PC upgraden!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• yourischuur
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-03 17:38
Hallo allemaal! Mijn huidige PC is aan vernieuwing toe, nu heb ik mijn huidige PC ook samengesteld en wil ik graag een deel van mijn componenten meenemen naar de nieuwe PC om zo wat geld te besparen :). Ik ben niet technisch, dus hoop hier een beetje hulp te krijgen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Van alles een beetje. Ik speel wel af en toe COD Zombies etc, spellen als Rocket League en FIFA 16 ook. Daarnaast af en toe foto en video bewerken. Wil wel graag dat de mid-tier games soepel draaien (vooral Rocket League en FIFA, COD mag best op low setting etc.)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst, €600 max, maar als het kan minder! Hierin dan ook meegenomen dat ik een aantal componenten graag meeneem van mijn oude PC.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige PC heeft dit:
MSI 1GB D5 X HD7750 OC V2 R
Int Core i5-2500K 3300 1155 BOX
Sharkoon WPM500 500W ATX2
LG GH24NS 24x SA bk B
MSI Z77A-G43 Z77 RG SA
D3 8GB 1333-999 Blu K2 KHX
Sharkoon Vaya ATX

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mogelijk een SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua videokaart hoor ik goede verhalen over Nvideo Geforce, heb een GTX760 voor mijn laptop.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen eisen, mogelijk niet te veel geluid.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals hierboven beschreven zoek ik dus een upgrade voor mijn huidige PC. Denk hieraan dat het dus al wel 4 jaar geleden is, en ik weet dus niet of het handig is om dingen mee te nemen naar mijn nieuwe PC. Mijn oude PC heeft toendertijd €535 gekost.

Alle reacties

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Met een 2500K kan je echt nog wel eventjes vooruit hoor als je hem een flinke overclock geeft en snel memory erinzet. Je hebt de juiste componenten dus waarom zou je er geen gebruik van maken?

ja je zegt nu niet te gaan overklokken, maar doe je dit goed kan je echt flinke performance gains krijgen, zelfs een increase van 50%
Is It Time To Upgrade Your Core i5 2500K?

wil je stabiliteit zou je er een 3770K inkunnen duwen, moet best wel een goeie upgrade zijn als ik deze video geloof. Should You Upgrade From Core i5 2500K to i7 3770K?

hier heb je een advertentie met bovengenoemde processor voor 175 euro.

zoals te zien in de video's kan sneller werkgeheugen ook een flinke boost geven.

hier heb je dus 2 opties in.

bij de I7 zou ik een 8gb Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A2400C11R

voor de I5 zou ik dit setje aanschaffen : Kingston HyperX Predator .

je zou trouwens verruit de meeste performance krijgen uit een videokaart upgrade.
voor de meeste bang for buck zou ik zoeken naar een tweedehands 290 op vraag & aanbod.
dan heb je voor 225 euro een kaart die bijna alle games lekker speelt op 1080p en 1440P.

ff rondgeneusd.

Aangeboden Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X aangeboden

XFX R9 290 4GB Core Edition aangeboden

om dit allemaal lekker optimaal te laten werken zou ik (mits die verouderd is, waar ik wel vanuit ga) een nieuwe voeding te kopen en een goeie koeler. een Dark Rock 3

betreft je voeding, hier ben ik niet genoeg i

ik zou zelf even beslissen wat je belangrijk vind maar denk dat je met wat ik zojuist genoemd heb all een heel eind komt.

Verwijderd

Als je er voor jou games een R9 270(X) http://tweakers.net/categ...bRSubGFmZKOkDK0EAptra2FgA in zet kom je een heel eind. Deze videokaarten zitten ruim boven de aanbevolen specs. De voeding hoef je dan ook niet te vervangen.
Als ssd kan ik de pricewatch: OCZ Trion 150 240GB aanbevelen.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:46
Ik zou zelf voor de R7 370 gaan.. Tikkeltje sneller en leuk mee genomen in nieuwe Games. De R9 270 is anders ook een leuke optie.. In principe draaien beide alle games. Verschil tussen de 270 en 270 is z'n geld niet waard.. Zet je sliders in msi afterburner omhoog en je hebt vrijwel het zelfde effect.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Puddi Puddin schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 07:52:
Ik zou zelf voor de R7 370 gaan.. Tikkeltje sneller en leuk mee genomen in nieuwe Games. De R9 270 is anders ook een leuke optie.. In principe draaien beide alle games. Verschil tussen de 270 en 270 is z'n geld niet waard.. Zet je sliders in msi afterburner omhoog en je hebt vrijwel het zelfde effect.
ik zou juist niet voor de 370 gaan. de R7 370= R7 265 = 7850, waar de 270 gebaseerd is op de 7870, de 270X is dan ook sneller dan de 370

TS: hoe tevreden ben je over je kast? zelf vind ik 'm niet heel erg mooi; en stil zal ie waarschijnlijk ook niet zijn. wellicht dat hierin ook nog wat te halen valt. SSD is gewoon een must

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
die pc kan nog prima mee, ik zou alleen een nieuwe videokaart en een ssd kopen.

en je voeding vervangen door een van een goed merk!

• yourischuur
Bedankt voor de reacties!

Als ik het goed begrijp zouden jullie overclocken, de videokaart vernieuwen, een SSD erin zetten en een nieuwe voeding.

De kast is lekker groot, maar goedkoop inderdaad. Ik heb de computer al op zijn zijkant gelegd, aangezien de pootjes aan de onderkant zijn afgebroken. Geluid heb ik geen last van.

Als videokaart:
R9 270X, nu zie ik deze videokaart zowel van MSI, Nvidea, Sapphire. Kan iemand mij uitleggen welke ik moet hebben? Ik zie ze verder ook niet meer te koop in de winkel, alleen tweedehands.

SSD:
OCZ Trion 150

Qua voeding zie ik nog geen aanraders, misschien dat iemand mij hierbij zou kunnen helpen :).

Daarnaast zie ik jullie inderdaad over overclocken praten, msi afterburners etc. Kan ik dit als non-technisch :') persoon ook gewoon doen met hulp van het mooie internet?

Verwijderd

Goede voeding voor een mooie prijs pricewatch: Corsair CX450M.

De R9 270X van MSI zijn het stilste gevolgd door de Sapphire en ASUS. XFX moet je qua geluid bij weg blijven. De prestaties en stroomverbruik ontlopen elkaar nauwelijks.

• yourischuur
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:12:
Goede voeding voor een mooie prijs pricewatch: Corsair CX450M.

De R9 270X van MSI zijn het stilste gevolgd door de Sapphire en ASUS. XFX moet je qua geluid bij weg blijven. De prestaties en stroomverbruik ontlopen elkaar nauwelijks.
Top thanks! Nog een vraagje :D. Wat is het verschil tussen 2GB en 4GB? En ik zie ook Toxic, Vapor en Dual boost, maakt dit nog enig verschil?

Ik zit zelf nu naar deze te kijken: pricewatch: Sapphire R9 270X 2GB GDDR5 TOXIC Boost

[ Voor 4% gewijzigd door yourischuur op 31-03-2016 10:58 ]

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
tussen 4gb en 2gb is het verschil 2gb :p

Alles wat je met de computer doet word daarin "gebufferd". Als je met meerdere schermen/hoge resoluties speelt is meer GB'tjes zeker handig maar dan moet de video kaart dat wel aankunnen.

De clock snelheden van de sapphire kaarten die jij benoemt verschillen, net als de grootte
Pagina: 1