Meerdere nummers achter elkaar plakken

Pagina: 1
Acties:

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12 20:03
Ik heb een aantal oude cd's op m'n pc staan die bestaan uit korte stukjes van liedjes. Ze zijn plus/minus 1 tot 1:30 lang.
Ik wil ze graag achter elkaar plakken omdat het oorspronkelijk ook en mix is en er dus 1 lang nummer van maken op volgorde.
Heb door de jaren heen al een aantal programma's geprobeerd. Maar niets werkte.
Weet er iemand een programma wat gewoon met sleur & pleur principe werkt en ook werkelijk werkt?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ze staan al op je PC dus dat deel is al gelukt. Dan zou je ze met http://www.audacityteam.org/download/ aan elkaar moeten kunnen lijmen (en daarna de stiltes eruit knippen).
Programma heeft wel iets van een leercurve maar als je het snapt is het een leuke tool om ook andere audio mee te bewerken.

ok, om eerlijk te zijn is het een halve studio maar wat je wil kan ermee :+

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 30-03-2016 02:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12 20:03
Die heb ik dus geprobeerd en heeft idd een leercurve. Probeerde het 's nachts om 3 uur of zo dus m'n leercurve was niet hoog en m'n irritatiecurve des te meer :)
Maar ik ga hem nog eens proberen dan denk ik.

Bedankt voor je snelle reactie

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

yep, ik heb nog even verer in mijn geheugen gezocht en deze was 8 jaar geleden nog gratis en die gebruikte ik erg veel voor dit soort klussen : http://www.nch.com.au/wavepad/index.html

Kost nu wel geld dus, maar deze heeft een vrij platte leer curve, dus afhankelijk van hoeveel tijd je hebt is dit misschien ook een optie.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
Audacity heeft geen functie die doet wat jij wilt.
Een 'import & append' optie staat daar al heel lang (sinds 2007) op de wenslijst.

Je zult het daarin dus handmatig moeten doen:
alle files openen, dan track 2 copy, dan naar eind track 2, zoek nulpunt (tegen clicks), paste, dan naar track 3, enzovoort. Dan track 2 t/m laatste deleten en de ontstane lang track 1 exporteren.
Als je overigens mp3's importeert en vervolgens weer exporteert als mp3 gaat wel de audiokwaliteit fors achteruit omdat je een lossy audio nog 'lossyer' maakt.

Met deze methode loopt de beat niet mooi door, je krijgt dus eigenlijk geen echte supermix. Je zult dan een programmaatje nodig hebben dat de beat slim kan raden.

Ook kan het zijn dat je volumeverschillen krijgt in je 'mix' als die ook in de oorspronkelijke tracks zaten. Je kunt dat oplossen door voor het exporteren de optie 'normaliseren' toe te passen.

[ Voor 25% gewijzigd door Kalief op 30-03-2016 02:49 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-12 16:51
Als ik me goed herinner kun je met foobar2000 gewoon tracks combineren, zelfs met cue file zodat je nog kunt skippen tussen de nummers in de mix. Wel even de converter aanvinken bij het installatiemenu.

Zit momenteel op het werk dus meer kan ik jammer genoeg niet opzoeken / testen op dit moment

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Nero Soundtrax kan je er ook voor gebruiken en is gratis te downloaden bij Nero

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor dit soort dingen gebruikte ik vroeger altijd Cool Edit Pro. Werkte altijd perfect. Het programma is nu overgenomen door Adobe en heet nu dan ook Adobe Audition. Je kunt hiervoor een proefversie aanvragen op de Adobe website.

"When you grow up your heart dies"

Pagina: 1