Ik heb een paar weken terug een TV gekocht via een dagaanbiedingensite. De levering liet erg lang op zich wachten, en op een gegeven moment heb ik de bestelling geannuleerd. Dit kon niet meer omdat de verzending reeds in het verzendproces zat. Wel kon ik de zending aan de deur weigeren, om zo de kosten voor retourzending te vermijden, aldus de klantenservice. Ik kreeg het telefoonnummer van de verzendservice zodat ik een leveringsafspraak kon maken. Die heb ik vervolgens gebeld om aan te geven dat de zending retour afzender kon, zodat ik niet per se thuis hoefde te blijven om vervolgens de zending terug te kunnen sturen. Scheelde ook een ritje in de vrachtwagen, dacht ik nog.
Helaas is tot op heden de TV niet meer boven water gekomen. De klantenservice is op zich nog vriendelijk, maar ik begin het een beetje zat te worden. Ik word al weken aan het lijntje gehouden. Ze zijn ermee bezig. Ze zitten er bovenop. Ze hebben dagelijks contact met de vervoerder.
Als ik de bestelling niet had geannuleerd en hem nooit had ontvangen was het simpel. De verkoper heeft leverplicht en is verantwoordelijk voor levering. Maar heb ik fout gehandeld door telefonisch aan de vervoerder aan te geven dat de zending retour afzender kon? Ben ik daarmee de verzender geworden, en is het daarmee mijn verantwoordelijkheid? Of blijft het de verantwoordelijkheid van de verkoper, en kan ik ze verzoeken mijn geld terug te storten en het dan zelf met de vervoerder uit te zoeken?
Ben benieuwd hoe ik nu het beste kan handelen.
Helaas is tot op heden de TV niet meer boven water gekomen. De klantenservice is op zich nog vriendelijk, maar ik begin het een beetje zat te worden. Ik word al weken aan het lijntje gehouden. Ze zijn ermee bezig. Ze zitten er bovenop. Ze hebben dagelijks contact met de vervoerder.
Als ik de bestelling niet had geannuleerd en hem nooit had ontvangen was het simpel. De verkoper heeft leverplicht en is verantwoordelijk voor levering. Maar heb ik fout gehandeld door telefonisch aan de vervoerder aan te geven dat de zending retour afzender kon? Ben ik daarmee de verzender geworden, en is het daarmee mijn verantwoordelijkheid? Of blijft het de verantwoordelijkheid van de verkoper, en kan ik ze verzoeken mijn geld terug te storten en het dan zelf met de vervoerder uit te zoeken?
Ben benieuwd hoe ik nu het beste kan handelen.
Nederlands is makkelijker als je denkt