Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

FTDworld-opvolger Dutplanet gaat offline na actie van Brein

Pagina: 1
Acties:

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:46
Volgens mij klopt een bepaald stuk niet.

Uit het artikel op tweakers
Als gevolg van deze oproep ging de site offline en zou de eigenaar zich hebben uitgeschreven uit het Nederlandse bevolkingsregister. Brein zegt te overwegen aangifte tegen deze persoon te doen om meineed, die gepleegd zou zijn tegenover een andere betrokkene die in een eerdere zitting was gehoord.
Hier lees ik dat tegen de eigenaar aangifte zou gedaan worden

Het persbericht:
BREIN overweegt aangifte wegens aantoonbaar gepleegde meineed tegen in ieder geval één van de betrokkenen die eerder onder ede is gehoord bij de Rechtbank Amsterdam.
Hier lees ik dat er een klacht zou komen tegen één van de vier verhoorden, niet de eigenaar

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:29

Tribits

Onkruid vergaat niet

Kenhas schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:42:
Hier lees ik dat er een klacht zou komen tegen één van de vier verhoorden, niet de eigenaar
Hoe kom je tot de conclusie dat de eigenaar niet één van de vier verhoorden is? Ik wil niet zeggen dat het nu een heel duidelijk verhaal is, maar ik krijg het vermoeden dat de eigenaar eerder onder ede bepaalde zaken ontkend heeft waarvan nader onderzoek aangetoond heeft dat ze wel correct waren.

edit: als ik het artikel op Tweakers en het gelinkte artikel van Brein nog eens nalees is het inderdaad waarschijnlijker dat niet de eigenaar maar een ander persoon voor meineed aangeklaagd zal worden. Vermoedelijk iemand die ontkend heeft te weten wie de eigenaar was of zelfs de daadwerkelijke eigenaar vrij heeft proberen te pleiten.

[ Voor 25% gewijzigd door Tribits op 29-03-2016 20:03 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 02:32
Het gaat om "één van de betrokkenen" volgens Brein. Daaruit is niet op te maken wie het precies is, dus ik heb dat aangepast in het artikel. Dank voor het melden :)

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:46
Ik leid er uit af dat één van de vier die eerder onder ede verhoord werden, mogelijks vervolgd zal worden.Mij lijkt het dus zeker dat het niet gaat om de eigenaar van de site aangezien die nog niet verhoord is en blijkbaar "gevlucht" is. Denk dat Tribits het bij het rechte eind heeft. Iemand heeft verklaard de eigenaar niet te kennen en nu blijkt het zijn broer te zijn of zoiets. Voor alle duidelijkheid, dit laatste is maar een voorbeeld

maar het artikel is in ieder geval al duidelijker.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215