Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nieuw accespoint? wifi werkt slecht(studentenhuis)

Pagina: 1
Acties:

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:28
Hallo,

Ik heb een probleem, namelijk dat de wifi verbinding vrij gebrekkig is in het studentenhuis waar ik woon. Als ik wifi gebruik op mijn telefoon/laptop is de verbinding erg traag en valt geregeld uit. Om een voorbeeld te noemen die doorslaggevend is voor de irritatie: als ik op whatsapp een bericht verstuur, verzend dit bericht 9/10x niet tot ik faceboek/insta doe verversen. Pas als ik dat doe lijkt het of hij verbinding gaat zoeken met de wifi en daarna verzend het bericht. Wil ik berichten binnenkrijgen moet ik hetzelfde doen. Het komt erop neer dat als ik dit niet doe ik gemiddeld 1x per uur berichten binnen krijg. Daarnaast is de wifi niet heel erg snel. (ik kan niet zien welk accespoint we nu hebben, niemand weet het. iig staat er een appel teken op en hij is wit, wss verouderd dus mogelijk ook het probleem)

Op dit moment hebben wij een 200mb internetverbinding van de ziggo, op mijn pc (kabel) heb ik net getest met 180mb/min dus daar zit het probleem niet in. Het probleem zit waarschijnlijk in de verouderde acces point, hoeveelheid gebruikers en de muren in dit huis. Het heeft 6 kamers, begaande grond: router (nieuw), 1e verdieping: 3 kamers en de acces point (zit met internetkabel verbonden aan de router), 2e verdieping: 3 kamers. Daarnaast zit de badkamer, keuken, toilet op de 1e verdieping wat mogelijk tot meer storing kan leiden.

Nu zou ik graag willen weten wat ik hier nu tegen moet doen? Zelf dacht ik een nieuw acces point aanschaffen de oplossing is voor dit probleem. Of iedereen zou voor zichzelf zo'n appaatje moeten kopen wat in het stopcontact kan en zelf de wifi aansluiten daar op. Het budget zal ongeveer 50/60 euro zijn. Wat denken jullie? alvast bedankt ;)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Koop Ubiquiti.

• kevin12
Zal hier eens naar kijken, deze heb ik al vaker voorbij zien komen. Wel ben ik bang dat deze niet in mijn prijsklasse vallen

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
Zo en dat is een goed onderbouwd advies. ;w

@TS, voor een lager budget zijn er uiteraard ook voldoende oplossingen.
Om een duidelijker advies te kunnen geven, zou je eens wat informatie kunnen aanvullen:

Hoe ziet het huis er ongeveer uit -> aantal etages, kamers.
Waar komt het internet binnen, waar staat momenteel het accesspoint etc.

Hoe meer info je deelt, hoe beter.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:45

lier

MikroTik nerd

@Gadgeteer...staat volgens mij in de TS ;)
@kevin12: wat is je budget? En hoe staat het huidig AP ingesteld?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kevin12
Gadgeteer schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 07:04:
[...]

Zo en dat is een goed onderbouwd advies. ;w

@TS, voor een lager budget zijn er uiteraard ook voldoende oplossingen.
Om een duidelijker advies te kunnen geven, zou je eens wat informatie kunnen aanvullen:

Hoe ziet het huis er ongeveer uit -> aantal etages, kamers.
Waar komt het internet binnen, waar staat momenteel het accesspoint etc.

Hoe meer info je deelt, hoe beter.
Het heeft 6 kamers, begaande grond: router (nieuw), 1e verdieping: 3 kamers en de acces point (zit met internetkabel verbonden aan de router), 2e verdieping: 3 kamers. Daarnaast zit de badkamer, keuken, toilet op de 1e verdieping wat mogelijk tot meer storing kan leiden. ;)

• kevin12
lier schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 09:28:
@Gadgeteer...staat volgens mij in de TS ;)
@kevin12: wat is je budget? En hoe staat het huidig AP ingesteld?
50/60 euro ongeveer. instellingen van het huidige AP zou ik niet weten, als je daarmee bedoelt kanalen/2.4/5g etc heb ik helemaal geen verstand van. ik kan dit wel opzoeken alleen moet je me helpen met hoe dit moet

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 15:40
Sorry niet goed gelezen blijkbaar.

