Onduidelijk aantal productreviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 15:18
Graag zou ik willen weten waarom de pricewatch het product-review-aantal misleidend weergeeft voor bijv dit betreffende artikel:
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=wd+6tb+black

Vervolgens denk je hier te zien staan: 70 reviews voor de WD Black 6 TB, alleen wanneer je vervolgens de reviews van dit product bezoekt merk je dat er eigenlijk geen enkele review is van dit product en dit aantal 70 een samenvoeging is van alle reviews van WD Black HDD's (1 TB, 2 TB, 4 TB etc)

Is dit niet een vorm van misleiding want eigenlijk heeft de 6 TB variant helemaal geen reviews?
Tevens kan dit ook als gevolg hebben dat de 6TB variant als slecht wordt aanschouwd wanneer de geschreven reviews van de voorgangers van dit product negatief waren.
Dit terwijl de nieuwste generatie misschien vele malen beter is en/of andere technieken aan boord heeft.

Een review van de Galaxy S2 is ook niet representatief voor de Galaxy S7.

Tevens zou ik wel willen weten wat er nu gebeurt als ik een review schrijf voor de 6TB variant, krijgt deze dan als review-aantal 1 of 71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Frag1le schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:30:
Een review van de Galaxy S2 is ook niet representatief voor de Galaxy S7.
Dat is waar, maar hier zie je wel dat de S7 16GB en S7 32GB (fictief) ook onder dezelfde noemers vallen.

Ben het verder met je eens, vooral na het debacle met de 2TB seagates...

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Frag1le schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:30:
Vervolgens denk je hier te zien staan: 70 reviews voor de WD Black 6 TB, alleen wanneer je vervolgens de reviews van dit product bezoekt merk je dat er eigenlijk geen enkele review is van dit product en dit aantal 70 een samenvoeging is van alle reviews van WD Black HDD's (1 TB, 2 TB, 4 TB etc)

Is dit niet een vorm van misleiding want eigenlijk heeft de 6 TB variant helemaal geen reviews?
Ik zie het niet als misleiding, maar puur als 'onduidelijk'. De reden dat alle formaten van harde schijven hier samengepakt worden, is omdat deze allemaal onder dezelfde serie vallen. Het is inderdaad een beetje raar dat ze alles samenpakken, omdat de betrouwbaarheid van de 2TB niks te maken heeft met de betrouwbaarheid van de 6TB. Als het technisch mogelijk is, zou ik harde schijven dan ook los vermelden.

In het geval van telefoons moet, zoals hierboven ook genoemd, de S6 32GB, 64GB en 128GB met elkaar samen gepakt worden en dit gebeurd ook. Omdat dit exact dezelfde apparaten zijn, waarbij alleen het geheugen verschilt.
Tevens zou ik wel willen weten wat er nu gebeurt als ik een review schrijf voor de 6TB variant, krijgt deze dan als review-aantal 1 of 71?
Dan worden dat voor alle harde schijven in die serie gewoon 71 reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Misleidend is meteen weer zo'n naar woord voor een technisch gevolg van de samenvoeging van bepaalde producten enkele maanden geleden. Met die samenvoeging werd een ander probleem opgelost, namelijk dat als je naar een blauwe S6 keek een review van een witte S6 niet kon zien.

Het probleem is de grens trekken van wat samen hoort en wat niet. Ik ben het met de TS eens dat het bij HDD's niet wenselijk is om de reviews samen te voegen, er zijn nogal structurere verschillen tussen de HDD formaten. Slechte ervaringen met de 3TB variant zeggen weinig (niets) over de 2TB of 4TB variant. Ook de recente rapporten van BackBlaze met hun ruime selectie HDD's tonen duidelijke afwijkingen in uitvalspercentages binnen één merk en serie, en enkel op basis van het formaat van de HDD.

Echter, dient een 32GB S7 wel bij een 64GB S7 te staan? Kan er daar ook geen sprake zijn van structurele verschillen? En als het bij de S7 geen punt is, hoe zit het bij een andere serie producten waar naast een hoeveelheid opslag binnen dezelfde serie gewoon even een andere SOC wordt gebruikt?

Ik zou voorstellen dat een perfecte oplossing niet bestaat en het huidige systeem in tact laten, enige verantwoordelijkheid om even naar de reviews te spieken lijkt mij wel een redelijke stelling. Echter dat bij HDD's (en evt andere categorien die later worden aangedragen waar samenvoegen overduidelijk niet wenselijk is) een fix wordt toegepast om ze te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
code:
1
2
3
misleiding v

een opzettelijke en geslaagde poging iemand een onjuiste indruk te geven

Ik ben er bij het schrijven van dit topic niet vanuit gegaan dat tweakers.net dit bewust opzettelijk heeft gedaan, dus dat wil ik hierbij graag uitsluiten. De opzet van de technische aanpassing was het samenvoegen van producten, dus een beetje opzettelijk was het dus wel weer :)

Een 'verkeerd' review-aantal dekt namelijk de lading niet echt met wat ik vervolgens schreef in OP.
Ik zou even niet weten welk woord ik hier anders voor gebruikt zou kunnen hebben.

