Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nooit eerder op dit forum geweest, wel trouw Tweakers-lezer. Ik hoop hier wat advies te kunnen krijgen over de aankoop van een nieuwe TV. Om concreet te gaan: ik twijfel op dit moment tussen de Sony X85C, de opvolger daarvan (XD85) of de Samsung 55js8000. Die eerste twee kosten nu zo'n 1.500 euro. De Samsung is iets duurder maar ik heb me laten vertellen dat de opvolger eraan komt, waardoor de prijzen gaan zakken.

Ik zal voor de volledigheid het lijstje hieronder even invullen.

Ik zoek een?
55 inch TV

Wat is je budget?
1.500 - 1.800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix kijken, tv kijken, tonen van foto's. Geluid is onbelangrijk, want gekoppeld aan audio-installatie. 3D en Curved vind ik onzin.

Wat heb je zelf al gevonden?
Het antwoord van deze vraag staat al boven deze vragenlijst.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zie ik nog andere niet te missen types over het hoofd? Is 4k een must? (ik doe zo'n 8 a 9 jaar met de TV, dus moet toekomstgericht zijn). Is Android TV beter of slechter dan Samsung software? Wat is het verschil in beeldkwaliteit tussen de genoemde tv's? En dan met name ook voor wat betreft de zwartwaardes.

Ik heb de reviews van de X85C en de Samsung gelezen, maar dat is moeilijk vergelijken. In de winkel werd ik er ook niet veel wijzer van, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf niet zo'n fan van Android TV van de oude modellen. Dat van de nieuwe modellen moet een stuk soepeler werken! Het nieuwe model van Sony is zeker een mooie tv ten opzichte van de oude. Al is de oude ook helemaal niet slecht!! Waarom kijk je niet eens naar LG? Op het moment leveren ze echt de beste tv's. De nieuwe lijn is echt waanzinnig goed! Mocht je haast hebben, kijk dan eens naar de 55UF850v. wat mij betreft qua besturingssysteem en beeldkwaliteit echt een top scherm! Daarnaast is deze momenteel al voor €1200,- verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 13:30
De Sony X85C is een mooie tv. Gebalanceerde kleuren, goede zwartwaarden en goed in bewegende beelden scherp houden. Android op zich moet je van houden. Het werkt, er zijn veel applicaties maar het heeft wel eens wat moeite met stabiliteit.

De JS8000 is ook een pracht tv en ik geloof de enige platte SUHD tv van Samsung. Het beeld van Samsung vind ik net iets te 'aangedikt' waardoor het wat minder natuurlijk overkomt. De software van Samsung, Tizen, mag wat minder uitgebreid zijn dan Android, het draait wel als een zonnetje.

Beide tv's doen precies wat je wil. Maar... is de pricewatch: LG 55EG910V Wit niks? Ja, het is geen 4k tv, maar heeft wel ongekend mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waarom, maar bij LG heb ik een beetje een goedkoop gevoel. Als ik zoveel geld uitgeef, dan wil ik gewoon niet dat er zo'n goedkope naam op staat. Het zal vast achterhaald zijn...

Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de X85C en de XD85? Op de Sony-site kan je wel vergelijken, maar staan bijna alle specs van het nieuwe model nog niet ingevuld. Zijn er verschillen in beeldkwaliteit te verwachten? Het design is wel iets anders, maar veel meer dan dat kan ik niet ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 07:10
Volgens mij zit het verschil er in dat de XC versies 4k uhd tv's zijn en de XD 4k uhdt v's met hdr-ondersteuning zijn.

http://www.stuff.tv/featu...mped-about-hdr-television
grappige uitleg verschil tussen 4k en 4k met hdr. :)

[ Voor 35% gewijzigd door GRUMBLER op 31-03-2016 14:07 . Reden: aanvulling ]