Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.

Recent ben ik aan de slag gegaan met het bouwen van mijn PC. En ik vroeg me af welk CPU, GPU en Moederboard ik het best kan gebruiken.

Computer
Ik wil met mijn computer goed kunnen renderen en editen op verschillende programma's zoals Sony Vegas, Adobe After Effects & Cinema 4D R16. Ook wil ik graag spellen kunnen spelen op 1080p@60+fps (Denk bijvoorbeeld aan Black Ops 3, Battlefield en Farcry). Ook wil ik graag de mogelijkheid hebben om mijn goede prestaties te behouden terwijl ik ook mijn game-opname programma (Roxio Gamecap Pro HD) aan heb staan.

Ik dacht zelf aan de Intel i5 6600k als processor, omdat ik heb gezien dat deze goede prestaties levert, aan mijn eisen voldoet en nog ruimte levert voor nieuwe generatie-programma's.

Als GPU had ik de MSI R9 380 4G in mijn hoofd, omdat hij ook aan de eisen voldoet, en voor deze prijs de beste reviews op het internet heeft. Ook werd mij de nVidia GTX 970 aangeraden, deze heeft de beste reviews, maar is daarentegen ook €100 duurder.

Als moederbord vond ik de Gigabyte GA-H170M-D3H DDR3, omdat deze qua prijs ook best meevalt. Ook bezitten wij DDR3 geheugen, om het kopen van DDR4 geheugen te voorkomen.

Mijn vraag is of deze 3 onderdelen goed met elkaar zouden kunnen werken en of er misschien echt een beter alternatief is voor één of meer onderdelen. De CPU en GPU kosten beide €250, het moederbord kost €100. In totaal wil ik ook rond die koers blijven.

Met voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Dringt bij mij meteen de vraag op, waarom de keus voor een K-model processor? Die zijn in principe gemaakt om mee over te klokken, wat echter maar heel beperkt tot helemaal niet zal gaan op je moederbord.

De rest van je pc wil je niet bespreken? Voor sommigen is de keus van een voeding bijv. moeilijker dan de rest...

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 29-03-2016 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor het antwoorden,
Ik dacht dat het verschil tussen de K en de reguliere in prestaties was, wat dus interdaad niet waar is (behalve bij het overklokken. Ook de keuze van de voeding, memorie kaarten en behuizing heb ik uit de topic gehouden, omdat deze waarschijnlijk al in bezit zijn van ons (licht aan de keuze van de onderdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDR3 geheugen heb je al. Is dat low voltage DDR3 ofwel DDR3L? Zo nee dan kan het de geheugencontroller beschadigen en dat valt buiten de garantie van Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ACB2401
Wat bedoeld u daarmee? De geheugendcontroller? Het moederbord ondersteunt DDR3 geheugen,
(GA-H170M-D3H DDR3), dus wat hoe kan deze dan toch beschadigen.

^S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Raar ding dat moederbord, kan alleen maar DDR3 aan.
Wordt ook niet meer verkocht, maar blijkbaar heeft de leverancier er nog 5 liggen als ik in de pricewatch kijk.

Ik zou oppassen met het kopen van dergelijke rare moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,95€ 85,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 31,06€ 31,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 117,01

Voor 117 euro heb je een mobo en ddr4 geheugen das 5 euro meer.

Geen reden om oud ddr3 te blijven gebruiken met kans op beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:04:
@ACB2401
Wat bedoeld u daarmee? De geheugendcontroller? Het moederbord ondersteunt DDR3 geheugen,
(GA-H170M-D3H DDR3), dus wat hoe kan deze dan toch beschadigen.

^S
Het moederbord zal het probleem niet zijn, de geheugencontroller die in de cpu zit wel. Die kan maar een bepaald voltage aan. Het voltage van normaal ddr3 geheugen is met 1,5v te hoog. Het voltage van 1.35v van ddr3L werkt wel zonder schade te veroorzaken. Je zou dan even moeten controleren op welk voltage je huidige ddr3 werkt. Staat op de sticker op het geheugenreepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.

@ACH2401 we gaan toch voor jou advies en hebben gekozen om toch voor de GA-H170M-D3H (DDR4) te gaan. @MichaelvD2203 we vinden de aanbevolen geheugenkaart ook een goed plan. Verder zijn we toch gaan kijken naar de power supply. Hier hebben we een "CODEGEN 600W ATX 12V" liggen. Zou deze kunnen werken met het moederboard, de i5 6600 en de MSI Radeon Gaming 4G? Ook zou ik graag weten of iemand een goedkope, maar goedpresterende CPU cooler weet en/of ervaring mee heeft.

^S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Codegen voedingen zijn iets beter dan MS-Tech. Helaas is dat nog steeds slecht. Vervangen dus als je nieuwe systeem je lief is. Met een R9 380 is een pricewatch: Corsair CX450M een uitstekende keuze.

Waarom een h170 bord, ga je schijven in raid zetten? zo niet dan kan je net zo goed een pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H of zelfs een pricewatch: MSI B150M PRO-VDH kiezen als je geen M2 ssd gaat gebruiken.

Probeer eerst de boxed koeler. Koelt voldoende, wordt alleen hoorbaar als de cpu onder volle belasting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de responses,
Hij is binnen en nu zal ik is gaan kijken of hij werkt.

(Note: Had PSU nog bij moeten bestellen, omdat de Radeon R9 380 2x 6-pins vraagt van de PSU.)

^S
Pagina: 1