Ideaal lijkt mij:
Begane grond: router met wifi.
1e etage: 1e Accesspoint via kabel aan router verbonden. Deze staat er al.
2e etage: 2e Accesspoint via kabel aan router verbonden.

accesspoint mag natuurlijk ook een router zijn die als AP wordt ingesteld.
Je geeft aan dat het huidige AP met internetkabel is aangesloten op de router? Toch niet in de WAN poort van die "verouderde accesspoint" (indien daar een WAN poort op zit natuurlijk.

• kevin12
Gadgeteer schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:45:
Sorry niet goed gelezen blijkbaar.

Ideaal lijkt mij:
Begane grond: router met wifi.
1e etage: 1e Accesspoint via kabel aan router verbonden. Deze staat er al.
2e etage: 2e Accesspoint via kabel aan router verbonden.

accesspoint mag natuurlijk ook een router zijn die als AP wordt ingesteld.
Je geeft aan dat het huidige AP met internetkabel is aangesloten op de router? Toch niet in de WAN poort van die "verouderde accesspoint" (indien daar een WAN poort op zit natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwijyLeOhejLAhUEMhoKHZc6AbMQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fdutch.alibaba.com%2Fproduct-gs%2F150m-1-wan-port-1-lan-port-1-usb-port-wifi-router-portable-60321514685.html&psig=AFQjCNEAFEiZkGb91W60BV0RklzOkBhuBQ&ust=1459414512644067

Hopelijk werkt het plaatje. Het is niet dezelfde maar hij ziet er verder wel hetzelfde uit op de poorten na. Het AP heeft 1 poort voor de internetkabel(wordt gebruikt) en 1 usb poort. Ik kan niet aflezen of het wan/lan is.

Edit: de ideale situatie is best mogelijk, heb ik alleen een acces point nodig dat 2 poorten heeft die ik op de 1e etage zet, de oude gaat dan naar de 2e etage waarbij deze verbonden zijn met de internetkabel.

[ Voor 8% gewijzigd door kevin12 op 30-03-2016 11:06 ]

Verwijderd

Je zou naar Mikrotik kunnen kijken. Is niet duur, maar wel "lastig" om in te stellen (diepere routering kennis van routers noodzakelijk).

Wel betrouwbaar en stabiel.

Bijvoorbeeld, te koop hier:

http://www.ip-sa.com.pl/ap-c-214_19500002.html

Prijzen zijn ex BTW en ex verzendkosten (rond de 9 euro). Wel betrouwbaar, en snel geleverd (meestal binnen 2 dagen).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2016 11:05 ]

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:57
Heeft die router WIFI? Gezien het zo'n ding van Ziggo is waarschijnlijk wel maar is het signaal brak ...
Dus zal iedereen op 1 access point zitten die dus verouderd is. Heb je wel overal voldoende bereik? Of valt het bereik gewoon weg?

Je zou eens kunnen proberen een modern AP op de 1ste verdieping te zetten, centraal in huis, en kijken of dat al voldoende werkt.

Wil je het goed doen zou je 2 of 3 Ubiquiti's moeten aanschaffen maar dan ben je 300 - 400 euro verder wat buiten je budget ligt.

• kevin12
_Piwi_ schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:18:
Heeft die router WIFI? Gezien het zo'n ding van Ziggo is waarschijnlijk wel maar is het signaal brak ...
Dus zal iedereen op 1 access point zitten die dus verouderd is. Heb je wel overal voldoende bereik? Of valt het bereik gewoon weg?

Je zou eens kunnen proberen een modern AP op de 1ste verdieping te zetten, centraal in huis, en kijken of dat al voldoende werkt.

Wil je het goed doen zou je 2 of 3 Ubiquiti's moeten aanschaffen maar dan ben je 300 - 400 euro verder wat buiten je budget ligt.
De router van Ziggo staat in de meterkast, deze wordt dus niet gebruikt voor de wifi omdat het signaal te zwak is. Iedereen gebruikt dus het AP op de 1e etage. Het bereik in heel het huis is wel voldoende, als ik bij de voordeur sta heb ik wifi, buiten op het dakterras en in het huis dus het bereik is het probleem niet. Het probleem is dat de verbinding niet goed werkt door niet constant verbonden te zijn en langzaam. Ik heb een speedtest gedaan met de wifi van mijn laptop. Deze is 12mbps, mijn pc met kabel heeft 180mbps.

