog terug gevonden per toeval; in de ruimte waar de eigenaar hem ook had verwacht. Hadden we de laatst bekende situatie zeker geweten dan hadden we nog een keer extra extra grondig gezocht...
Uiteindelijk bleek de telefoon in de bank te zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:15
nms2003 schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:00:
Nog een extra "beveiligingstip" voor find my iphone. Je kunt automatisch de laatst bekende locatie laten versturen naar iCloud. Mocht je je telefoon ooit "gewoon" kwijt zijn en de accu is leeg dan weet je nog wel de laatst bekende locatie.
Alleen handig als hij daarna niet opgepakt wordt, maar toevallig heb ik ooit zo'n situatie meegemaakt. Iemands iPhone was zoek, accu leeg. Met geen mogelijkheid terug kunnen vinden dus. Aangezien we niet zeker wisten waar de telefoon voor het laatst was gebruikt zijn we op een gegeven moment maar gestopt met zoeken.
Na een maand de telefoon alsnog terug gevonden per toeval; in de ruimte waar de eigenaar hem ook had verwacht. Hadden we de laatst bekende situatie zeker geweten dan hadden we nog een keer extra extra grondig gezocht...
Uiteindelijk bleek de telefoon in de bank te zijn verdwenen.
waar zit die instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Uniciteit schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:19:
[...]

Ik heb zelf de simpincode uitgeschakeld. Dan verbindt ie wel direct met t internet, dus dat is mooi.
Nadeel is dan natuurlijk dat de criminelen op jouw kosten kunnen bellen zolang jij de diefstal nog niet door hebt. (met een andere telefoon)

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 04-04-2016 22:06 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustii_93
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 01:15
fsfikke schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:06:
[...]

Nadeel is dan natuurlijk dat de criminelen op jouw kosten kunnen bellen zolang jij de diefstal nog niet door hebt. (met een andere telefoon)
Hij bedoelt sim pincode weghalen maar telefoon zelf wel beveiligen met pin/password.

Best of both worlds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
Instell/icloud/findmyiphone/stuur laatst bekende locatie -> aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mustii_93 schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:23:
[...]

Hij bedoelt sim pincode weghalen maar telefoon zelf wel beveiligen met pin/password.

Best of both worlds ;)
Nee want de sim kaart kan je in een andere telefoon stoppen :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustii_93
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 01:15
fsfikke schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:26:
[...]

Nee want de sim kaart kan je in een andere telefoon stoppen :p
Oops.. Good point. Het is een beetje laat zie ik.

Je zou denken dat de provider je telefoon kan whitelisten bijv.. Zodra je de simkaart in een nieuw toestel stopt, pincode vragen. Is het je eigen toestel, geen pincode bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nms2003
[...]

Bijkomend voordeel van Robin Mobile. Ik kan geen betaalde diensten gebruiken als ik niet vooraf extra tegoed heb gekocht. Bellen, smsen en internetten is verder onbeperkt. Dus het risico op ongewenste kosten = 0 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Maar dan heb ik eigenlijk liever dat ze voor €45,- naar praag bellen, Dan dat ik de kans op automatische data verspil met een sim pincode.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1