Desktop voor thuisgebruik +/- €1800

Pagina: 1
Acties:

• Braern
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-02 23:16
Na 6 jaar trouwe dienst is mijn laptop helaas aan het eind van zijn leven gekomen en heeft hij mij verlaten. Omdat de band die ik met dit beestje heb blijkbaar toch bijzonder genoeg was, is hij een paar minuten na een back-up ermee opgehouden. Vroeger nam ik hem trouw iedere dag mee naar de studie en kreeg hij voldoende beweging, maar in de laatste jaren ging het al wat minder en heb ik hem thuis gelaten.
In deze periode kwam ik er dan ook achter dat ik eigenlijk geen laptop meer nodig had, en misschien beter op zoek kon gaan naar een vervangende desktop. Na veelvuldig gebruik van de Tweakers Pricewatch en het afstruimen van het forum was het dan toch tijd om eindelijk de knoop door te hakken en een account aan te maken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik heb altijd een oude laptop gehad waarmee ik mij goed kon redden. Dus ik zoek meer een basis systeem met upgrade mogelijkheden. Wat er volgens mij gewoon op neer gaat komen dat ik een systeem uitzoek met een goedkope videokaart die makkelijk vervangen kan worden.

Edit:
En dan vergeet ik de vraag te beantwoorden...
Ik hoef er niet de nieuwste spellen op te spelen. En aangezien er nieuwere videokaarten uit gaan komen hoef ik nu niet het beste bang-for-buck te hebben. Daarom heb ik gekozen voor een 960.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Gezien het feit dat ik van een laptop af kom begin ik op een nul-punt. Ik ben van plan ongeveer €1.000,- aan het systeem uit te geven. En ongeveer €800,- aan een monitor.
€1.800,- dus.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Een goedkoop toetsenbordje en een muis. Maar deze vervang ik wel op eigen initiatief :).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Eerlijk gezegd ben ik gewoon een leek op het gebied van computers. Ik denk dat ik zelf een aardig lijstje bij elkaar heb gesprokkeld.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ja.. merken. Als er iets is waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie dan is het wel de hoeveelheid verschillende merken met exact dezelfde specificaties. Ik heb geen idee wat goed is en wat nu een A-merk is of wat nu een B-merk is. Geen voorkeur dus.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Een laag geluidsniveau is mooi meegenomen. Maar ik verwacht niet dat de computer zwaar genoeg belast gaat worden om dit tot een storend niveau te krijgen.
Het energieverbruik zou ik wel laag willen houden. Hier hoeft niet alles voor te wijken, maar het is wel iets om in het achterhoofd te houden.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Nee! Ik vind het zelf assembleren al spannend genoeg. Laat ik het overklokken en de extra kosten die dit met zich mee gaat brengen maar achterwege.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Past alles wel bij elkaar? Heb ik niet ergens een grote fout gemaakt waardoor ik het mijzelf bij het assembleren onmogelijk ga maken?

Of..

Zijn er betere componenten aan te raden dan degene die ik heb uitgezocht?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,-€ 183,-
1MSI H170M-A PRO€ 98,95€ 98,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 229,95€ 229,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Fractal Design Define S€ 77,95€ 77,95
1Samsung S34E790C Zilver, Zwart€ 898,-€ 898,-
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 19,95€ 19,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 68,99€ 68,99
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,90€ 84,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.800,59

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
ik vraag me toch af, wat wil je met de pc gaan doen?
wil je er op gamen dan ga je er op dat scherm dat je nu gekozen hebt niet komen, dan heb je echt meer grafische kracht nodig.

dus ik vraag me af, wat voor games je wilt spelen ?
en waarom een monitor van 800 euro? je hebt nu een 1440p ultrawide monitor, is er een rede dat normaal 1440P niet genoeg is?

je lijstje ziet er niet verkeerd uit, maar ik denk ergens dat je misschien iets teveel uitgeeft dan nodig.

• Braern
De ultrawide monitor is meer een persoonlijke keuze. Ik werk zelf niet met grafisch veeleisende software, en ik game niet of nauwelijks. Het scherm zal tevens als TV gebruikt worden om lekker op een luie zondag een filmpje te kunnen kijken.