De plaats van de huidige AP is midden in het huis, in een stopcontact dus die locatie is opzich helemaal niet slecht. Een beter AP zou goed genoeg zijn om de verbinding beter te maken denk ik ook.

@haik01
Ik ben niet heel erg handig, ik wil er best moeite voor doen maar liever hou ik het bij iets simpels. Het is ook alleen voor een beter wifi gebruik. wel bedankt voor je info :)

[ Voor 6% gewijzigd door kevin12 op 30-03-2016 13:05 ]

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:36
@TS je geeft aan dat je budget zo'n €50 a €60 is, als je dit eens zou kunnen (en willen) oprekken naar €100 kan je 2 van deze kopen: KPN/Telfort Wifi Versterker.

Dit zijn Accespoint's (AP) die 2,4 en 5Ghz ondersteunen, en er zit een ingebouwde switch in.
Deze dingen zijn €50 per stuk bij telfort en werken prima, je kan ze bestellen bij hun zonder dat je klant bent.

Weet verder niet of je een eigen router hebt op de BG (dus niet je ziggo modem/router) maar als die dan ook nog 5Ghz ondersteunt heb je door het hele huis 2,4 en 5 GHz (evt. zet je op de eerste verdieping de 2,4Ghz nog uit, zodat je elkaar daar zo min mogelijk in stoort).

Op deze AP's kan je dan ook nog eens (als je wilt) 4 PC's bekabeld op aansluiten (of vanaf de 1e naar 2e verdieping je kabel trekken voor je 2e AP) :+

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:57
kevin12 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:04:
[...]

Iedereen gebruikt dus het AP op de 1e etage.
Ik zou dus proberen die te vervangen door een AP/Router met meerdere antennes zodat je e.e.a. kunt verdelen.
Deze (2.4 Ghz) pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
En wil je ook 5 Ghz bijvoorbeeld deze pricewatch: TP-Link Archer C5
Maar die is ook weer duurder.

Wat andere tweakers zeggen is een betere oplossing, en goedkoper, en die van ziggo is gewoon een rebranded TP-LINK ;)

Voordat ik de ubiquiti's had heb ik o.a. TP-LINK WIFI AP's gebruikt, altijd zonder veel problemen en uitstekend signaal.

[ Voor 8% gewijzigd door _Piwi_ op 30-03-2016 13:18 ]

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Koop de wifi versterker van kpn bij telfort of kpn. Dit gaat je helpen en je bent van je gezeik af.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:34

swv

Het kan eigenlijk wel in elk topic herhaalt worden: Ziggo heeft speciaal voor klanten een zeer scherp geprijsde access point https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/extra-wifi-punt/ Past prima binnen jouw budget en je bent gelijk weer up to date.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

sww89 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:17:
Het kan eigenlijk wel in elk topic herhaalt worden: Ziggo heeft speciaal voor klanten een zeer scherp geprijsde access point https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/extra-wifi-punt/ Past prima binnen jouw budget en je bent gelijk weer up to date.
Dit dus! De TP-link software is er trouwens heel eenvoudig op te flashen. Deze heb ik staan op de eerste verdieping van mijn studentenhuis en iedereen heeft nu prima internet. Omdat het dingetje op mijn kamers staat heb ik natuurlijk als enige bedraad internet ;).

[ Voor 18% gewijzigd door Frozen op 30-03-2016 13:20 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• rhos
De wifi versterker van kpn werkt prima op ziggo en heeft als meerwaarde dat er 4 extra poorten aanwezig zijn. Zie je niet vaak op een ac.
Kost je 50 e ipv die can ziggo voor 73

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 23:04

MsG

Forumzwerver

Dat is op die Archer C7 van Ziggo ook zo, het is gewoon een volledige router. Zie ook dit topic: Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

[ Voor 32% gewijzigd door MsG op 30-03-2016 13:39 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• kevin12
Veel reactie's betreffende Ziggo/KPN/Telfort versterkers. Ik kan het mis hebben maar ik meen meerdere malen gelezen te hebben dat deze apparaten het geld niet waard zijn en een betere oplossing is om zelf een AP te komen.

