Ik kap er mee.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14
Hoe zit dat met die mod rechten op T.Net. Kan jan en alleman dat doen? Wordt de eerste de beste clown dit soort rechten gegeven? Ik wordt er een beetje moe van. Ik houd er denk ik mee op; er is als user, maar ook als mod geen eer meer aan te behalen. Voorbeeld: http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=315467 Eerst een +1 informatief voor het aanhalen van een feit. Vervolgens een 'overbodig' :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Tja dat gebeurt wel vaker de laatste tijd, zie de topics hier :)
we komen soms hele rare moderaties tegen ;(

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja, ik kan me goed voorstellen dat je je soms ergert aan de moderaties op tweakers.net. Geloof me, jij bent echt niet de enige en dit is zeker niet de eerste keer dat ik 'deze' reactie op het TMF typ.

Om je vraag te beantwoorden: ja, jan en alleman kan op de frontpage modden. Het enige wat je nodig hebt is een registratie en wat modpoints, maar liever ook wat inzet en inzicht. Dat iedereen zomaar kan modden is juist de charmes van het systeem en over het algemeen werkt het ook erg goed.
In sommige gevallen gaat het mis: er wordt gewoon fout gemod, er glipt iets tussen de mazen van het net door, of er is een beunhaas bezig om alles in de war te sturen.
Om die dingen op te lossen liepen er hier de laatste tijd (voor BC3 :'( ) een aantal topics over het verbeteren (noem het finetunen) van het moderatiesysteem. Een idee was bijvoorbeeld dat nieuwe mods zich moesten aanmelden voor het modschap en dat zij dan eerste een FAQ of cursus moesten doorwerken. Een ander idee was de invoering van een zogenaamde powermod, die de dingen die écht fout gegaan waren makkelijk kon oplossen.
Die topics zijn verloren gegaan, de ideeën echter niet. Voor de implementatie zijn we afhankelijk van Femme himself, dus de garantie dat het snel is opgelost is er jammer genoeg niet.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:14
Op zaterdag 23 juni 2001 14:08 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Tja, ik kan me goed voorstellen dat je je soms ergert aan de moderaties op tweakers.net. Geloof me, jij bent echt niet de enige en dit is zeker niet de eerste keer dat ik 'deze' reactie op het TMF typ.

Om je vraag te beantwoorden: ja, jan en alleman kan op de frontpage modden. Het enige wat je nodig hebt is een registratie en wat modpoints, maar liever ook wat inzet en inzicht. Dat iedereen zomaar kan modden is juist de charmes van het systeem en over het algemeen werkt het ook erg goed.
In sommige gevallen gaat het mis: er wordt gewoon fout gemod, er glipt iets tussen de mazen van het net door, of er is een beunhaas bezig om alles in de war te sturen.
Om die dingen op te lossen liepen er hier de laatste tijd (voor BC3 :'( ) een aantal topics over het verbeteren (noem het finetunen) van het moderatiesysteem. Een idee was bijvoorbeeld dat nieuwe mods zich moesten aanmelden voor het modschap en dat zij dan eerste een FAQ of cursus moesten doorwerken. Een ander idee was de invoering van een zogenaamde powermod, die de dingen die écht fout gegaan waren makkelijk kon oplossen.
Die topics zijn verloren gegaan, de ideeën echter niet. Voor de implementatie zijn we afhankelijk van Femme himself, dus de garantie dat het snel is opgelost is er jammer genoeg niet.
Aha, bedankt voor de uitleg & medeleven :) Ja, ik moest het gewoon even kwijt. Ik post al anderhalf jaar op T.Net, maar nu ging het me even te ver. Ik kan me herinneren dat ik een dik jaar geleden een mailtje kreeg of ik ook wou modden, dit omdat mijn reacties blijkbaar de juiste toon hadden. Ging er van uit dat je nog steeds alleen op die manier mod kon worden. Tja, na die hele omzetting van het punten/karma systeem zal dit wel doorgevoerd zijn neem ik aan. Anyway, ik kap er toch maar niet mee :) (niet dat ik erg veel mod en post de laatste maanden)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oohw, * Abbadon is nog een mod uit het oude systeem en hij geeft zelf aan de laatste maanden niet veel te modden en te posten. :)
Dan is je reactie heel erg begrijpelijk. Ik ging er in mijn reactie even vanuit dat je helemaal bekend was met het nieuwe systeem, dat een klein jaar geleden is ingevoerd. Sindsdien kan dus inderdaad iedereen mod worden en dat leverde veel voordelen op: meer mensen die actief en uit zichzelf op T.net bezig waren, een discussieforum waar inmiddels de nodige expertise is opgebouwd en veel minder reacties die überhaupt niet meer gemod worden. Er zijn ook nadelen (die heb ik net genoemd) en de volgende stap is om die te elimineren. Als dat gebeurd is, heb je IMHO een héél goed moderatiesysteem.
Aha, bedankt voor de uitleg & medeleven :)
Medeleven? Tja, ik kan me de irritaties goed voorstellen, ik ben er vandaag ook mee geconfronteerd: in dit topic wordt deze reactie naar +4 gemod en mijn eigen reactie naar +1: overbodig. Ik moet de eerste moderator nog tegenkomen die dát kan uitleggen. |:(

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Even met ingrijpende hand doorheen gegraaid :) .

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 17:18 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Oohw, * Abbadon is nog een mod uit het oude systeem en hij geeft zelf aan de laatste maanden niet veel te modden en te posten. :)
Dan is je reactie heel erg begrijpelijk. Ik ging er in mijn reactie even vanuit dat je helemaal bekend was met het nieuwe systeem, dat een klein jaar geleden is ingevoerd. Sindsdien kan dus inderdaad iedereen mod worden en dat leverde veel voordelen op: meer mensen die actief en uit zichzelf op T.net bezig waren, een discussieforum waar inmiddels de nodige expertise is opgebouwd en veel minder reacties die überhaupt niet meer gemod worden. Er zijn ook nadelen (die heb ik net genoemd) en de volgende stap is om die te elimineren. Als dat gebeurd is, heb je IMHO een héél goed moderatiesysteem.
[..]

Medeleven? Tja, ik kan me de irritaties goed voorstellen, ik ben er vandaag ook mee geconfronteerd: in dit topic wordt deze reactie naar +4 gemod en mijn eigen reactie naar +1: overbodig. Ik moet de eerste moderator nog tegenkomen die dát kan uitleggen. |:(
Misschien wel omdat reed met een t is.. ;)
Pagina: 1