Omdat ik op dit moment een curved TV heb en hier heel tevreden mee ben, nam ik dit mee in mijn redenatie. Of ik hier goed aan doe.. Ja dat weet ik ook niet.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
je kiest een mATX mobo en een grote ATX kast. Ik zou een lekker compacte mATX kast kopen bv:
pricewatch: Fractal Design Core 1500 (simpel, goedkoop, compact) of
pricewatch: Fractal Design Define Mini (luxer, duur, groter)

8G ram (2x4) is zat en je mobo heeft 4 ram slots dus upgraden is simpel

je ssd is aan de dure kant, een pricewatch: Crucial BX100 250GB is een stuk goedkoper en een pricewatch: Crucial BX200 480GB is wat trager maar wel veel groter (kan je die HDD misschien wel weglaten!)

Verder een prima PC met een erg dure monitor

• Ergo
als je niet gaat gamen kan je eventueel de videokaart weglaten.
je hebt geen extra gpu nodig om ultrawide te gebruiken hoor, met de igpu van je processor moet dit makkelijk lukken. ook denk ik trouwens dat een normale 1440P monitor ook goed genoeg is voor jou.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 208,95€ 208,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 79,95€ 79,95
1Fractal Design Define Mini€ 87,95€ 87,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 28,95€ 28,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 67,95€ 67,95
1Crucial MX200 2,5" 500GB€ 139,95€ 139,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,65

met bovenstaand systeem kan je eigenlijk al het dagelijkse prima en vlot doen.
ik heb er een grotere SSD ingezet gezien dit makkelijk binnen budget past en verder 1TB HDD voor wat films, al zou je makkelijk ook een grotere kunnen nemen, of zelfs van het budget dat je over hebt een nas bouwen als je ver wilt gaan :+

quo monitor kan je makkelijk af met veel minder geld, of je moet dit echt graag willen :).

eventjes wat opties op een rijtje.

Dell Ultrasharp U2515H voor 325 euro. een prachtig 1440P Ips model met veel goeie reviews.

mocht je toch echt graag een gebogenscherm willen zou je de Dell U3415W Zwart kunnen nemen. is een prachtig scherm van hoge kwaliteit. ff een review om je te overtuigen en kost gewoon minder.

denk dat je voor 1400 euro klaar met een grote SSD, snellere processor die in mijn ogen de 2 tientjes wel waard is. en dit allemaal in een mooie compacte stille behuizing :)

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12 13:19
Ik zie nog steeds niet wat je nu met het systeem gaat doen.
Als je er niets bijzonders mee doet dan ben je nu geld aan het weggooien, want dan is het zwaar overkill.
Neem dan lekker een i3 met een simpel moederbord en 8gb geheugen en een 128GB SSD.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 30-03-2016 13:35 ]

• Ergo
Arjant2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:35:
Als je er niets bijzonders mee doet dan ben je nu geld aan het weggooien, want dan is het zwaar overkill.
Neem dan lekker een i3 met een simpel moederbord en 8gb geheugen en een 128GB SSD.
dit is trouwens ook helemaar waar.
misschien handig om dit even te verduidelijken

• Braern
Rrob schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:19:
je kiest een mATX mobo en een grote ATX kast. Ik zou een lekker compacte mATX kast kopen bv:
pricewatch: Fractal Design Core 1500 (simpel, goedkoop, compact) of
pricewatch: Fractal Design Define Mini (luxer, duur, groter)

8G ram (2x4) is zat en je mobo heeft 4 ram slots dus upgraden is simpel

je ssd is aan de dure kant, een pricewatch: Crucial BX100 250GB is een stuk goedkoper en een pricewatch: Crucial BX200 480GB is wat trager maar wel veel groter (kan je die HDD misschien wel weglaten!)

Verder een prima PC met een erg dure monitor
Bedankt voor het advies over de kasten. Ik koos juist voor een iets groter model omdat het de eerste is die ik zelf in elkaar zal zetten. Iets aan extra ruimte vind ik dan juist wel mooi meegenomen. Ik ben al vanalles tegengekomen over kabelmanagement en dat soort dingen. En ik dacht dat ik het mijzelf dan iets makkelijker zou maken.
Verder weet ik niet wat de toekomst gaat brengen. Ik game op dit moment nauwelijks omdat mijn laptop zich hier niet voor leent. Maar ik zal er vast wel een aantal spellen op gaan spelen. Hierbij denk ik aan Skyrim en dat soort (oudere) spellen. En mocht ik de smaak te pakken krijgen, dan is de videokaart snel aangepast. Maar dan moet er wel ruimte voor zijn in de kast :).

