Eigenlijk is dit zo'n kleine vraag uit interesse dat ik er geen topic voor wou aanmaken, maar De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➓ leek mij niet de juiste plek.
Een string bevat een IP adres en we willen een adresje lager.
Werkt perfect hoor, maar ik ben zeker dat het eleganter of toch korter kan. Hoe zouden jullie programmeurs (i.t.t scripters zoals ik) dat doen?
Edit
Alternatieve weergave met de echte namen:
Een string bevat een IP adres en we willen een adresje lager.
PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
| # De variabele wordt geladen met het IP adres van server $x en gesplit op een punt. # Het bevat laat ons zeggen 10.0.0.100 $y = ((Test-NetConnection $x).RemoteAddress.IPAddressToString).Split('.') # Van de vierde byte trekken we ééntje af, want we willen 10.0.0.99 $y[3] = $y[3] - 1 # En dan maken we er weer een string van. $y -join '.' |
Werkt perfect hoor, maar ik ben zeker dat het eleganter of toch korter kan. Hoe zouden jullie programmeurs (i.t.t scripters zoals ik) dat doen?
Edit
Alternatieve weergave met de echte namen:
PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
| Function Get-ClusterNodeIP ($HostName) { $IPAddress = ((Test-NetConnection $HostName).RemoteAddress.IPAddressToString).Split('.') $IPAddress[3] = $IPAddress[3] - 1 $IPAddress = $IPAddress -join '.' Return $IPAddress } |
[ Voor 19% gewijzigd door YellowOnline op 30-03-2016 13:05 ]