Gezien de hoeveelheid reactie's zal ik er wss naast zitten maar als iemand dit kan bevestigen dat het wel/niet goed werkt zou voldoende zijn. Voor 50,- verwacht ik ook geen wonderapparaat ;)

@_Piwi_ ik moet me even inlezen over 2,4 en 5 g. nadat ik daar meer over weet zal ik eens naar de apparaten kijken.

Ik zal de suggestie van Piwi en de kpn/telfort versterker eens doorlezen. bedankt voor de info :)

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Het ziggo accespoint kost 59 euro en komt met niet goed, binnen 30 dagen geld terug. Omdat het allemaal ziggo spul zullen ze het ook volledig ondersteunen. er zit ook gelijk 15 meter netwerk kabel bij, zodat je eventueel het huidige 'accespoint' nog op de 2e verdieping kan zetten, mocht het nieuwe ziggo ding op de eerste niet voldoende zijn (je kunt dan mooi die 15 M kabel tussen nieuwe ziggo AP en oude AP doen)

5ghz is mooi om er bij te hebben, geeft minder storing, maar niet alle apparaten hebben al ondersteuning hiervoor dus 2.4 zal ook van belang zijn.

Waar je trouwens vaak negatieve verhalen over hoort zijn zogenaamde wifi repeaters. Deze sluit je niet met een kabel aan, maar alleen draadloos (ze vangen je draadloos netwerk op en zenden het weer uit om het berijk te vergroten. Het gaat echter wel ten koste van de helft van je wifi snelheid en de resultaten zijn vaak gemengd, vandaar dat dat vaak niet wordt geadviseerd.

Accespoints die je met een kabel aansluit hebben daar geen last van en zullen je zeker helpen. Of je dan voor de ziggo of KPN/terfort optie gaat is een keuze zelf ervaring met ziggo, maar ik hoor ook veel goede berichten over die van KPN/terfort. (en zo niet bij ziggo niet goed, geld terug), maar uit eigen ervaring werkt het prima

[ Voor 52% gewijzigd door VVV-007 op 30-03-2016 13:51 ]

• rhos
Voor 50 euro raad ik iedereen die kpn versterker aan. Is gewoon een top ding. Band steering, 2,4 en 5 hz, wps, nou ja alles eigenlijk.

• kevin12
ik denk dat ik genoeg weet, ik ga even kijken bij de ziggo en telfort welke het beste is. Ik denk dat ik genoeg informatie heb en wil dus iedereen bedanken voor de tijd en moeite!

Indien ik er niet uit kom(ga ik niet van uit) zal ik nog een bericht plaatsen. Voor nu bedankt allemaal! :D

• kevin12
plannen veranderen :(. nadat ik goedkeuring had wilt nu niet iedereen meer meebetalen ivm verhuizing. Nu wil ik zelf wel iets aanschaffen om het internet te verbeteren en kom dus weer met een nieuwe vraag.

Ik heb op mijn kamer een internetkabel in de pc die loopt vanuit de router. Dat internet is goed dus zou ik graag iets aansluiten op deze kabel wat wifi verzend en met een nieuwe kabel naar de pc kan zonder snelheid te verliezen. ik zou graag een eigen wifi punt willen maken hiermee met eigen wachtwoorde/gebruikersnaam.

Nieuwe eisen:
-snelheid moet hetzelfde blijven op mijn pc
-eigen ww/gebruikersnaam kunnen gebruiken

edit: ik zit zelf te denken aan zoiets als dit
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link Archer C2€ 42,69€ 42,69
1TP-Link TL-WR1043ND€ 44,14€ 44,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 86,83

[ Voor 56% gewijzigd door kevin12 op 30-03-2016 14:30 ]

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:46
Dan kan toch elke router, ingesteld als AP, er tussen? Ik heb zo een goedkope router met GBit LAN/WAN aansluiting op zolder.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 23:04

MsG

Forumzwerver

kevin12 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:44:
Veel reactie's betreffende Ziggo/KPN/Telfort versterkers. Ik kan het mis hebben maar ik meen meerdere malen gelezen te hebben dat deze apparaten het geld niet waard zijn en een betere oplossing is om zelf een AP te komen.
Voor hun lekenklanten noemen de providers het een "versterker", echter is het domweg een Access point (eigenlijk zelfs een router). Dus het is precies wat je nodig hebt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kevin12 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:27:
plannen veranderen :(. nadat ik goedkeuring had wilt nu niet iedereen meer meebetalen ivm verhuizing. Nu wil ik zelf wel iets aanschaffen om het internet te verbeteren en kom dus weer met een nieuwe vraag.

