Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw VPN Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• wooshx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-02 15:24
Beste mensen,

Hier gebruiken wij een VPN die gemaakt is met Windows Server R2 op SSL als ik het goed zeg, en deze is minimaal beveiligd. Deze kan extern benaderd worden door toegewezen IP adressen voor een aantal personen.

Ik zoek nu eigenlijk een andere mogelijkheid om een VPN in te richten en deze ook beveiligd te maken. Wat ik nu eigenlijk wil vragen of jullie enig advies hebben met betrekking tot een andere VPN? Hiermee bedoel ik welke VPN ik moet gebruiken, welke protocollen en eventuele certificaten? Deze moet ook van buitenaf benaderd kunnen worden. We gebruiken NG barracuda voor de firewall, volgens mij kun je hier ook een VPN inrichten, maar ik heb dus geen idee of dit goed werkt en of je er certificaten en protocollen mee kan instellen.

Het gaat me even niet om de kosten of de eventuele hardware, maar om het plan! Ik heb geen idee of jullie me hier mee kunnen helpen en of ik zo wel voldoende informatie heb gegeven, maar proberen kan altijd.

Alvast bedankt

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:31
Eerste hit op Google: https://techlib.barracuda...bngv54/client-to-site+vpn

Is dit niet exact wat je wilt?

Verwijderd

Wat wil je? Twee sites (gebouwen) met elkaar verbinden, of meerdere "buiten medewerkers" (of thuis werkers) toegang bieden tot je Windows Server zodat zij bv op de shares kunnen komen, zakelijke applicaties (databases) kunnen benaderen etc.....

Is dat de bedoeling?

• wooshx
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:11:
Wat wil je? Twee sites (gebouwen) met elkaar verbinden, of meerdere "buiten medewerkers" (of thuis werkers) toegang bieden tot je Windows Server zodat zij bv op de shares kunnen komen, zakelijke applicaties (databases) kunnen benaderen etc.....

Is dat de bedoeling?
Sowieso kunnen twee vestigingen verbinding maken met elkaar op het moment door middel van VLAN's, ik ben nog niet heel bekend met de VPN dus ik heb geen idee of dit ook in die VPN zit?

Daarnaast is het inderdaad ook de bedoeling dat mensen van buitenaf dingen kunnen benaderen.

• wooshx
Dankjewel, ik ga hier zeker naar kijken.

Ik had nog niet specifiek gezocht op barracuda omdat ik eigenlijk eerst naar andere alternatieven wou kijken, maar als dit goed uitpakt zie ik geen reden om iets anders te nemen.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:31
wooshx schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:20:
[...]

Dankjewel, ik ga hier zeker naar kijken.

Ik had nog niet specifiek gezocht op barracuda omdat ik eigenlijk eerst naar andere alternatieven wou kijken, maar als dit goed uitpakt zie ik geen reden om iets anders te nemen.
Als je bestaande pakketten al voldoen aan wat je wilt, zou ik niet naar een ander pakket kijken. Zet dus eens je requirements op papier, inclusief prioriteit en kijk dan of je bestaande pakket hier al aan voldoet. En als het niet overal aan voldoet (stel dat je keus voor protocol op OpenVPN valt), vraag je dan af of de requirement wel heel erg hard is, of dat je pakket een prima alternatief biedt.
Pagina: 1