Bij het geheugen heb ik denk ik per ongeluk de verkeerde gekozen. De bedoeling was de 2x4 variant. Mijn excuses hiervoor.

De SSD had ik op basis van de reviews uitgezocht. Ik dacht gelezen te hebben dat deze bij normaal dagelijks gebruik juist iets beter waren dan die van Crucial.
Arjant2 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:35:
Nate-Senpai schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:57:
[...]

dit is trouwens ook helemaar waar.
misschien handig om dit even te verduidelijken
Ik zou het graag willen verduidelijken. Maar dat beeld heb ik voor mijzelf ook nog niet helemaal duidelijk. Ik ga vanuit een 0-punt dadelijk naar een systeem waarmee ik veel meer opties heb. Het lijkt mij dan ook logisch dat ik deze opties ga uitproberen.
Ik weet dat ik geen i7 nodig ga hebben. Tussen de i3 en de i5 zat €65,- en zoals ik het lees een wereld van verschil. Ik wil dan liever nu de keuze maken voor de i5 dan achteraf spijt te hebben van de i3.
En ik ben nog steeds verdwaald in het bos van de moederborden. Hierbij heb ik mij laten leiden door de BBG van januari.

Persoonlijk neig ik toch nog altijd naar een gebogen scherm. Maar ik zal me zeker gaan oriënteren op dit gebied. Uiteindelijk is het scherm hetgene dat je van je computer zal blijven zien. En ik moet eerlijk bekennen dat ik van het uiterlijk van het samsung scherm gecharmeerd was.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
Let er wel op dat je op dat moederbord de Samsung S34E790C niet kunt aansturen met 60 Hz. Dat doet hij via HDMI waarschijnlijk maar op 30 of 50 Hz. Je hebt Displayport nodig om hem op 60 Hz te krijgen.

Manual:
http://org.downloadcenter...20312/BN46-00442A-Eng.pdf

Pag 23:
To display 3440 x 1440 @ 50 Hz, use an HDMI cable that supports 3440 x 1440 @ 50 Hz. Make sure that the graphics card of
the HDMI source supports 3440 x 1440 @ 50 Hz.

Pag 83:
Maximum resolution
3440 x 1440 @ 60 Hz (DisplayPort)
3440 x 1440 @ 50 Hz (HDMI)

• Braern
White Feather schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:21:
Let er wel op dat je op dat moederbord de Samsung S34E790C niet kunt aansturen met 60 Hz. Dat doet hij via HDMI waarschijnlijk maar op 30 of 50 Hz. Je hebt Displayport nodig om hem op 60 Hz te krijgen.

Manual:

Pag 23:
To display 3440 x 1440 @ 50 Hz, use an HDMI cable that supports 3440 x 1440 @ 50 Hz. Make sure that the graphics card of

Pag 83:
Maximum resolution
Bedankt voor de informatie! Hier had ik niet bij stil gestaan. Ik heb in de pricewatch gekeken naar een ander moederbord. Ik vond een AsRock versie met een DisplayPort. En zag bij de productinformatie dat er 2133 geheugen werd ondersteund. Het is weer een Micro-ATX variant, maar de ATX variant van deze heeft volgens mij geen DisplayPort. Ik vond ook een ASUS variant waar nu nog een Cashback actie op is. En ook 2133 ondersteund.

Ik heb mijn lijstje dus iets aangepast en kom nu tot het volgende.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,-€ 183,-
1Asus H170 PRO GAMING€ 128,-€ 128,-
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 229,95€ 229,95
1Fractal Design Define S€ 77,95€ 77,95
1Dell U3415W Zwart€ 724,79€ 724,79
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 19,95€ 19,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 37,95€ 37,95
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.622,44

Ik denk dat het allemaal bij elkaar zou moeten passen nu. Maar zouden jullie nog een laatste blik erop kunnen werpen?

• Arjant2
Mis ik iets?
Hij heeft toch een dedicated videokaart er in zitten? En op die GTX960 zitten 3 DP porten.
Moederbord wordt dan niet gebruikt voor aansturen van een monitor, dus het doet er niet toe wat het moederbord aan resolutie of verversingssnelheid aan kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Arjant2 op 31-03-2016 09:17 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
Arjant2 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:14:
[...]