Ik heb op mijn kamer een internetkabel in de pc die loopt vanuit de router. Dat internet is goed dus zou ik graag iets aansluiten op deze kabel wat wifi verzend en met een nieuwe kabel naar de pc kan zonder snelheid te verliezen. ik zou graag een eigen wifi punt willen maken hiermee met eigen wachtwoorde/gebruikersnaam.

Nieuwe eisen:
-snelheid moet hetzelfde blijven op mijn pc
-eigen ww/gebruikersnaam kunnen gebruiken

edit: ik zit zelf te denken aan zoiets als dit
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link Archer C2€ 42,69€ 42,69
1TP-Link TL-WR1043ND€ 44,14€ 44,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 86,83
Een lamme en een kreupele :?

De Archer C2 is een onding met totaal gecastreerde 5GHz, alleen maar om het etiketje "WiFi-ac" te mogen voeren ongeacht hoe slecht de performance. En de WR1043ND is 2.4GHz-only en bejaard.

Neem dan gewoon zelf een AP met meerdere UTP poorten. Zowel de AP van Ziggo als die van KPN/Telfort kunnen dat. Je bent dus voor EUR 59 / 50 klaar en hebt een aanzienlijk betere oplossing dan deze twee gare/oude TP-Links :o

Oslik blyat! Oslik!

• kevin12
dion_b schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:33:
[...]

De Archer C2 is een onding met totaal gecastreerde 5GHz, alleen maar om het etiketje "WiFi-ac" te mogen voeren ongeacht hoe slecht de performance. En de WR1043ND is 2.4GHz-only en bejaard.

Neem dan gewoon zelf een AP met meerdere UTP poorten. Zowel de AP van Ziggo als die van KPN/Telfort kunnen dat. Je bent dus voor EUR 59 / 50 klaar en hebt een aanzienlijk betere oplossing dan deze twee gare/oude TP-Links :o
okee dat is duidelijk, ik haal gewoon die van ziggo en ga die voor mezelf gebruiken. ty :)

edit: heb de ziggo AP gekocht, nu afwachten tot ik het binnen krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door kevin12 op 30-03-2016 15:53 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:33:
[...]

...

Met de kanttekening dat het Telfort/KPN AP access point voor de meeste gebruikers beter is dan dat van Ziggo.

Bij het Ziggo access point heeft de standaard firmware geen DFS – wel als je een alternatieve firmware flashed...

Het KPN/Telfort AP heeft wél standaard werkende DFS. Er zijn minder third party firmwares.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ANdrode schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:49:
[...]

Met de kanttekening dat het Telfort/KPN AP access point voor de meeste gebruikers beter is dan dat van Ziggo.

Bij het Ziggo access point heeft de standaard firmware geen DFS – wel als je een alternatieve firmware flashed...

Het KPN/Telfort AP heeft wél standaard werkende DFS. Er zijn minder third party firmwares.
Relevant punt - zeker als je meerdere AP's in huis hebt. Met een enkele speelt het gelukkig minder, al zou ik zelf absoluut om die reden DD-WRT erop zetten (lekker ongestoord in kanalen >100 zitten).

Oslik blyat! Oslik!

• kevin12
Ik ga in mijn eentje het AP gebruiken, maakt het veel verschil welke ik neem? ziggo betaling is mislukt dus heb momenteel nog niks besteld. Zou evt de KPN versie kunnen nemen. Scheelt ook 10,-

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of het echt verschil maakt hangt af van hoe druk het in de 5GHz-band is bij jou, zo ja dan is DFS echt wel een pre. Maar tenzij je houdt van hobbyen met firmware is de KPN op dit moment de betere qua features en qua performance ontlopen ze elkaar niet echt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1