Versterker voor studentenhuis ~€250

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:13
Hi iedereen,

Ik wil graag een beroep doen op jullie expertise! Binnenkort upgrade ik m'n studentenkamer naar een iets royalere ruimte. Ik krijg twee bescheiden passieve B&W-speakers van een kennis van mij, enkel weet ik niet exact hoe ik de setup moet aanvangen.

De manier waarop ik momenteel muziek afspeel is eigenlijk enkel via Spotify/NAS/Soundcloud/Youtube. Via de TV heb ik een goedkoop logitech actief speakersetje aangesloten via een 3.5mm jack en alle muziek speel ik i.c.m. een Chromecast af.

Nu vind ik het wel een beetje zonde om altijd de TV aan te hebben, dus leek me het logischer om een Chromecast audio te kopen en via de versterker al mijn muziek af te spelen. Daarnaast zijn de B&W-speakers natuurlijk niet direct aan te sluiten op mijn TV en ga ik sowieso een versterker nodig hebben om ze te gebruiken, volgens mij.

Ik vind het belangrijk dat muziek gemakkelijk af te spelen en te beheersen moet zijn via m'n laptop/telefoon, dus ook het volumebeheer, e.d. Dit gaat nu vrij gemakkelijk via m'n TV, maar dat hoeft van mij dus niet meer. Ik heb al een beetje rondgekeken naar een versterker, maar ik zie eigenlijk door het bomen het bos niet meer.

Ik zag deze versterker met extra connectiviteit naar Spotify, maar ik vermoed dat ik hoofdzakelijk een Chromecast ga gebruiken: pricewatch: Samsung WAM270 Multiroom LinkMate

Een iets conventionelere versterker is deze: pricewatch: Pioneer A-10-K

Hebben jullie enig idee wat voor mijn wensen en doeleinden een goede versterker is? Of moet ik voor mijn wensen gewoon de Chromecast via de TV aansluiten dat hoofdzakelijk gebruiken? Of is de beste optie om gewoon een Chromecast én Chromecast audio te gebruiken?

Alvast vriendelijk bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Belecthor op 30-03-2016 09:47 ]

Beste antwoord (via Belecthor op 30-03-2016 12:02)

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Nee, maakt niet veel uit. Gewoon kijken naar functionaliteit en welke het beste past in jouw budget. Pioneer, Onkyo, Denon, Marantz (2de hands), Sony of elk ander bekend merk, zijn zeer gelijkwaardig aan elkaar.

Je kunt ook bij WhatHifi kijken naar de 'Best Buys' http://www.whathifi.com/b...st-home-cinema-amplifiers

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Welke speakers zijn het? (Wattage, ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
.Maarten schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:41:
Welke speakers zijn het? (Wattage, ohm)
Goede vraag! Helaas weet ik dat niet, omdat ik de speakers nog niet in m'n bezit heb. Het zijn overigens wel bescheiden speakers, dus ga maar van een relatief laag wattage uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit kan het wel voor je doen denk ik. V&A aangeboden: Te koop onkyo SR600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:15

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou gewoon een willekeurige versterker van MP trekken. Dat kan een wat oudere surround receiver zijn, maar ook een normale stereoversterker. Dan ben je zo'n €50 tot €80 kwijt.

Dus zoiets:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:53
Voor 250€ heb je al een receiver van Pioneer: de VSX-529 - pricewatch: Pioneer VSX-529-K

Doet al wat je wil, en kan je jaren mee verder.
Als je beter wil, dan kan je zeker op marktplaats iets vinden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Bedankt voor de reacties!

Ik heb er nog even over na gedacht. Is het een goed idee om de opstelling als volgt te doen:

1. Speakers in de versterker via RCA (of optisch?)
2. Chromecast in de versterker via HDMI
3. Video's en muziek via m'n laptop/telefoon naar de Chromecast streamen

Is dit mogelijk of werkt het niet op deze wijze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11-10 21:49
Ja dat is mogelijk, je hoeft dan niet een nieuwe chromecast audio te kopen, een losse versterker speelt de muziek ook van een chromecast af als de tv uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Top! Dan haal ik denk ik een een gewone receiver met HDMI. Ik krijg het idee dat Pioneer of Onkyo goede merken zijn. Zijn er specifieke aan te raden modellen die binnen mijn prijsrange passen? (Naast die al genoemd zijn uiteraard)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Nee, maakt niet veel uit. Gewoon kijken naar functionaliteit en welke het beste past in jouw budget. Pioneer, Onkyo, Denon, Marantz (2de hands), Sony of elk ander bekend merk, zijn zeer gelijkwaardig aan elkaar.

Je kunt ook bij WhatHifi kijken naar de 'Best Buys' http://www.whathifi.com/b...st-home-cinema-amplifiers

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Belecthor schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:36:
Bedankt voor de reacties!

Ik heb er nog even over na gedacht.

1. Speakers in de versterker via RCA (of optisch?)
Dan zou ik hier nog even verder over nadenken. Speakers met optische kabel aansluiten is doorgaans écht niet mogelijk. Speakers willen koperdraad hebben voor inkomend signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

Belecthor schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:43:
Top! Dan haal ik denk ik een een gewone receiver met HDMI.
Nieuw of tweedehands? Let op dat de receiver HDMI Processing heeft. Nu is dat de laatste jaren wel standaard, maar mocht je een ouder (tweedehands) exemplaar pakken welke toevallig HDMI Switching heeft dan kan je niets met een ChromeCast.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

sypie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:33:
[...]
Dan zou ik hier nog even verder over nadenken. Speakers met optische kabel aansluiten is doorgaans écht niet mogelijk. Speakers willen koperdraad hebben voor inkomend signaal.
Of het moeten actieve speakers zijn - waarbij dan ook nog een ingebouwde DAC nodig is voor aansluiten via optisch - , maar dan is het nut van een receiver (en de gehele opzet) weer discutabel.

Edit:
Woohoo, dubbelpost :P

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 30-03-2016 15:50 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Heisenberg_
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-02 15:39
Voor €229 vind ik dit een erg mooie receiver: pricewatch: Onkyo TX-SR343 Zilver

De fronts kan je aansluiten met een tulpstekker en er zit bluetooth op. Ik weet alleen niet of deze wifi heeft, er staat "Streaming Media Player Ready", dat is mij onduidelijk.
Pagina: 1