Beste reactie van de maand?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:48
Telkens als het moderatiesysteem (om wat voor reden dan ook) weer ter discussie wordt gesteld, wordt er de nadruk op gelegd dat het moderatiesysteem van Tweakers als een van de weinige systemen er op gericht is om kwaliteit en niet de populariteit van reacties te meten/beoordelen. Directe aanleiding voor dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46338229

Wat ik het meest jammer vind is dat het moderatiesysteem tijd nodig heeft - als ik het nieuws lees staan veel reacties nog niet goed. De nieuwsberichten van 24-48 uur oud lees ik maar zelden nog eens terug en al helemaal zelden voor de reacties. (Voor achtergrondartikelen en reviews ligt dit wat anders.) Ik kan mij voorstellen dat dit voor veel mensen geldt, maar jullie hebben achter de schermen vast meer zicht op het aantal views-sinds-plaatsing-van-het-nieuws.

Hoe dan ook, is het wellicht een idee om, á la beste userreview van de maand, iets te doen voor de mensen die mooie +3 posts plaatsen? Nu verdwijnen die bijdragen letterlijk in de archieven, terwijl die reacties nog eens onder het voetlicht brengen wellicht ervoor zorgt dat en meer mensen de reactie lezen, nog duidelijker wordt dat het moderatiesysteem om kwaliteit gaat én geeft de +3 reacties en de behorende users nog een klein beetje meer erkenning. Misschien een speciale +4 voor de beste reactie van de maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is al eens eerder geopperd om de beste reacties een speciaal plekje te geven. Ik vind dat wel een goed idee, maar dan moet daar wel devtijd voor worden vrijgemaakt.

Wat zou de beste manier zijn om +3-reacties in het zonnetje te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:33

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

RoD schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 15:24:
Het is al eens eerder geopperd om de beste reacties een speciaal plekje te geven. Ik vind dat wel een goed idee, maar dan moet daar wel devtijd voor worden vrijgemaakt.

Wat zou de beste manier zijn om +3-reacties in het zonnetje te zetten?
In userreview van de maand natuurlijk!
Daar hoeft toch geen devtijd voor worden vrijgemaakt?

[ Voor 6% gewijzigd door Johan9711 op 31-03-2016 16:07 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Johan9711 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Zou kunnen, maar reviews en losse reacties hebben an sich weinig met elkaar van doen :)

Verder denk ik dat er wel wat tijd voor moet worden vrijgemaakt om het te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
RoD schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:25:
[...]

Zou kunnen, maar reviews en losse reacties hebben an sich weinig met elkaar van doen :)

Verder denk ik dat er wel wat tijd voor moet worden vrijgemaakt om het te implementeren.
Niet in de review van de maand, maar de opzet daarvan vind ik in ieder geval erg goed dus wellicht dat er iets vergelijkbaars zou kunnen komen. Of net als de BBGs, afwisseling.

Ik zou zelf meer aandacht willen onder het nieuwsbericht/achtergrondartikel. Je kunt nu op kwaliteit sorteren, maar alleen bij een platte weergave gesorteerd op kwaliteit komt een +3 post helemaal bovenaan. Sorteer je op tijd en of threaded komt de +3 wel hoog, maar niet per se bovenaan. Ik zie wel iets voor me zoals het beste antwoord bij de vragen topics op het forum. Wellicht moet je dan het aan de auteur van het nieuwsbericht laten om aan reactie definitief daar te plaatsen en niet aan het moderatiesysteem (o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Johan9711 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Ik denk niet dat dat een echt ideale plek is. Een review is immers totaal wat anders. Een reactie heeft veel meer relatie tot een bepaald nieuwitem en zijn waarde kan zelfs afhankelijk zijn van de andere reacties onder een item of in een thread.

Voor de rest vind ik het een leuk idee. Hoe zou je dit soort reacties er uit pikken?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:33

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Zo veel +3's zijn er niet. Alle +3's die volgens de richtlijnen van de modfaq ook echt +3 zijn, komen wat mij betreft in aanmerking en worden genomineerd.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Johan9711 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:22:
Zo veel +3's zijn er niet. Alle +3's die volgens de richtlijnen van de modfaq ook echt +3 zijn, komen wat mij betreft in aanmerking en worden genomineerd.
En ik denk dat de auteur van het (nieuws)artikel een belangrijke stem kan hebben. Nu zie je ook al dat de auteur (of iemand van de redactie) inhoudelijk reageert en soms het artikel aanvult. De meeste +3 posts zijn een zodanige aanvulling op het artikel dat het aanpassen ervan niet meer te doen is. Wanneer de auteur dan de reactie integraal een spotlight plek kan geven is dat een stukje erkenning.

Of over een heel andere boeg: op dezelfde manier als nu de beste review wordt gekozen, zou de beste reactie kunnen worden geselecteerd. Anders dan bij de beste review wordt er niet een selecte gepresenteerd. De user achter de beste reactie krijgt de kans om waar nodig de reactie aan te passen / aan te vullen die komt als volwaardig (achtergrond)artikel op de frontpage.
Pagina: 1