Mis ik iets?
Hij heeft toch een dedicated videokaart er in zitten? En op die GTX960 zitten 3 DP porten.
Moederbord wordt dan niet gebruikt voor aansturen van een monitor, dus het doet er niet toe wat het moederbord aan resolutie of verversingssnelheid aan kan.
Je hebt gelijk. Ik was eerst begonnen met een verhaal op mijn mobiel, maar duurde te lang. Daarna op mijn pc verder gegaan.

Omdat er eigenlijk uit het verhaal bleek dat er geen gpu nodig is (want weinig gamen) heb ik die blijkbaar in 2e instantie niet meer genoemd.

Maar inderdaad dus: als er een Gtx 960 met DisplayPort komt (of een andere recente kaart), is de aansluiting op het moederbord niet van belang.

• Arjant2
Hij heeft het over 'niet de nieuwste games', dat wil niet zeggen weinig gamen, kan nog steeds veel zijn maar wat oudere ;)
Gamen op een IGP wil je echt niet, dus dan kom je toch wel uit bij een dedicated kaartje.

• Ergo

Manual:

Pag 23:

Pag 83:
Maximum resolution
Ik weet niet of ik iets mis, maar het moederbord heeft gewoon displayport 1.2. Dus hier moet gewoon ultra wide op 60hz mee gehaald kunnen worden.

De videokaart heeft hierdoor niet echt meerwaarde want gamen op deze resolutie met de 960 gaat hem niet worden.

Dus zou je willen gamen zou ik op ze minst investeren in een 390 of niet gamen en de gpu weglaten.

• Arjant2
Die pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H heeft geen DP volgens de specs, dus of tweakers mist iets of.... dus op zich terechte opmerking (oorspronkelijke moederbord van de TS pricewatch: MSI H170M-A PRO heeft ook geen DP poort).
Daarbij komt dat een 390 het ook niet gaat trekken op die resolutie. Dus uiteindelijk kom het er op neer dat je als je wil gamen je de resolutie moet verlagen. TS kan dan beter wachten met investeren in een echt goede videokaart tot de nieuwe generatie uit is, maar daar zal ook wel een fors prijskaartje aan hangen.

[ Voor 22% gewijzigd door Arjant2 op 31-03-2016 10:17 ]

• Braern
Zelfs bij het verlagen van de resolutie zal het voor mij een behoorlijke ervaring worden. De keuze voor de 960 was eigenlijk ook gemaakt om mijn opties open te houden. In mijn ogen is deze kaart ideaal om het systeem mee uit te proberen.
Als ik besluit om nieuwere games te gaan proberen of de resolutie op te voeren, dan zal ik hiermee wachten tot de nieuwe generatie kaarten uitkomen.

Ik wil jullie graag nogmaals bedanken voor de hulp bij mijn keuzes.

• Braern
Iets meer dan een week later is het dan zo ver. Alle onderdelen zijn er.. en alles zit in de kast. Youtube guides en het lezen van de instructieboekjes ten spijt heb ik toch iets fout gedaan.

Ik start de PC op, alles lijkt te werken. Alleen zegt mijn monitor dat er geen input is. Er is niets om uit te zenden. Dus gaat hij maar in een energiebesparings modus. Ondertussen heb ik al een paar uur lopen staren naar mijn PC en weet ik het niet meer. Ik zal onderin een paar foto's plakken om jullie experts het op die manier te laten zien :D

En mocht dat niet helpen. Woont er dan toevallig een Tweaker in de buurt van het dorpje Melick (Limburg, nabij Roermond) die mij uit de brand kan helpen? Want ik weet het niet meer..

Foto 1
http://postimg.org/image/44tj59ntj/

Foto 2
http://postimg.org/image/k4g39jjyh/

Voor de oplettende kijker, de harde schijf is inderdaad losgekoppeld op het moment. Ik ben bezig met het elimineren van problemen. Als het met de harde schijf niet lukt, en zonder ook niet. Ja.. dan is het dus niet de harde schijf! ;)

Als ik gedetaileerde foto's moet maken om het probleem op die manier te verhelpen dan doe ik dat ook wel!

