Beste tweakers,
Ik heb de TP-Link TL-WDN4800 in mijn kast zitten en tijdens het online gamen (bijv. The Crew, Team Fortress 2, Dota 2) heb ik last van (een steeds variërende hoeveelheid) lag.
Het vreemde is dat als ik de goedkope USB 2 WiFi adapter van mijn raspberry pi aansluit, ik totaal geen problemen heb. Dit probleem doet zich voor bij zowel windows 8.1 als windows 10.
Waar kan dit nog aan liggen?
Ik heb de volgende hardware gebruikt:
Alvast hartelijk dank voor de hulp!
Ik heb de TP-Link TL-WDN4800 in mijn kast zitten en tijdens het online gamen (bijv. The Crew, Team Fortress 2, Dota 2) heb ik last van (een steeds variërende hoeveelheid) lag.
Het vreemde is dat als ik de goedkope USB 2 WiFi adapter van mijn raspberry pi aansluit, ik totaal geen problemen heb. Dit probleem doet zich voor bij zowel windows 8.1 als windows 10.
Waar kan dit nog aan liggen?
Ik heb de volgende hardware gebruikt:
- TP-Link TL-WDN4800
- USB 2 WIFI (802.11 b/g/n) adapter (PiHut branded, windows geeft aan: Ralink Technology en een Mediatek driver)
- Moederbord Intel Gigabyte G1.Sniper B5
- VGA Asus GeForce STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5
- Fractal Design Core 2300
- de ping met de servers vergeleken bij beide adapters, die bij allebei onder de 20 ms was.
- Speedtests gedraaid, welke ook bij beiden hetzelfde resultaat gaven (ongeveer 50 Mbit/s, wat ook correct is)
- de TP-Link zowel op 2.4 GHz als 5 GHz getest, wat geen verschil gaf.
- in mijn kast alle variaties geprobeerd van posities van de videokaart en de adapter, wederom zonder resultaat. (zowel de PCI-e 1x als PCI-e 16x sloten)
- handmatig een driver update uitgevoerd (Atheros AR938x, versie 10.0.0.388)
Alvast hartelijk dank voor de hulp!