Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Wat is jullie advies t.a.v. het upgraden van mijn oude computer?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows vista
Intel(R) Core (TM)2 Quad CPU Q9400 @2.66GHz
RAM 4.00GB
32bits besturing
Grafische kaart: GeForce 9800GT

Ik ben op zoek naar een simpele oplossing, heb niet veel geld te besteden. Mijn grootste reden voor de upgrade is het bereik van bepaalde (niet al te nieuwe) Games aan te kunnen.
Zelf dacht ik aan een Ram vergroting, gaat dat zin hebben met deze hardware?

Mijn dank is groot,

Grt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, oude meuk = oude meuk. Omschrijf "bepaalde (niet al te nieuwe) games" eerst eens. En over welke resolutie hebben we het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19
Zelf zou ik niet meer in dat systeem gaan investeren. Tweedehands is nog best veel mogelijk met een beperkt budget. Wat is je budget trouwens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je ontkomt er niet aan om ooit in 1x de CPU, het moederbord en het geheugen te vervangen, en dat zal een investering van een paar 100 euro zijn.

Verder, als ik wat zou upgraden, zou ik een SSD kopen. Niet omdat je daarmee ineens nieuwe spellen kunt spelen, maar wel omdat je PC er nu voor je gevoel wel wat sneller van zal worden, én je die mee kunt nemen als je ooit de rest upgrade.
Misschien 4GB geheugen er bij prikken -als je het heel goedkoop kunt krijgen-. Verder is volgens mij het beste om nu niets uit te geven en te sparen om alles in 1x te upgraden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
RAM is het laatste wat ik aan die rig zou upgraden.

Mijn advies:

Windows 7 of Windows 10 (64 bit) erop
Q9400 overclocken naar 3.2 GHz (indien je moederbord dit toelaat, die heb je niet vermeld in je post)
DX11 videokaartje. Een ATi 5770 is een leuke kaart voor weinig geld. Geen idee wat je budget is?

Je geeft eigenlijk te weinig informatie waarop wij ons advies kunnen baseren.
Welke games speel je en/of wat wil je ermee doen? Wat is je budget?

[ Voor 19% gewijzigd door Skire op 29-03-2016 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Andere grafische kaart. Dat ding dat je nu hebt is zeer zwak.
RAM absoluut niet nodig. SSD is altijd leuk, maar de grafische kaart is waar je de winst kan halen voor spelletjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
32 bit OS kan niet meer dan 3,3 GB geheugen aanspreken (de rest reservering USB) dus uitbreiden van RAM is vrij nutteloos. Die 9800GT volgens mij al jaren geen kaart meer die recente games kan draaien op medium settings.

Je kan beter een paar honderd euro uitgeven voor een 2e hands gamingbak van een paar jaar geleden of helemaal opnieuw beginnen met een best buy bak ipv investeren in je huidige rig

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:04
Ergens een tweedehands PC aan komen is denk ik het goedkoopst in alle gevallen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties, het ziet er naar uit dat ik niet uitkom onder een uiteindelijke vervanging van het geheel. Wordt ff sparen vrees ik...

Antwoord op eerdere vragen:
RTS games zoals Rome Total War II
Motherboard: ASUS P5QL-E
Budget: 150€ (arme student, dacht een simpele oplossing te kunnen regelen)

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Maar dat kan dan toch makkelijk met een dergelijk budget, neem bijv een pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING
Of dat per se nu de beste keuze is weet ik niet zo, maar vorig jaar was dat toch wel een budget aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:09

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zou d'r nu een SSD in prikken en ondertussen even doorsparen voor een upgrade van het moederbord, CPU, RAM en videokaart.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:29:
Bedankt voor al jullie reacties, het ziet er naar uit dat ik niet uitkom onder een uiteindelijke vervanging van het geheel. Wordt ff sparen vrees ik...

Antwoord op eerdere vragen:
RTS games zoals Rome Total War II
Motherboard: ASUS P5QL-E
Budget: 150€ (arme student, dacht een simpele oplossing te kunnen regelen)

grt
V&A aangeboden: Nette PC met 24 inch beeldscherm en toebehoren

V&A aangeboden: HP Compaq 6000 Pro SFF

V&A aangeboden: HP 8100 Elite SFF Core I5,3.20GHZ,4GB RAM,320GB HDD,DVD

en dat na 2 seconden in vraag en aanbod. Wanneer je op componenten zoekt en hem zelf in elkaar zet kan het allemaal ( os is lastig ) goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Kevinp schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:54:
[...]

V&A aangeboden: HP Compaq 6000 Pro SFF

en dat na 2 seconden in vraag en aanbod. Wanneer je op componenten zoekt en hem zelf in elkaar zet kan het allemaal ( os is lastig ) goedkoper.
Ja zo kan ik ook "advies" geven. Bovenstaande bak bijv is een enorme downgrade van wat hij nu heeft, en dat voor 130 euro plus verzenden. Bovendien HP, vrijwel zeker niet te upgraden (en lelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Compizfox schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:53:
Ik zou d'r nu een SSD in prikken en ondertussen even doorsparen voor een upgrade van het moederbord, CPU, RAM en videokaart.
dit ondersteun ik ook. Alleen wil je dan wel minstens w7 draaien.

Dit zal zorgen dat je pc als nieuw aan voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
Ik snap jullie advies niet helemaal, mijn broertje speelt gerust bf4 op 40+ fps met een mindere bak. Ik denk dat het het nog wel waard is om hem nog een kleine schop onder de **** te geven. Afhankelijk van je voeding en kast zou je er een goedkopen 2e hands in kunnen zetten zoals;

V&A aangeboden: MSI R7850 Twin Frozr 2GD5 (prijs zou ik nog wat naar beneden praten)

Je moet dat wel echt een 64 bits w10 of w7 installatie er op zetten natuurlijk maar voor de rest moet het nog wel een paar games kunnen draaien van de laatste 2 jaar.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik zou of tweedehands een volledig systeem kopen, of een tweedehands videokaart. De 7850 die hierboven genoemd wordt of een 7870 zou inderdaad een prima optie zijn. Let wel op of je voeding dit aan kan (zowel qua wattage als qua aansluitingen), deze kaarten zijn niet extreem zuinig!

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Pagina: 1