Verwijderd

Het lijkt op de foto dat de videokabel aangesloten is op het moederbord. Prik deze eens in de videokaart!

• Braern
Op het moederbord heb ik twee kabels aangesloten de ATX Cable 24 pin (20+4) en de EPS/ATX12V 8 pin (4+4) cable. In de handleiding van het moederbord staat namelijk de mooie waarschuwing..
DO NOT forget to connect the 4-pin/8-pin EATX +12V power plug. Otherwise, the system will not boot up.

De kabel die in de videokaart zit is de PCIe 8 pin (6+2) cable.

Alle genoemde kabels heb ik ook op de PSU aangesloten.

Omdat ik toch mijzelf niet helemaal vertrouw heb ik de kabels even losgemaakt. Op de 12v kabel die naar het moederbord gaat staat CPU. En deze past ook niet op de kaart. Of heb ik je verkeerd begrepen?

• Ergo
ABC heeft het over de HDMI/DP kabel , probeer die eens in de videokaart te duwen.
(denk ik althans)

[ Voor 10% gewijzigd door Ergo op 09-04-2016 21:59 ]

• Braern
http://postimg.org/image/buxqi163n/

Beide heb ik nu in de videokaart zitten. Mijn scherm gaat echter nog steeds rechtstreeks naar powersafe omdat er geen beeld doorgezonden wordt. Dit terwijl ik toch verwacht iets te zien van een opstartprogramma. Of ben ik hier helemaal de verkeerde kant op aan het denken?

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
De aansluitingen van de kabels heb je al meerdere malen gecheckt ga ik vanuit, dus dat slaan we even over.

Geeft het moederbord een foutcode? In piepjes of iets dergelijks, het zou kunnen dat de pc gewoon niet POST.
Een andere optie is (als je denkt dat de pc wel POST, maar gewoon geen beeld geeft) om een ander beeldscherm en andere kabel te proberen, of proberen het beeldscherm op een ander device aan te sluiten.

Als ook een ander beeldscherm niets geeft, lijkt het er eerder op dat de pc echt niet POST. Wat je dan kan doen is draaien met slechts 1 reepje ram, en dan verschillende slots proberen.
Daarna is het een idee om de cpu weer los te halen, en te kijken of er geen pinnetjes in het mobo zijn verbogen.

🇺🇦

Verwijderd

Gebruik je 2 kabels voor 1 monitor? Probeer eens met enkel een DP kabel. (Of ben ik niet op de hoogte hoe de monitor aangesloten moet worden?)

• Braern
Ik gebruikte beide kabels om uit te sluiten dat het een probleem was dat zich enkel met HDMI of met de DP kabel voordeed. Ik heb ze ook afzonderlijk geprobeerd maar ook dat werkte niet.

Morgen haal ik hem weer uit elkaar en zal ik vanaf stap 1 opnieuw beginnen. Mocht dat niet helpen, dan hoop ik dat ik bij een Tweaker in de buurt op de koffie mag komen. Bedankt voor de tips tot nu toe in ieder geval! Ik zal er wel een mooi verhaaltje over typen als het uiteindelijk allemaal werkt :D

• OkkeB
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-11 14:22
Ik had met mijn pc vergelijkbaar probleem. Heb je ook hele videokaart los gemaakt en dan zonder geprobeerd? Bij mij lag het probleem in dat ik geen drivers voor mijn videokaart had geïnstalleerd.

Was ook mijn eerste build...

Ik had zelfs geen drivers voor internet, heb ze toen via usbstick erop gezet vanaf een andere pc.

Suc6

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik had met mijn MSI gtx970 ook dit euvel, bij mij zat het probleem bij de PCIe kabels. heb t verloop stekkertje wat bij de videokaart er tussen gezet en ik had beeld! (de 8pins aansluiting)
voeding hier is een ocz700mxsp en deze werkte gewoon zonder verloopstekker met een GTX580...

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/12938321_961734993941426_3629471221156239358_n.jpg?oh=fd1b071964dbe9c5a9f52a5203796bed&oe=5787D0B4&__gda__=1468182021_070c6614f0cae8fc32b7e500a7aeaaa5

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Braern
Een combinatie van alles heeft geholpen! Ik heb alles opnieuw in elkaar gezet, en het werkt. Bedankt allemaal!
Pagina: 1