Toon posts:

SSD in Lenovo Z50 70 I5, 5400RPM 500GB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben in het bezit van een Lenovo laptop met een 5400RPM Seagate Harde Schijf.
Ik vraag me af of deze kingston SSD (http://www.mediamarkt.nl/...-v300-120-gb-1233843.html) een significante upgrade zal zijn vwb; accuduur, geluid, algehele performance.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lenovo Z50 70 i5 met 4GB ruimte en 5400RPM 500GB harde schijf welke ik dus eventueel wil vervangen voor de kingston SSD uit de link.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht naar ervaringen met dergelijke upgrades. Ik heb echter niks kunnen vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aan goede inzichten.
Alvast bedankt!

Erik

Alle reacties

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 08:13
Alle 'SSD" zijn een stuk sneller dan een reguliere harde schijf... :) Veel plezier ermee alvast

Echter zou je ook voor een Crucial BX200 240GB kunnen gaan, ~ 61 euro

Of de MX200 voor ~ 85 euro

[ Voor 71% gewijzigd door da_PSI op 29-03-2016 20:56 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als het goed is maakt die harde schijf toch niet zoveel herrie?
Maar inderdaad, een ssd is geruisloos.
qua accuduur ga je er niet echt beter van worden.
voor de rest is een ssd heerlijk, bij mij zit die in een lenovo B50. Is wel een Crucial. De harde schijf die eruit is gekomen heb ik in een usb behuizing gestopt (12 euro was die) , handig voor de backup.

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:15:
Als het goed is maakt die harde schijf toch niet zoveel herrie?
Maar inderdaad, een ssd is geruisloos.
qua accuduur ga je er niet echt beter van worden.
voor de rest is een ssd heerlijk, bij mij zit die in een lenovo B50. Is wel een Crucial. De harde schijf die eruit is gekomen heb ik in een usb behuizing gestopt (12 euro was die) , handig voor de backup.
Dank voor je reactie Reepje. Waarom is volgens jou een ssd "heerlijk" verder?

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:23:
[...]

Omdat ze retesnel zijn. Daarom.

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Topicstarter
TheTinusNL schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:24:
[...]

Omdat ze retesnel zijn. Daarom.
Okee, maar kan je daar wat over uitwijden? Ga ik dat al merken met opstarten van internet, wisselen tussen programma's, zware excel spreadsheets, of ergens anders aan?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:35

br00ky

Moderator Harde Waren
"Elke" pc wordt er sneller en snappier van. Hoeveel sneller is natuurlijk variabel, maar je gaat het zeker merken.

De laatste SSD die ik heb ingebouwd deed een oude dual core AMD W7 booten in 1 minuut ipv 2. Officeprogramma's en browser starten bijna insta op.

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:23:
[...]

Het voelt allemaal lekker snel aan. Reken op ongeveer 2x zo snel afhankelijk van wat er moet gebeuren.
En de stilte daar ben ik zeker ook een fan van. Dat lichte geratel stoort me gewoon.
.

• Reepje
  • Niet online
br00ky schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:28:
Officeprogramma's en browser starten bijna insta op.
En toch is mijn ervaring bij mijn Lenovo B50 laptop (ik zit er nu achter) toch anders.

Heb even firefox opgestart met de stopwatch erlangs ( SSD Crucial MX 256 GB) en dat was toch echt 19 sekonden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Hmm, maf, insta is misschien niet helemaal insta, maar zeker niet langer dan 3 seconden (desbetreffende pc niet in huis, dus kan het niet meer testen). 19 seconden is wel heul lang imo. Gekke plug-ins lopen?

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 29-03-2016 21:44 ]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 21:12
Ik heb exact dezelfde laptop en heb de interne HDD direct door een Samsung EVO SSD vervangen en zou never nooit meer terug willen. Ook heb ik er 8GB RAM in gezet en heb ik de DVD speler vervangen voor de schijf die ik door de SSD vervangen heb. Ik heb dus zowel opslag als snelheid.

Nu nog het glossy TN scherm eruit en een mat IPS scherm erin en dan is het perfect.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Reepje
  • Niet online
br00ky schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:43:
19 seconden is wel heul lang imo. Gekke plug-ins lopen?
Het is mij ook een raadsel. De ssd lijkt goed te functioneren, plug ins alleen h264 codec en shockwave. En een hoop cookies natuurlijk, daar ontkom je tegenwoordig niet aan.

Het is alleen, ik kan niet testen hoe het met een hdd zou zijn (althans ik heb geen zin deze hele instalatie naar de orginele hdd te clonen en die erin te zetten).

Misschien moet ik ook win10 de schuld geven, heb ik nog niet helemaal in de vingers.
Pagina: 1