Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Ik heb in mijn voeding standard 120 fan zitten.

Nu wou ik misschien kijken voor een fan met leds, maar wat voor snelheid is nodig voor voeding?

Ik heb een RECOM PE-M600 Voeding.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik zou persoonlijk niet de fan in de voeding vervangen. Ken de voeding niet van binnen, maar ik ben bang dat je dan zult moet gaan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Kijk hoeveel A de oude fan gebruikt, als je rond dat getal zit met de nieuwe fan zit het meestal wel goed. (of Google de naam/nummer van de oude fan voor het rpm en eventueel cfm)

Persoonlijk zou ik nooit een led fan in m'n voeding stoppen, maar ieder zo zijn ding natuurlijk.

Kijk ook gelijk of je de fan gewoon los kan maken, of dat je de draden moet knippen.

[ Voor 11% gewijzigd door [Remmes] op 30-03-2016 06:50 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt beter je geld uitgeven aan een goede voeding ipv een kwalitatieve slechte voeding, want meer is die Recom niet, oplappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
Ik zou dan eerder een led stripje in stoppen. Geeft MEER licht en je hoeft 9/10 keer op een gaatje boren niets aan de voeding te veranderen. Maar in welke kast zit het? want 90% van de nieuwere kasten hebben de voeding fan aan de onderkant van de kast.zodat het verse lucht kan pakken en niet je airflow verstoren en zal dus geen licht laten schijnen in de kast.

[ Voor 44% gewijzigd door loki504 op 30-03-2016 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 07:14:
Je kunt beter je geld uitgeven aan een goede voeding ipv een kwalitatieve slechte voeding, want meer is die Recom niet, oplappen.
Deze voeding heb ik al jaartje of 5 a 6 denk ik. Misschien nog langer :) Tot nu toe voldoet die aan eisen dus hoef geen nieuwe.
loki504 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 07:57:
Ik zou dan eerder een led stripje in stoppen. Geeft MEER licht en je hoeft 9/10 keer op een gaatje boren niets aan de voeding te veranderen. Maar in welke kast zit het? want 90% van de nieuwere kasten hebben de voeding fan aan de onderkant van de kast.zodat het verse lucht kan pakken en niet je airflow verstoren en zal dus geen licht laten schijnen in de kast.
Ik heb een Thermaltake Core V31, en daar zit inderdaad voeding aan onderkant. En daarnaast heb ik nog mogelijkheid om onderin 2x 120 fan te plaatsen.
Reden waarom ik led fan in voeding wou is de lichtgloed die onder uit komt. Samen met 2x 120 komt mooi effect onder :)

En ja led strip, word het niet iets te warm in voeding daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de voeding 6 jaar of langer hebt is het nog verstandiger om deze te vervangen voordat er onderdelen kapot gaan omdat de voeding spanning levert met een veel te hoge ripple. Je denkt dat de voeding voldoet maar dat doet die niet. Het wil nog niet zeggen dat als de voeding voldoende stroom levert dat het ook goede stroom is.
Pagina: 1