Zoals ik al schreef kan dit ook een averechts gevolg hebben voor nieuwe producten die eigenlijk gewoon goed zijn maar waar hun voorgangers slechte reviews hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Foritain schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:21:

Het probleem is de grens trekken van wat samen hoort en wat niet. Ik ben het met de TS eens dat het bij HDD's niet wenselijk is om de reviews samen te voegen, er zijn nogal structurere verschillen tussen de HDD formaten. Slechte ervaringen met de 3TB variant zeggen weinig (niets) over de 2TB of 4TB variant. Ook de recente rapporten van BackBlaze met hun ruime selectie HDD's tonen duidelijke afwijkingen in uitvalspercentages binnen één merk en serie, en enkel op basis van het formaat van de HDD.

Echter, dient een 32GB S7 wel bij een 64GB S7 te staan? Kan er daar ook geen sprake zijn van structurele verschillen? En als het bij de S7 geen punt is, hoe zit het bij een andere serie producten waar naast een hoeveelheid opslag binnen dezelfde serie gewoon even een andere SOC wordt gebruikt?
De uitdaging is inderdaad waar de grens tussen een serie, product en uitvoering getrokken moet worden. Bij harde schijven is het mijn inziens nogal discutabel om modellen met een verschillende capaciteit als uitvoering van hetzelfde product te beschouwen. Het aantal platters en wellicht ook de gegevensdichtheid kan verschillen en daarmee het energieverbruik, de warmteontwikkeling, prestaties en betrouwbaarheid. Ik vind dat we ze beter een niveau hoger kunnen schuiven: 'WD Black' is de serie met daarin per capaciteit een product en per product uitvoeringen voor bijvoorbeeld een retail- of OEM-versie.

Bij smartphones is het een ander verhaal. De kleur en de opslagcapaciteit hebben geen noemenswaardige invloed op de prestaties of de gebruikservaring (behalve dat je het apparaat minder snel volloopt, maar dat kan iedereen inschatten op basis van de specs). Als er toch grote verschillen zijn door bijvoorbeeld een andere SoC zou er overwogen moeten worden om die uitvoering in een eigen product te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
@Femme helemaal mee eens, die groepering die je schetst is ook erg logisch. Soms heb je binnen een zelfde lijn en zelfde capaciteit toch nog een ander type nummer (zonder dat dit het retail/oem verschil is) deze kunnen in het geval van HDDs dan ook gegroepeerd worden lijkt mij omdat dit ook nagenoeg dezelfde HDDs zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frag1le
Ik ben benieuwd of dit ooit nog eens aangepast gaat worden.
Bij SSD's is het me namelijk opgevallen dat dit niet het geval is.
https://tweakers.net/product/411238/samsung-850-evo/
https://tweakers.net/prod...ial-mx200-2-komma-5-inch/

Hierbij worden de reviews van de verschillende groottes ook niet samengevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 18:51

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Frag1le schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:23:
Ik ben benieuwd of dit ooit nog eens aangepast gaat worden.
Bij SSD's is het me namelijk opgevallen dat dit niet het geval is.
https://tweakers.net/product/411238/samsung-850-evo/
https://tweakers.net/prod...ial-mx200-2-komma-5-inch/

Hierbij worden de reviews van de verschillende groottes ook niet samengevoegd.
Bij ssd's is daar inderdaad niet voor gekozen, omdat daar de (prestatie)verschillen enorm groot kunnen zijn tussen de grootste en de kleinste opslagcapaciteit. Bij interne harde schijven is dit ook het geval, maar zijn de verschillen minder groot. Wellicht dat we dit verschil onderschat hebben bij deze categorie en dat we ze toch los moeten gaan tonen.

Hoe dan ook kan de melding over de hoeveelheid reviews wellicht wat beter, zodat duidelijk is dat het om het totaal aantal reviews binnen een productlijn gaat en niet perse van die specifieke variant. Probleem is wel, hoe we dat gaan tonen, we hebben maar beperkt ruimte aldaar, helemaal op de grade C en D responsive varianten (smartphones) van onze site. Maar daar mag de productmanager over nadenken, dus move ik dit topic naar Mooie Features + titelfix (misleidend veranderd in onduidelijk).

• Frag1le
Op de FP nu een mooi artikel over de PW verbeteringen, helaas is bovengenoemde nog niet gefixt.
Pagina: 1